بخشی از مقاله

چکیده :

فرآورده های اتیلن با زخم زدن طی فرایند برش تازه و انباشته شدن این گاز در بسته های برش تازه ی میوه می تواند برای کیفیت آنها زیان آورباشد تاثیر-1متیل سیکلو پروپن و اتیلن مسدود کننده قبل یا بعداز پردازش بر کیفیت برش تازه ی کیوی،انبه وخرمالو با ذخیره 5 سانتی گراد ارزیابی می شود.برش تازه ی کیوی در نرخ آهسته تری نرم می شود و نرخ فرآورده ی اتیلن آن در پاسخ به -1متیل سیکلو پروپن هیدروکربن کاهش می یابد.خواه این عمل قبل یابعد از فرایند انجام گیرد.2دقیقه فرورفتگی در - w/v1% - /09P کلسیم کلریدcacl2 تاثیر-1متیل سیکلو پروپن را با تثبیت مواد محافظ و-1متیل سیکلو پروپن افزایش می دهد وبر رنگ برش های تازه ی کیوی تاثیر نمی گذارد نرم کردن و قهوه ای شدن - کاهش ارزش - Lزمانیکه -1متیل سیکلو پروپن به کار برده می شودبه طور مستقیم بر برش های انبه به تعویق می افتد.نرخ تنفس برش های انبه با -1متیل سیکلو پروپن تغییرنمی کند در حالی که فرآورده ی اتیلن تنها در جهت خاتمه یافتن زندگی تاقچه ای عمل می کند.برش خرمالوبا -1متیل سیکلو پروپن بعد از پردازش نرخ فرآورده ی اتیلن بالاتر رفته که با نرخ نرم شدن آهسته تر ورنگ تیره ی آهسته تر آرام تر - کاهش ارزش - L همراه است در حالی که نرخ تنفس تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

کلمات کلیدی:اتیلن،رنگ،کیفیت،نرخ تنفس،تثبیت مواد

مقدمه

اتیلن اثر نامطلوبی به کیفیت برش تازه ی میوه دارد.فرآورده های آن توسط فعالیت های فیزیکی به کار گرفته شده در فرایند تخصیص زده می شود و کنار زدن - حذف - اتیلن از ذخیره محیط ممکن است زندگی تاقچه ای برش تازه ی میوه را توسعه و گسترش دهد.توسعه زندگی بعد از برش کیوی،انبه و خرمالودر دماهای پایین وحیطه های اتمسفری گزارش شده،اتیلن جذب شده،واکنش ها و رفتارهای کلسیم و عوامل ضد - مخالف با قهوه ای شدن - به کار گرفته شده اند - کاری از - 1991watada abeاخیرا تعدیل پروچین یک ظرفیتی کشف شده که ارائه دهنده ی فعالیت اتیلن است - مقاله های - 1997serek ,sisler واکنش و برش قطعات تازه ی میوه با فعالیت متیل یک ظرفیتی به تعویق می افتد. - کارserekو همکارانش GOL dingو همکارانش - متیل با ریشه -1متیل سیکلوپروپن هیدروکربن در به تعویق انداختن میوه موز تازه رسیده تاثیر گذار است - کارpelayo2003و همکارانش -

پس دارای اعتبار و ارزش اقتصادی بالقوه ای برای آرام تر کردن تغییرات تعدیل شده همراه با خسارت - از دست دادن - کیفیت و گسترش - طولانی تر کردن - زندگی تاقچه ای برش تازه ی میوه همانطور که برای موز بوده است. در معرض قرار گرفتن برش های تازه ی سیب با -1متیل سیکلوپروپن فرآورده ی اتیلن را کاهش می دهد و همچنین میزان تنفس،نرم شدن،تغییر رنگ و حساسیت ترکیبات،خوش رایحه را نیز کاهش می دهد - کارهای آقایان jovce و jiangوهمکارانشان در سال2002 و - 2003در آناناس -1متیل سیکلوپروپن هیدروکرین میزان تنفس و رسیدگی هیدرولیز آسکوربیکس اسید را کاهش می دهد - کاربودا سال - 2003محقق Ergunو همکارانشان در سال2006 گزارش کرد که برشهای ساخته شده از -1متیل سیکلوپروپن انبه ی هندی دارای دوره ی زندگی تاقچه ای دو برابر نسبت به قطعات ساخته شده از متیل بدون انبه ی هندی می باشد هدف این مقاله مشخص ساختن تاثیرات -1متیل سیکلوپروپن هیدروکربن برتغییرات ثبات واستحکام ،رنگ،فرآورده های اتیلن و نرخ تنفس برش تازه میوه کیوی ،انبه و خرمالو است.

مواد و روش ها

2-1 مواد آمادگی برشها و ذخیره:

میوه کیوی رسیده بطور نسبی با استحکام 15 الی N 20تهیه می شود در طول 24 ساعت در دمای صفر سانتی گراد تا 10 درجه سانتی گراد پردازش میشود در آزمایش یک - نخست - میوه کیوی - وارده از شیلی - خریداری شده از تمام فروشنده های وابسته به مراسم مذهبی،CAپردازش شده و برشها در m %9فرو برده میشود - ا درصد - w/v کلیسم کلروید یا آب به مدت دو دقیقه و با -1 متیل سیکلوپروپن واکنش داده میشود در 10 درجه سانتی گراد به مدت زمان 6 ساعت واکنش داده میشود تا سه روز در دمای 10 درجه سانتی گراد ذخیره میشود.
در آزمایشگاه دوم میوه کیوی وارد شده - کالیفورنیا - از گلخانه ها در زمستان تهیه می شود CA در اینجا با -1متیل سیکلوپروپن واکنش می دهد. قبل و بعد از پردازش - فرایند - و برشها به مدت 7 روز در 5 درجه سانتی گراد ذخیره می شوند، در هر دو آزمایش میوه با چاقوی تیز پوست کنده می شوند و با برش دهنده گوشت تقسیم می شوند. 5 قطعه از هر پنچ میوه آماده شده و 10 قطعه از 10 میوه متفاوت برای هرکدام از نسخه دوم تهیه شده اند،

قبل از فرو بردن در کلسیم کلروید یا آب در آزمایش اول و -1متیل سیکلوپروپن واکنش دهنده بعد از فرایند بعد از آزمایش دوم، قطعات در آب کرن شده فرو برده شده اند. - Naocl NA - 3^mm سپس زهکشی شده و در شیشه های خشک جای داده می شوند. بعد از واکنش این مواد در شیشه های 0/5 لیتری قرار داده می شوند و در هوای نم دار و مرطوب با نرخ جریان یک میلی لیتری محفظه بندی می شوند. بطور نسبی انبه های همراه با 13 الی 18N و محتوای جامد محلول 20 -17/5 تهیه شده و طی 24 ساعت نگهداری می شوند و در دمای 10 درجه سانتی گراد پردازش داده می شوند. میوه ای که در آب کلر زده شده فرو داده می شود - Naocl 1/3^mm - پوست کنده شده و به دو قطعه تقسیم می شود تنها بعد از پرش دادن قطعات انبه در آب کلر شده فرو برده می شوند. - Naocl 1/3^mm - زهکشی شده و در بطری ها جای داده می شوند و همراه با واکنش دهنده های مختلف ارائه داده می شوند و در شیشه های 0/5 لیتری جای داده می شوند که همراه با هوای نم دار با نرخ جریان هوای 0/1 - میلی لیتر - S^-1 در محفظه جای داده می شود.

در آزمایش سوم قطعات تهیه شده از انبه های حرارت داده شده - مکزیک - CA با -1متیل سیکلوپروپن واکنش داده شده و به مدت 6 الی 24 ساعت دردمای 10 درجه سانتی گراد نگه داده می شود و برای چهار روز در دمای 5 درجه سانتی گراد ذخیره می شود. در آزمایش چهارم میوه های وارد شده از - کالیفورنیا - محصول گلخانه های کنار دریا، CA همراه -1متیل سیکلوپروپن به مدت 6 ساعت در دمای 10 درجه سانتی گراد واکنش داده شده و قبل و بعد از فرایند فرو برده می شود و برده نمی شود در 1 9 - 90^Mدرصد 1 - CACL2+0/056^m - W/Vدرصد - W/V اسکوربیک اسید 0/5 - 0/041^m + درصد - w/v تخم های حلال و قطعات برای 9 روز دردمای 5 درجه سانتی گراد ذخیره می شوند. 5 قطعه از هر نیم به گاز گرفته شده و 10 قطعه از 10 میوه متفاوت برای هر واکنش دهنده استفاده می شوند.

خرمالوها تهیه شده از خانه های سربسته در زمستانها CA و قطعات نگه داده شده طی 24 ساعت در دمای صفر درجه سانتی گراد با محتوای جامدات محلول 50 - الی - 60N و 14/1 الی 14/3 درصد همراه با -1متیل سیکلوپروپن واکنش داده می شود به مدت 6 ساعت در دمای 10 درجه سانتی گراد قبل یا بعد از فرایند و حواشی برشهای تازه میوه به مدت 7 روز در 5 درجه سانتی گراد ذخیره می شود پایانه های میوه ها که بیش از این در آب لرزن شده فرو برده شده اند. - Naocl 1/3^mm - با چاقوی تیز برداشته شده و مابقیه میوه همراه با پوست کندن به 12 قسمت تقسیم می شود 10 لبه متفاوت برای هر قسمت بکار گرفته می شود و در شیشه های محفظه ای 0/5 لیتری همراه با هوای نم دار با نرخ جریان 1 میلی لیتر S^-1 نگهداری می شود.

خلاصه ترتیبات مرتبط تجربی تا 5 آزمایش در جدول یک نمایش داده است. -1متیل سیکلوپروپن 0/14 - کیلوگرم - پودر فعال نیست به 100 کیلوگرم برای تلاقی با سطح ارزیابی شده مجموعه آبکی رقیق در 10 لیتر شیشه های لیوانی فروخته می شود و زبانه های یونی شده گاز کرون - نمودار - 211 با استفاده از جداسازی هر گرمای 80 درجه سانتی گراد در فلز با سایز - 610mm - * 3/2mm همراه با 60الی 80 شبکه Q بسته بندی می شود دمای تفریق کننده و ردیاب تا 80 درجه سانتی گراد نگه داشته می شوند و نیروژن با نرخ جریان معادل 0/42 MLS^-1 به عنوان گاز حامل استفاده می شود. ایزوبیوتیلن به عنوان گاز استاندارد برای تعدیل منحنی تخته قاعده استفاده می شود.

منبع قبیل یک ظرفیتی از خاک تازه کشاورزی است. تمرکز کربن دی اکسید در شیشه ها در همه آزمایش ها کمتر از 0/3 با نرخ جریان 1mls^-1 فراهم می آید. آسکوربیک اسید و کلسیم کلروید از شرکت شیمیایی سیگما در خیابان لویس خریداری شده منبع تخ هیدروژن کلروید از کارخانه Ajino moto  در توکیو فراهم آمده پردازش همه میوه ها در محفظه خنک در دمای 10 درجه سانتی گراد که بیش از این با آب کلر شده 70درصد آتنول مطابق اصول بهداشتی عمل کرد. همه تسهیلات استفاده شده در فرایند میوه غالبا شسته شده و از روی اصول بهداشتی انجام شده که بصورت مطمئن و معقول محتوی شرایط استریل شده است . دمای کلر حلال و منافظ شیمیایی بکار گرفته شده در برش تازه میوه در دمای 10 درجه سانتی گراد و کلر حلال استفاده شده در کل میوه 20 درجه سانتی گراد بود PH کلرولین حلال تا 7 درجه تعدیل شده است.
- استحکام و استواری: : - 2.2

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید