بخشی از مقاله

چکیده
اخیرا آزمایشات خوشه های کوچک لیزر برانگیخته شده در حال پیشرفت هستند. خوشه های فلزی کوچک لیزر برانگیخته، با استفاده از پتانسیل شبه کلاسیکی شبیه سازی دینامیک مولکولی توصیف شده است. تابع توزیع وابسته به زمان به منظور بررسی خواص پلاسما از مسیر الکترونی و یونی بدست آورده می شود. روش های توسعه یافته به منظور بررسی پلاسمای غیر ایده آل همگن که برای محدود سازی نانو پلاسما مورد استفاده قرار می گیرند، بوسیله ی تابش لیزر از خوشه ها تولید می شوند. تابع توزیع وابسته به زمان به منظور بررسی خواص پلاسما از مسیر الکترونی و یونی بدست آورده می شود. اندازه حرکت توابع خود همبستگی برای خوشه هایی با اندازه های مختلف و برای سیستم های در حال رشد با حالت های گسترشی مختلف پس از بر همکنش خوشهB لیزر محاسبه می شود. یک رفتار رزونانسی تابع خود همبستگی در سیستم های محدود مشاهده شده است. ابتدا، نتایج در خصوص فرکانس های برخورد در خوشه های کوچک داده می شود.

مقدمه
به تازگی، آزمایشات خوشه های کوچک لیزر برانگیخته شده   در حال پیشرفت هستند. با اعمال شدت لیزری ، الکترون ها غیر مستقر و آماده یونیزاسیون می شوند. یک ابر الکترونی با تشکیل یک نانو پلاسما به ساختار یونی خوشه محدود می شود. با استفاده از آزمایش پمپ B پروب  ، افزایش جذب وابستگی در نانو پلاسماها برروی تاخیر زمانی بین پالس های پمپ و پروب مورد بررسی قرار گرفته شده است. برای درک برهمکنش های نانوپلاسمایی، پژوهش های تئوری خواص نوری مورد توجه می باشند.

رفتار دو قطبی رزونانسی سیستم های سدیمی محدود در حالت پایه در نظر گرفته می شوند  . جذب رزونانسی و غیر رزونانسی سیستم های سدیمی کوچک با حل معادله   بوسیله ی شبیه سازی    طرح های پمپ B پروب محاسبه شده است و دینامیک یونیزاسیون مورد بررسی قرار گرفته است. فرایندهای یونیزاسیون برای خوشه های گازی کمیاب و نادر   از چندین هزار اتم با توجه به میزان برخورد الکترون به وسیله شبیه سازی دینامیک مولکولی  طراحی شده است. فرایندهای جذب برخورد برای سیستم های بسیار بزرگ از طریق شبیه سازی هیدرودینامیکی مورد بررسی قرار گرفته می شود .

خواص نانو پلاسمای خوشه های کوچک خوشه های سدیمی با بیشتر از   اتم که با یک پالس لیزری   در مدت زمان   وحداکثر شدت   منتشر می شوند، مورد بررسی قرار داده می شوند. پس از تابش لیزر، خواص واحد زمانی مانند دما و شدت، از مختصات فضای فازی که در شبیه سازی   محاسبه شده است، به منظور توصیف نانو پلاسما، بدست خواهد آمد. برای پیشبرد تجزیه وتحلیل نانو پلاسما، پارامتر همبستگی   با میانگین فاصله از الکترون های آزاد   را معرفی می شود. این به دما بر حسب شدت بر همکنش مربوط است. پارامتر تبهگنی   خواص کوانتومی مربوط به گاز الکترونی ایده آل را نشان می دهد. شکل:1الف - نمودار تغییرات سه بعدی   بر حسب   و  .ب - نمودار تغییرات   برحسب .ج - نمودار تغییرات سه بعدی  برحسب  و  با استفاده از تکنیک های شبیه سازی ، نتایج فقط برای پلاسما، که غیر تبهگن   و تقریبا ایده آل   هستند، مورد قبول می باشد. طول دبای   طول پوششی ابر الکترونی را می دهد.

تابع همبستگی الکترون های مازاد
در اینجا نشان داده میشود که پس از بر هم کنش خوشه - لیزر یک نانو پلاسما در تعادل گرمایی مکانی انجام می شود. این بوسیله ی دمای   و مشخصات چگالی که از تابع توزیع واحد زمانی بدست می آید، مشخص شده است. برای محاسبه ی خواص واکنش در جذب نوری خاص، توابع ارتباطی دو زمانه باید در نظر گرفته شود. در اینجا توابع خود همبستگی اندازه حرکت را برای یک شبیه سازی  محدود شده بررسی میشود. یون ها در موقعیتی ثابت هستند. اندازه حرکت   برای یک لیزر برانگیخته شده خوشه ی پس از   بلافاصله پس از تابش با نمایش لیزر  محاسبه می شود. تبدیل لاپلاس اندازه حرکت  یک مقدار مختلط است.

از نظریه اتلاف نوسانات، می توان ارتباط بین جریان یا اندازه ی حرکت   و رسانایی الکتریکی را بدست آورد. در سیستم های حجمی،    در اطراف فرکانس پلاسما   به نقطه اوج می رسد. در اینجا میتوان برخوردها را بوسیله ی فرمول تعمیم یافته درود محاسبه کرد. که در آن    فرکانس برخورد دینامیک حجمی می باشد. با استفاده از    ، می توان بوسیله ی اندازه حرکت    ، فرکانس برخورد دینامیکی را محاسبه کرد. با استفاده از یک ترکیب خطی دو لورنتسی نشان داده می شود؛.
که در آن   و   و همچنین   و    به تناسب موقعیت و پهنای پیک رزونانس مورد استفاده قرار گرفته می شوند. پارامترهای   و   شدت رزونانس را تعیین می کنند. - فرض می شود که   - در جدول 1 ، نتایج برای خوشه های و  برای زمان های مختلف پس از تابش لیزر مقایسه می شوند. دما با زمان کاهش می یابد و سیستم رقیق تر می شود، که در نتیجه فرکانس رزونانس برای هر دو اندازه خوشه کوچکتر می شود. با این حال، فرکانس برخورد برای رزونانس دوم افزایش می یابد. با مقایسه فرکانس برخورد هر دو اندازه خوشه، افزایش اندازه خوشه بزرگتر مشاهده می شود. شکل:2 نمودار حقیقی  ، و  برحسب  برای خوشه  ،باتوجه به اطلاعات داده شده در جدول.1نمودار قرمزرنگ برحسب اطلاعات ردیف اول جدول. نمودار آبی رنگ برحسب اطلاعات ردیف دوم.ونمودار سبز رنگ برحسب اطلاعات ردیف سوم جدول .1

شکل:3 نمودار موهومی  ،    و  برحسب  برای خوشه  ،باتوجه به اطلاعات داده شده در جدول.1نمودار قرمزرنگ برحسب اطلاعات ردیف اول جدول.نمودار آبی رنگ برحسب اطلاعات ردیف دوم.ونمودار سبز رنگ برحسب اطلاعات ردیف سوم جدول .1 شکل:5 نمودار موهومی  ، و  برحسب  برای خوشه  ،باتوجه به اطلاعات داده شده در جدول.1نمودار قرمز برحسب اطلاعات ردیف اول جدول.نمودار آبی رنگ برحسب اطلاعات ردیف دوم.ونمودار سبز رنگ برحسب اطلاعات ردیف سوم جدول .1

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید