بخشی از مقاله

چکیده

توسعه روزافزون فناوري اطلاعات و ارتباطات تاثیرگسترده اي در فرایندهاي تجاري به وجود آورده است و اینترنت به عنوان موثرترین بستر بازاریابی الکترونیکی با پوشش جهانی امکان رسیدن شرکتها به بازارهاي بین المللی را فراهم ساخته است. اما بسیاري از شرکتها در زمیته چگونگی استفاده از روشهاي گوناگون بازاریابی الکترونیکی و تاثیرات آن در بازارهاي داخلی و صادراتی از آگاهی هاي لازم برخوردار نیستند. نتایج این بررسی حاکی از آن است که در عصر رقابتی امروز این نوع بازاریابی به عنوان یک عامل راهبردي و وضعیت رقابتی، در رشد فروش و افزایش سهم بازار شرکتها کمک شایانی نموده است و با بکارگیري این تکنولوژي شاهد صرفه جویی در وقت وهزینه زیادي خواهند بود.

کلید واژه تعریف بازاریابی اینترنتی، ویژگی هاي یک تبلیغات، مزایا و مشکلات بازاریابی اینترنتی

تعریف بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی بخشی از تجارت الکترونیک است که مدیریت اطلاعات ،روابط عمومی،خدمات مشتریان و بخش فروش را در بر دارد.به طورکلی تجارت الکترونیک و بازاریابی اینترنتی از زمانی که دسترسی به اینترنت در میان مردم به طور گسترده فراهم شد، رواج یافته است.در حال حاضر بیش از یک سوم مصرف کنندگان خانگی در امریکا و بسیاري از نقاط اروپا که به شبکه اینترنت دسترسی دارند، خریدهاي خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند. این روش براي شرکتهاي که مایلند فعالیتهاي از راه دور خود را گسترش دهند نیز ثمربخش است.آغاز بازاریابی اینترنتی به اوایل دهه 90 برمی گردد. در ان زمان وب سایتها اطلاعات خود را به روشی ساده و تنها با استفاده از فایل هاي متنی ارایه می دادند، به تدریج گرافیک و در پی آن تبلیغات تصویري به سایتهاي مختلف افزوده شد . آخرین قدم در این زمینه تکامل تجارت آنلاین و به کارگیري اینترنت براي سرعت بخشیدن به فروش کالا و خدمات است.

ویژگی هاي تبلیغات اینترنتی

به هر حال، تبلیغات اینترنتی که از مدرن ترین و جدیدترین نوع تبلیغات است و با رشد و پیچیدگی جوامع، میزان و نوع استفاده از آن نیز گسترش می یابد، بهتر است که:

•ویژگی هاي خاصی داشته باشد که بتواند کاربران اینترنت را به خود جذب کند .پس جاذبه پیام تبلیغ یا شیوه تبلیغ بسیار مهم است.

•در راستاي مشارکت و همراهی بیشتر کاربران ، تبلیغات اینترنتی باید با توجه به علایق و سلایق کاربران تنظیم گردد.

•آدرس هاي تبلیغاتی باید صریح، کوتاه، روشن و جذاب باشد، تا زمینه اي مناسب براي ارتباط بیشتر مخاطبان فراهم کند.

•با ارئه اطلاعات درست و مورد نیاز و علاقه مشتریان یا کاربران، اعتماد آنها را به دست آورد، تا در دفعات بعد هم به آن مراجعه کنند.

•سایت هاي دیگري را معرفی، یا زمینه اتصال به سایر سایت ها را فراهم نماید، تا زمینه مشارکت و علاقه کاربر بیشتر فراهم شود.

•از عناصر بصري خوبی برخوردار باشد تا بتواند مشتري را جذب کند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید