بخشی از مقاله

چکیده

این مقاله کاربرد بالقوه و واقعی رسانه ی اجتماعی در شرایط بحرانی، سانحه و فوری را مرور می کند. این حوزه ی مطالعه، علاقه مندی زیادی را به خود جلب کرده است. این حوزه با افزایش در نوشتجات اخیر اما اندک مشخص شده است. در حوزه ی اضطراری و فوری، رسانه های اجتماعی - وبلاگ ها، پیام دادن، وب سایت ها مثل تلگرام و ویکی و امثال آن - در روش های مختلفی استفاده می شوند:

گوش دادن به بحث های عمومی، دیده بانی شرایط، افزایش در مدیریت و پاسخ اضطراری، منابع اجتماعی و توسعه ی تعاونیف ایجاد پیسوتگی اجتماعی، علل بیشتر - شامل صدقه خیریه - و تحقیقات تسهیل دهنده. درک جنبه ی مثبت رسانه های اجتماعی با توانایی هایشان برای توسعه های منفی مثل شایعات منتشر شده، قدرت تحلیل رفته و اقدامات تروریستی ترویجی، متعادل شده است.

این امر منجر به بررسی اصول اخلاقی کاربرد رسانه های اجتماعی در مدیریت بحران شده است. علیرغم بعضی از خطرات که به وضوح قابل شناسایی هستند، مثلا درخصوص تجاوز به حریم شخصی، واضح است که توافقات عمومی درباره ی اصول اخلاقی تلاش های بی پروا برای موقوف کردن رسانه را لغو می کند. علاوه براین، رسانه های اجتماعی ابزار قوی برای انحراف افشاها و سوء در اداره هستند.

در تحلیل و تجزیه، پذیرش گسترده و استفاده از رسانه های اجتماعی توسط اعضای عمومی در سراسر جهان عصر جدیدی را اعلام می کند که در آن ضروری است که مدیران امور اضطراری تکنیک های کاری شان را با چالش و توانایی این توسعه وفق می دهند. در همین زمان، آن ها باید به هشدارهای اخلاقی توجه کنند و اطمینان حاصل کنند که از رسانه های اجتماعی بد استفاده نمی کنند زمانی که بحران ها و شرایط اضطراری اتفاق می افتد.

.1مقدمه و تعاریف:

ساعت 09:02 به وقت محلی، 29 مه 2012، یک زلزله ی ویران گر مناطق Romagna؛Emilia و Lombardy شمال ایتالیا را لرزاند. این حادثه دومین رویداد زمین لرزه ای در طی 10 روز بود. این زمین لرزه 17 نفر کشته برجای گذاشت و آسیب فراوانی را به 40 شهر وترد کرد.

درظرف 50 دقیقه تصویری نسبتا جامع و واضح از زمین لرزه و بهضی از مهم ترین اثرات آن در دسترس بود. این تصاویر می توانست از طریق اینترنت تقریبا تمام دنیا به دست آید. اطلاعات ارائه شده قطعه درست بود و سرعتی که این اطلاعات را در دسترس قرار می داد به میزان زیادی نتیجه ای از کاربرد رسانه ی اجتماعی برای ارتباط با مکان های تاثیر پذیرفته تا مکان هایی بود که داده ها می توانست جمع آوری شود و به عموم ارایه شود.

اصطلاح رسانه ی اجتماعی وبلاگ ها، وبلاگ های کوچک، بازار کتاب های اجتماعی، شبکه های اجتماعی، محل اجتماع مردم، ایجاد اسناد همکاری - از طریق ویکی - و به اشتراک گذاشتن فایل ها، ویدئوها، و صداها را شامل می شود. این اصطلاح با ارتباط متقابل مشخص می شود که در آن محتوی پیام بین افراد، حضار، سازمان ها، و بخش های عمومی و همگانی رد وبدل می شود.

کاربرد رسانه ی اجتماعی تا حدی با سن همبستگی مثبت دارد و با پیشرفت تحصیلی همبستگی مثبت دارد. برای مثال، مردم بالای 55 سال مایل منابع متداول خبری را ترجیح می دهند. درجه ی پذیرش رسانه ی اجتماعی کشور به کشور تغییر می کند اما عموما در بیشتر محیط ها پویا است و از این رو هر خلاصه ی آماری برای قدیمی و منسوخ شدن مسئول است. تلاش های صورت گرفته برای برقراری ارتباط با رسانه ی اجتماعی با فاکتورهای شخصیتی پیشنهاد کرده است که برای مردم هم مرد و هم زن که نسبتا برون گرا هستند، از همه جذاب ترند، اما هیچ دلیل ونشانه ای وجود ندارد از اینکه هر تلاشی برای توسعه ی برجستگی ها و خصوصیات کاربران ممکن است به لحاظ فرهنگی قید شرطی شده باشد. اطلاعات درباره ی تفکیک جنسیت ناقص است.

در امریکا اینترنت مهم ترین منبع اطلاعات برای مردم زیر 30 سال است. در نقاط دیگر استفاده از تلفن های هوشمند و منابع رسانه ی اجتماعی به سرعت روبه افزایش است که هم اکنون نیرویی برای به حساب آمدن در سراسر دنیا هستند. رسانه ی اجتماعی با "اطلاعات دروازه بان" که شامل دکترهایی که به صورت آنلاین توصیه های پزشکی می دهند و روزنامه نگارهای مرتبط با قضایای خبری باطل می شوند. این اشکال و ویژگی ها جایگزین می شود که در آن پاک کردن شبکه و امروزی کردن گروه ها تنها فرآیندهایی هستند که تغذیه ی خود به خودی اطلاعات با آن ها تنظیم می شود.

این مقاله مروری را درباره ی کاربرد رسانه ی اجتمای در سوانح و وقایع بزرگ پیشنهاد می کند. من در نظر می گیرم که چطور هم مدیران امور فوریتی و شهروندی و پاسخ دهنده گان اول یه استفاده از رسانه ی اجتماعی در بحران را ممکن می سازند و هم اینکه چطور محققین این پدیده را می کنند و آن را مشخص می کنند. هفت روش را بررسی کرده ام که در آن ها رسانه ی اجتماعی به منظور کاربرد در پاسخ به سانحه، ترمیم و کاهش خطر مطرح شد.

از انجاییکه رسانه ی اجتماعی هم معانی موثر و مفید و هم معانی بدی دارد؛ مزیت ها و ضررهای آن بحث شده است. سپس، نشانه های اخلاقی رسانه اجتماعی در سانحه شامل خطرات و دشواری های ارتباطات تنظیم نشده و درجه ی جامعیت رسانه ی خبری می شود. به منظور به پایان رساندن یک نکته ی مثبت، مثال های موفقیت با رسانه ی اجتماعی در سانحه به طو مختصری بحث شده است. نهایتا، نتیجه گیری هایی از این موضوع شده است، اما باید قطعا مشروط باشند، همانطور که این حوزه ی مطالعه در مرحله ی اولیه ی ارزیابی سریع در ارتباط با توسعه ی تکنولوژیکی و پذیرش اجتماعی است.

.2مروری بر تحقیقات گذشته: ×
نوشتجات تحقیقی درباره ی شبکه های اجتماعی و رسانه های اجتماعی در سانحه و بحران ها هنوز محدود شده است. علاوه براین، بر روی جنبه های کوتاه مدت پاسخ فوری و ترمیم سریه تمرکز می کند. قابل فهم است که هنوز هیچ مطالعه ی طولانی مدتی وجود ندارد، هم به خاطر اینکه رسانه ی اجتماعی نسبتا یک پدیده ی جید است و هم به این خاطر که تحقیق هم جدید است.

اگرچه "رسانه ی خبری" مثل اینترنت توجه ای را از سوی دانشگاهیان به مدت یک دهه یا بیشتر به خود جلب کرده است، اما بخش خیلی کمی از تحقیقات درباره ی شبکه های اجتماعی به قبل از سال 2007 بر می گردد. با این وجود، روندی به سمت افزایش سریع در تعداد مقالاتی که منتشر شده اند وجود دارد. دراین زمینه، تحقیقات درباره ی رسانه ی اجتماعی" نیاز به تفکیک شدن از تحقیقاتی دارند که بر روی جنبه های اجتماعی رسانه های گروهی کار می کنند، که این زمینه - رسانه ی گروهی - یک حوزه ی گسترده تری است که اشکال طولانی مدت و متداول انتشار اطلاعات مثل رادیو و تلویزیون را شامل می شوند.

مطالعات رسانه ی اجتماعی در سوانح به عنوان بخشی از یک تمایل عام برای بررسی عملکرد روابط متقابل اجتماعی توسط ابزارهای اینترنت و گوشی های همراه، انجام شده است. هردو مجموعه ی نوشتجات عمدتا بر روی مطالب و موضوعات ویژه تمرکز می کند که عبارتند از:

شبکه های اجتماعی چطور عمل می کنند و چطور استفاده می شوند چطور الگوریتم ها برای پیشرفت و توسعه ی شبکه های اجتماعی یا برای دیده بانی کردن آن ها ساخته می شوند و بکار می روند.

وسعتی که مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، چطور مردم آن ها را درک می کنند و ترجیحات ارتباطی مردم چیست. نفوذ دستگاه هایی تلفن های همراه هوشمند و وسعت آن ها در مهیا کردن دسترسی مردم به رسانه های اجتماعی رسانه اجتماعی چطور در بحران ها استفاده می شود
دیدگاه ها و عقاید مدیران و روزنامه نگاران امور اضطراری در خصوص رسانه ی اجتماعی و وسعتی که رسانه ی خبری با ابزار ارتباطی سنتی بیشتر تلفیق شده است.

چطور رسانه ی اجتماعی با منابع سنتی اطلاعات ارتباط متقابل دارند.

تفکیک وسیعی بین مطالعات جنبه های اجتماعی و تکنیکی رسانه ی خبری وجود دارد. ایجاد پایگاه ها و الگوریتم های جدید مورد اولی را مشخص می کند، درحالیکه انواع مطالعات درباره ی کاربرد و پیام های فرستاده شده در رابطه با مورد دوم است. جنبه ی تکنیکی، مطالعات میزان پیام ها و چگونگی انتشار پیام ها را شامل می شود.

درحالیکه محققین بر روی توسعه ی نرم افزارها برای انتشار موثر پیام ها از طریق شبکه ها در طول شرایط بحرانی، کار می کنند، Ruter× و همکاران - 2012 - از روش طبقه بندی شده تری برای استفاده از نرم افزار شبکه اجتماعی در شرایط بحرانی حمایت کردند، که با طبقه بندی کاربردها و توانایی ها شروع می شود.

محققین درباره ی تعادل بین مزایا و ضررهای رسانه ی اجتماعی - به قسمت زیر مراجعه شود - دو پهلود و مبهم هستند، اما آن ها در شناسایی کاربردها که رسانه ی اجتماعی کجا می تواند مطرح شود، متحد و یکی هستند. رسانه ی اجتماعی دسترسی به پایگاه را از طریق داده های مکانی و جغرافیایی توسعه داده اند. اطلاعات در لحظه می توانند برای این مهیا شوند که چطور از پس شرایط درحال توسعه برآیند. علاوه بر این، رسانه ی اجتماعی چهارچوبی را برای کار روزنامه نگاران و بحث و مناقشه ی عمومی ایجاد می کنند.

.3رسانه ی اجتماعی در سانحه و بحران
پاراگراف زیر بعضی از روش هایی است که در آن رسانه اجتماعی می تواند برای کاهش خطر سانحه و پاسخ بحران استفاده شود. وظیفه ی گوش کردن: رسانه ی اجتماعی قادر است تا صوتی را برای مردمی که معمولا عین همان را ندارند، فراهم کند. آن ها همچنین شکل دموکراتیک فوق العاده ای را از شرکت در بحث عمومی ممکن می سازند و رود و بدل کردن اطلاعات و دیدگاه ها را آسان می کنند. در طول شرایط اضطراری، به واسطه ی تمایل شان به یکی کردن دیدگاه ها، رسانه ی اجتماعی در آشکار کردن جنبه های ذهنی و عاطفی یک ملت توانا است.

این امر ممکن است یک ادعای نسبتا اغراق آمیز به نر آید، اما باید توجه شود که - 1997 - Quarantelli استدلال کرده است که هجوم اطلاعات به روز و تکنولوژی ارتباطات تغییراتی را شامل می کند که به اندازه ی تغییراتی که بعد از اختراع چاپ رخ داد، عمیق هستند. این تغییرات، هم اکنون یا در آینده ی نزدیک، مستقیما بر رو اکثریت جمعیت و اثر می گذارند و بر باقی جمعیت به صورت غیر مستقیم تاثیر می گذارند.

وظیفه ی گوش دادن دایما یا به صورت دوره ای نمونه برداری از خروجی های متغیر رسانه اجتماعی را شامل می شود. این امر جریان های عقیده ی عمومی و ترجیح همگانی را برای سنجیده شدن، ممکن می سازد. همچنین ممکن است نشان دهد که چطور عموم با رویدادها رفتار می کنند و چه واکنشی به آن دارند؟ - - 1 گوش دادن آنلاین را به سه گروه طبقه بندی کرد:

گوش دادن پیش زمینه، گوش دادن تقابلی، و گوش دادن نماینده توسط شرکت ها. Crawford گوش دادن زمینه را به صورت کوک کردن محض، شکل حداقل درگیری، تعریف می کند. گوش دادن تقابلی دو روش رد و بدل شدن پیام ها را با حساسیت دو طرفه به محتوی و مفاهیم آن ها شامل می شود. گوش کردن نماینده شکلی از "درگیری طولی شعبه" است که در آن پیام ها دیده بانی می شوند و به آن ها پاسخ داده می شود.

از این رو، گوش کردن پرسشی از نگهداشتن رد دیدگاه ها، دادن توصیه یا جمع آوری اطلاعات است که مورد علاقه ی شرکت ها است. همانطور که Crawford عنوان کرد " تجلیلی از صدا به عنوان شکل اولیه ی اشتراک آنلاین وجود داشته است".

- دیده بانی شرایط: درحالیکه وظیفه ی گوش کردن جمع آوری غیرفعال اطلاعات را شامل می شود، دیده بانی به منطور بهبود واکنش ها به رویدادها و مدیدریت بهتر عموم با یاد گرفتن اینکه مردم چه فکری می کنند و چه کاری می کنند، انجام می شود. تحقیق حاضر پیشنهاد می کند که شایعات نادرست و مضر توسط کاربرد رسانه ی اجتماعی پیشرفت نمی کنند.

یک دلیل برای آن این است که با اشتراک جمعی، شایعات غلط که برای منتشر شدن شروع می شوند به آسانی توسط مردم باهوش و مطلع اصلاح می شوند. از این رو بعد از زلزله ی ژاپن و سونامی مارس 2011، نشانه های کمی از این وجود دارد که استفاده ی جمعی از رسانه ی اجتماعی توسط مردم ژاپن به انتشار موفقیت آمیز شایعه و پخش خودسرانه ی اطلاعات نادرست منجر شد. علاوه بر این، دریافته است که در سانحه ی ژاپن، %49 از پیام های تلگرام درباره ی سازماندهی امور اضطراری مثبت یا تاحدی مثبت بودند و تنها %7

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید