بخشی از مقاله


گزارشکار ساختمان


شبنه 18/1/86
روش ايزوگام كاري در ساختمان
براي ايزوگام بام ساختمان بعد از پركردن و دو غاب ريزي سطح بام و همسطح كردن پشت بام ما ابتدا با ماسه به صورت يك لايه ماسه سيمان را روي بام پهن مي كنيم و بعد از اينكه ماسه سيمان خشك شد ما ايزوگام را از طريق حرارت آن را بر روي بام مي چسبانيم .
در ضمن بايد قبل از ايزوگام كاري پشت بام تميز و خشك باشد كه ايزوگام كاري خيلي خوب انجام شود و بايد لايه هاي ايزوگام هم ده سانتي متر روي هم قرار گيرند . كه از نفوذ آب به داخل جلوگيري شود .


يك شنبه-دو شنبه- سه شنبه 19-20-21/1/86
روش كار كردن يا سنگ كاري در راهرو ها و قسمت هاي پايين حال و پذيرايي :‌ابتدا ديوار ها را تميز كرده وسپس يك رديف سنگ را به صورت تراز در سطح زمين روي ديوار با فاصله 2 تا 3 سانتي متر با مقداري گچ مي چسبانيم سپس مابين ديوار و سنگ را با ملات ماسه نرم پر مي كنيم ( به صورت دوغاب ) و بعد از اينكه ملات كارشده كمي خشك شد و رديف دوم سنگ را روي رديف اول قرار مي دهيم و دوباره با مقداري گچ سنگ ها را به طور موقت سفت مي كنيم .

دو باره با ملات ماسه و سيمان به صورت دوغاب پشت سنگ ها را پر مي كنيم و اين كار را تا آخر يا پايان كار ادامه مي دهيم و بعد از اتمام كار و سفت شدن سنگ ها با مقداري آب و يك پارچه گچ روي سنگ ها را تمييز مي كنيم .اين بود روش كار با سنگ در بناها . امروز سنگ كاري را در داخل وزير پله ها كار كرديم و روش كا مثل سنگ كاري كه توضيح داده شد انجام مي شود .


چهار شنبه – پنج شنبه 22-23/1/86
در اين تاريخ سنگ كاري ديوارهاي سالن همكف يك مدرسه انجام شد .
شنبه و يك شنبه 25-26/1/86
در اين ساعت روش نصب لوله هاي تاسيسات حرارتي و برودتي را فقط مهندس برايم توضيح داد كه جنس لوله هاي استفاه شده در تاسيسات حرارتي و برودتي از كربن استيل است كه در زير اين لوله ها لوله ديگري وصل مي شود كه ارتفاع داشته باشد از سطح زمين پس براي جلوگيري از حدر رفتن انرژي و گرما دور لوله ها را با پشم شيشه عايق بندي مي كنند .


دو شنبه 27/1/86
ادامه سنگ كاري ديوارهاي سالن انجام شد
سه شنبه 28- چهار شنبه -29/1/86
روش قرار دادن دستگاه هايي مثل چيلر
ابتدا دستگاه مورد نظر با چرثقيل بر روي پشت پشت بام قرار مي دهند و با دور بين نيوو آن را تراز مي كنند و براي سفت شدن تكان نخوردن اين دستگاه پايه هاي آن را با ماده اي به نام گروت بر روي پشت بام سفت مي كنند .

پنچ شنبه 30/1/86
بازديد از سنگ كاري ديوار هاي سالن همكف ساختمان و دقت كردن بر چگونگي كار كردن سنگ هاي كار شده
شنبه 1/2/86
بازديد از سنگ كاري ديوارهاي سالن همكف ساختمان براي چندين بار .

يك شنبه 2/2/86
روش قرار گيري و نصب نرده هايي در طبقه اول ساختمان
امروز مهندس ما را به جايي برد كه در آنجا نرده ها را نصب مي كردن كه جنس نرده هاي استفاده شده در آنجا از فولاد بود و با جوش دادن به هم متصل مي كردن و براي جلوگيري از تيزي و خشن بودن جاي جوشكاري آن قسمت را با سنگ فرز صاف مي كردند و پايه ها را به فاصله 100 سانتي متر كه يك متر باشد از يكديگر قرار ميداند.
و ارتفاع نرده هاي كار شده نيز 90 سانتي متر مي باشد كه در آنجا انجام مي شد.

دو شنبه – سه شنبه 3-4/2/86
امروز ما به ساختمان مورد نظر رفتيم براي سنگ كاري كف و دور ساختمان و روش كار . ابتدا سنگ هاي آذرين كه به صورت شيشه اي مي باشد و از مقاومت بالايي هم برخوردارند در انجا استفاده مي شد كه سنگ هاي مورد نظر را بر روي ماسه قرار مي دادند و با استفاده از پتك اين سنگها را سفت مي كردند كه تكان نخورند .

چهار شنبه 5/2/86
امروز كارهاي اتوكدي نقشه ها را با كامپيوتر انجام داديم مثل ستونها و فنداسيون و نقشه هاي كلي و جزئيات آنها .
پنچ شنبه 6/2/86
امروز كار نرده هاي طبق اول به پايان مي رسد يعني اينكه نرده كاري تمام و به اتمام رسيد و مهندسي از پيشرفت كار راضي بود . وبعد ما به دفتر ايشان رفتيم و كارهاي مانده بود را انجام داديم مثل ترسيم نقشه ها با اتوكد

شنبه 8/2/86
ادامه سنگ كاري پله ها انجام شد كه سنگ هاي كف پله ها سه تا پنج سانتي متر ضخامت دارند وسنگهاي پيشاني يا بفل پله هاي سه سانتي متر ضخامت دارند براي اطلاع بيشتر مي باشد و مابقي روز را به دفتر مهندسي رفتيم .

شنبه 8/2/86
در اين تاريخ در دفتر مهندسي بوديم و كارهاي عقب افتاده را انجام مي داديم .

شنبه 8/2/86
سنگ كاري پله ها كه هنوز به پايان نرسيده اند و شخصي كه اين سنگ را كار مي كرد مي گفت كه بايد تيزي لبه هاي قبل از اينكه نصب شوند گرفته شوند كه بعد اين كار به آساني انجام نخواهد شد و باید اول تيزي سنگها گرفته شود و بعد كار شود .
يك شنبه 9/2/86
هواكش جهت تهويه هوا در ساختمان
براي اينكه هواي داخل چاهها خارج شود مي توانيم از لوله هاي ايرانيت و يا مشابه آن با قطر 15 تا 20 سانتي متر استفاده كرد به صورت عمودي
و بايد اين لوله ها از سطح پشت بام بالاتر باشند تا هواكش ها به هواي آزاد راه داشته باشند . كلاهك هاي فلزي كه فرفره نام دارند بر سراير لوله ها نصب مي شوند . كه در اثر وزش باد اين كلاهك ها مي پرنند و هواي مرطوب و بدرا به بيرون هدايت مي كنند .


يك شنبه 9/2/86
امروز هم مثل روزهاي قبل كارهاي عقب افتاده ساختمانها مثل ترسيمات پلانها را با اتوكد انجام داديم


دو شنبه 10/2/86
روش نصب كانالهاي تاسيسات كه از طريق آنها تهويه مطبوع هوا انجام مي شود . نوع اين كانالها به ازورق گالوانيزه مي باشد را با استفاده از پيچ روي پايه ها سفت و محكم مي شوند تمام سوراخ خاي ( روزنه ها ) آن با استفاده از نوارهاي پلاستيكي بسته مي شوند .

سه شنبه 11/2/86
سنگ كاري نماي جنوبي ساختمان كه از سنگ هاي خوب و مناسب استفاده شده است . كار مي شد كه ما در آنجا بوديم و به بنا كمك مي كرديم و از تجربيات بنا استفاده كرديم .

چهار شنبه- شنبه 12- 15/ 2/86
در اين روزها ما در دفتر مهندسي بوديم كه در روز چهار شنبه شخصي آمد براي تغيير دكراسيون خانه اش كه من به همراه مهندس حاضر در آنجا جناب آقاي برغمدي توانستيم يك دكراسيون مناسب را براي ايشان درآوريدم و او از طرح ما خوشش آمد و پسنديد ولي در روز شنبه كارهاي دفتري را انجام مي داديم كه من تنها در دفتر مهندسي بودم .


يكشنبه 16/2/86
امروز كاربخصوصي انجام نشده فقط با مراجعه كنندگان در راجع با ساخت و سازها و كيفيت كارهاي انجام شده سؤالاتي كرديم و آنها تقريباً راضي بودند. و با رضايت جواب ما را دادند . و ما هم به كار خود اميدوار شديم .
دو شنبه 17/2/86
امروز ديوارهاي باغچه ها را سنگ كاري و سيمان كاري مي كنند . كه داخل باغچه ها را با ماسه و سيمان و بيرون آن را با استفاده از سنگ هاي تزئيني سنگ كاري مي كنند .

دو شنبه 17/2/86
چگونه فاضلاب ها را هدايت كنيم مسير مورد نظر :
براي جلوگيري از آبلودگي محيط زندگي و جمع آوري و هدايت فاضلاب ساختمان به محل دفع بايد لوله كشي انجام شود و بايد از كمترين طول لوله در نظر گرفته شود . و همچنين براي جلوگيري از گرفتگي لوله ها و دفع ناقص فاضلاب تدابيري هم پيش بيني شود كه مي توان از لوله هايي با قطر مناسب ، شيب بندي مناسب لوله ها و استفاده از و مصاله هاي (زانو ، سه راه و... ) 45 درجه اشاره كرد .


و براي هدايت گازهاي زائد لوله اي را به صورت قائم تا بالا بام امتداد مي دهند و علت ديگر نصب لوله هواكش برابر كرده و فشار داخل لوله هاي فاضلاب و فشار هواي آزاد است .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید