بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

در باره میرمیران

  • مهندس سید هادی میرمیران در سال 1323 در شهر قزوین به دنیا آمد و در سال 1347 از رشته معماری دانشکده هنر های زیبای دانشگاه تهران با اخذ رتبه اول فارغ التحصیل شد. وی در طول 35 سال فعالیت حرفه ای ، با تکیه بر درک نوینی از سنت و فرهنگ ایرانی توانست نمونه های ارزنده و ماندگاری را در مجموعه آثار معماری ایران به خود اختصاص دهد . او سرآغاز نسل جدید معماران ، در کشوری است که سنت معماری غنی و دیرینه دارد، سنتی که میرمیران آن را عمیقا می شناخت و به آن عشق می ورزید .

اسلاید 2 :

فعالیت های حرفه ای او را می توان به سه دوره تقسیم کرد:

  • از سال 1347 تا 1357 مسئول کارگاه معماری واحد طراحی و شهرسازی شرکت ذوب آهن ایران .
    • از سال 1358تا 1367 سرپرست واحد طراحی شرکت خانه سازی ایران و سرپرست واحد طراحی اداره کل مسکن و شهرسازی استان اصفهان.
      • از سال 1367 مدیر عامل و مدیر طراحی شرکت مهندسین مشاور نقش جهان –پارس.

اسلاید 3 :

از جمله سوابق آموزشی وی می توان به تدریس در دانشکده معماری دانشگاه علم و صنعت ایران از سال 1370 تا 1376 و دانشکده معماری دانشگاه آزاد اسلامی تهران، همدان  و شیراز از سال 1374 تا سال 1382 اشاره کرد. در طی این سال ها معماران جوانی را آموزش داد که راه و رسم استاد خود را به خوبی شناخته و اکنون ادامه دهنده راهش هستند.

اسلاید 4 :

طرح های معماری و شهرسازی وی به تفکیک موضوع به شرح زیر می باشد:

اداره کل مسکن و شهرسازی استان اصفهان_ کتابخانه مرکزی شیراز_ سر کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در فرانکفورت_ ساختمان مرکزی بانک توسعه صادرات ایران _ سفارت جمهوری اسلامی ایران در بانکوک_ طرح ایستگاه های P1 ، Q1، R1 مترو تهران _ ساختمان جدید استانداری تهران _ کانون وکلای دادگستری تهران_ مجتمع ورزشی رفسنجان_ سفارت ایران در هراره، زیمباوه_ ساختمان سالن مراجعین کنسولی وزارت امور خارجه در تهران.

اسلاید 5 :

طرح های شهری مربوط به احیای محور ها و مناطق تاریخی-فرهنگی

طرح احیای محور فرهنگی- تاریخی طرح شهر اصفهان_ طرح احیای منطقه تاریخی فرهنگی شیراز_ مجمعه ها فرهنگی شیراز(حافظیه ، سعدیه ، مدرسه خان ،سیدعلاءالدین حسین(ع) و باغ عفیف آباد)

اسلاید 6 :

طرح های جامع شهری

طرح جامع اصفهان_ طرح جامع شیراز_ طرح جامع تهران و طرح جامع اراضی عباس آباد تهران

طرح های تفصیلی

طرح تفصیلی شهر اصفهان _طرح تفصیلی شهر شیراز_ طرح تفصیلی شهر خرمشهر_  طرح تفصیلی شهر تهران(منطقه 6)

طرح های آماده سازی

طرح های آماده سازی برزن B پولادشهر به مساحت 300 هکتار_ طرح های آماده سازی اراضی شهر جدید بهارستان به مساحت 550 هکتار_ طرح های آماده سازی برزن   C پولادشهر به مساحت 400 هکتار

شهر های جدید

شهرک های صنعتی

اسلاید 7 :

مجتمع مسکونی آپارتمانی ایل گلی تبریز(11000 آپارتمان)

زمین این مجتمع مسکونی  در جنوب شرقی شهر تبریز و در شمال غربی باغ ایل گلی واقع شده است و مساحت آن حدود62000 ئتر مربع است.

واحد های مسکونی به صورت دو نوار ساختمانی در اضلاع طولی این فضا قرار گرفته و در میان آن  یک برج 15 طبقه پیش بینی شده است که دید عالی به شهر تبریز و مجموعه استخر ایل گلی دارد. کل زیربنای این مجموعه 175 هزار مترمربع است که 72 درصد به مسکونی  و بقییه به فضاهای کمکی دیگر از قبیل خدمات، ارتباطات و پارکینگ اختصاص یافته است.

اسلاید 8 :

مجموعه ورزشی رفسنجان یکی از سه ساختمان مجتمع فرهنگی- ورزشی رفسنجان در زمین ذوزنقه قائم الزاویه ای به مساحت حدود 7500 متر مربع در غرب مجموعه فرهنگی- ورزشی رفسنجان واقع شده است.

اسلاید 9 :

 بنا دارای دو بخش است:

استخرهای سرپوشیده و روباز، و سالن های ورزشی شامل ژیمنازیوم، سالن های اسکواش، بدمینتون و سالن چند منظوره

اسلاید 10 :

مجتمع همانند ترکیب فضایی یخچال های سنتی، از یک بخش غیر شفاف، یعنی گنبد مخروطی شکل و یک بخش شفاف شامل یک دیوار بلند و یک سقف شیشه ای مورب گسترده  بر روی استخر تشکیل شده است. سقف شیشه ای شیب دار تعبیری است از سایه  دیوار بلند یخچال بر زمین فضای ورودی  و دیوار بلند و کشیده تکیه گاه سقف استخر پس از ایفای نقش مفهومی خود در تکمیل معماری از مرکز مخروط شروع و با گستردن چادری بزرگ و شفاف بر روی زمین بازوی خود را در پاسخ به انحنای مخروط خم کرده و می بندد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید