بخشی از مقاله

چکیده

تاکید این مقاله بر روشی برای دستیابی به PFD با توجه به استاندارد IEC61508، است . پس از ارائه اولیه ای از معیارهای SIL ، به طور خاص، رویکردی بر اساس FMEDA و RBD پیشنهاد شده است و به دنبال آن مقایسه ای نسبت به روش شرح داده شده در استانداردهای بین المللی انجام شده است . این مقاله برای نشان دادن تطابق استانداردIEC61508 درکاربردهای صنعت نفت و گاز با توجه خاص به سامانه توربین بخار ، روش ساده ای را برای آنالیز قابلیت اطمینان یک SIS پیچیده پیشنهاد داده است.

مقدمه

سامانه های ابزارمند ایمنی 1 - SIS - برای شناسایی حوادث خطرناک و انجام اقدامات ایمنی لازم برای نگهداری و یا قرار دادن فرآیند در یک حالت ایمن در صنعت نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند . SIS برای رسیدن به هدف خود می تواند چندین حلقه کنترلی و ایمنی را شامل شود . عملکردهای اجرا شده در یک SIS عملکردهای ایمنی2 نامیده می شود . سامانه ابزارمند ایمنی شامل عناصر ورودی - مانند سنسور - ، حل کننده های منطقی - به عنوان مثال، حل کننده الکترونیکی قابل برنامه ریزی - [PLC] و عناصر نهایی - مانند شیر های ایمنی، قطع کننده مدار و آلارم - است.

هدف کلی از طراحی، اجرا و پیگیری SIS، اطمینان پیدا کردن از این است که SIS قادر به انجام عملکردهای ایمنی در نظر گرفته شده در صورت نیاز فرآیند است.[1] در این مقاله ما به بررسی سامانه ایمنی و کنترلی توربین بخار می پردازیم و بعد از ارائه روش پیشنهادی، عملکرد مورد مطالعاتی را در چهارچوب روش پیشنهادی مورد ارزیابی قرار می دهیم . مزیت روش ارائه شده نسبت به روش های استاندارد جامعیت و گستردگی استفاده آن در سامانه هایی با پیکربندی های پیچیده تر است.

توربین بخار

در توربین های بخار - شکل - 1 توقف عملکرد - - shutdown سامانه برای جلوگیری از آسیب به دستگاه و در خطر قرار گرفتن پرسنل در نظر گرفته شده است . بدون کنترل مناسب و سامانه حفاظت مناسب، نقص عملکرد های فاجعه باری می تواند برای ماشین آلات رخ دهد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید