بخشی از مقاله

گوگل ارت در واقع يک برنامه‌ي کاربردي است که بر روي صفحه‌ي Desktop کامپیوتر شما قرار می‌گیرد. و شما برای هر بار استفاده از اين برنامه نياز به وصل شدن به اينترنت داريد.
هر زمان که شما گوگل ارت را باز کنيد اين برنامه بطور اتوماتيک به سرورهاي گوگل متصل مي‌شود و از آن پس شما به حدود يک تريليون بايت اطلاعات جغرافيايي، سياسي و اجتماعي دسترسي خواهيد داشت.
به عنوان مثال شما مي‌توانيد نمايي از يک شهر را با تمام خصوصيات و لايه هاي اطلاعاتی آن از جمله اطلاعاتی راجع به جمعيت، اطلاعات مکانی، آمارهای متعدد در زمینه‌های گوناگون و حتی آمار جرائم آن منطقه را در دسترس داشته باشيد.
اين لايه‌ها و تمام تکمه‌هاي راهنماي نقشه شامل زوم يا همان حرکت جلو و عقب عدسي بر روي نقشه ،کج کردن و يا دَوران نقشه، همگي در قاب گوگل ارت جاسازي شده است.

در حال حاضر نسخه‌ی عمومی نرم افزار گوگل ارت بدون هیچ‌گونه درج تبلیغات به شکل رايگان عرضه شده است است. البته اين وضيت مي‌تواند در آينده تغيير کند یعنی احتمال دارد کمپانی گوگل تصمیم بگیرد نسخه‌ی رایگان نرم افزار گوگل ارت را هم به فروش برساند.اما آنچه گوگل را تاکنون از این کار منصرف کرده است تعليق آزمايش‌های گوگل ارت از اکتبر 2005 است ،به همین دلیل شرکت گوگل به همگي ما اجازه داده تا به رایگان نرم افزار آن را از سايت Earth.google.com بدون مزاحمت آگهي‌هاي بازرگاني دانلود کنیم.

اگر کامپيوتر شما با سیستم عامل ويندوز(متاسفانه گوگل ارت مکینتاش را ساپورت نمی‌کند) کار می‌کند و کمتر از 5 سال سن دارد یعنی اگر شما از یکی از نسخه‌های ویندوزMe ، 2000 ،XP و یا Vista استفاده می‌کنید نبايد مشکلي از جهت پايگاه اطلاعات داده ها و یا دریافت اطلاعات بر روی سيستم خود داشته باشيد.
پس بدون فوت وقت برنامه را روی کامپیوترتان اجرا کنید و بعد از گذشت زمانی اندک برای اتصال به سرورهای گوگل به تمام نقاط جهان بدون محدودیت دسترسی داشته باشید

تاریخچه Google Earth

زماني حق اشتراک گوگل ارت که"keyhole" ناميده مي‌شد 90 دلار بود. وقتي گوگل keyhole را خريداري کرد چيزي حدود يک تريليون بايت سوابق اطلاعاتي نقشه برداري ديجيتال را به "ارت" برد و شروع به ايجاد نسخه‌هاي پايه اي نرم افزاري نمود که بتوانند بصورت رايگان دانلود شوند. و اکنون در اختیار شما قرار گرفته است.

تصاوير نقشه هاي گوگل ارت از دو منبع ارسال و هدایت مي شوند: ماهواره و هواپيما؛ گوگل اينگونه نقشه‌ها و ديگر اطلاعات نقشه برداري ديجيتالي را از منابعي چون TeleAtlas و EaetSat که هردو از پدیدآورندگان تصاوير و نقشه هاي هوایی و ماهواره‌ای هستند بدست مي آورد.این تصاویر در اشکال ديجيتالي براي استفاده تجاري گرفته مي شوند.
به دليل اينکه اين اطلاعات و داده ها از منابع مختلفي بدست مي آيند ، جهت تحليل تفاوت‌ها می‌توانند به راحتی مورد استفاده قرار گیرند. اينکه چرا بر روي برخي از مناطق کره زمين موج هايي ظاهر شده است، حتي بر روي سطح برخي خيابان‌ها ، در حالي که ديگران بدون استفاده از این امکان براي تحلیل اين نقاط ابهام، مشکلات زيادي پيش رو دارند.

زماني که شما از گوگل ارت استفاده مي‌کنيد نمي‌توانيد تصاوير گرفته شده از ماهواره را در همان لحظه‌ی ارسال به شکل(Online) مشاهده کنید. به عبارت دیگر بر خلاف تصور رایج تصاویر ماهواره‌ای گوگل ارت بین دو تا سه سال پیش گرفته و ارسال شده‌اند. در عین حال گوگل اعلام کرده است قدمت اين اطلاعات بيش از 3 سال نيست و بطور متناوب به روز مي شوند و همواره جديدترين اطلاعات در دسترس هستند.

بخش ديگري از آنچه گوگل ارت را اعتياد آور مي‌سازد همکاري این برنامه با موتور جستجوي گوگل است!
هنگامي که شما شهري را از نظر مي‌گذرانيد ،مي‌توانيد کافي شاپ ها،رستوران ها،بقالي ها و هزاران گونه مرکز تجاری در مجاورت آنها را بيابيد. شما مي توانيد با کليک کردن بر روي هر کدام از آنها جزئي ترين اطلاعات در مورد هر کدام را از Google search engine دريافت کنيد.

همچنين به کاربران اجازه داده شده است بوسيله‌ي کليک کردن بر روي:"Add/Edit a Business Listing" اماکن تجارتي را به نقشه اضافه کنند.
حالا اجازه بدهيد برگرديم بر سر مقوله‌ي کار با گوگل ارت. در ادامه با انجام اعمال پايه اي و اوليه آغاز مي‌کنيم

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید