بخشی از مقاله

چکیده

در این مقاله تولید هماهنگ سوم در انتشار غیرخطی یک پالس لیزر از میان محیط آبی شامل نانوذرات فلزی به صورت تئوری مورد مطالعه قرار گرفته است. با استفاده از روش اختلال، معادلات غیرخطی توصیف کننده اندرکنش لیزر - نانوذرات در رژیم نسبیتی ضعیف استخراج شده است. همچنین دامنه هماهنگ سوم تولید شده بدست آمده است. در آخر، اثر نانوذرات مختلف، فاصله جدایی آنها و فرکانس لیزر روی تولید هارمونیک سوم مورد بررسی قرار گرفته شده است.

مقدمه

کشف لیزر به عنوان یک منبع امواج الکترومغناطیسی همدوس شدت بالا به فیزیکدانان تئوری کار این اجازه را داد که در زمینه اپتیک غیر خطی به تحقق پدیدههایی که قبلا فقط در حد ایده بودند، بپردازند. یکی از این پدیدهها تولید هماهنگهای مرتبه بالاتر در اندرکنش غیرخطی یک لیزر با یک محیط اپتیکی است. اولین مشاهدات تجربی برای تولید هماهنگ دوم در سال 1961 توسط فرانکن و همکاران با کانونی کردن یک لیزر یاقوت با طول موج 694 نانومتر به یکنمونه کوارتز گزارش شد.

بعداً تولید هماهنگ سوم در اندرکنش لیزرهای پر شدت با گازها حاصل شد .[3-2] مکانیزمهای اندرکنشی متفاوت در محیطهای غیرخطی می- تواند سبب ظهور هماهنگهای مرتبه بالاتر با شدت محسوسی شود .[4] در این مقاله به بررسی تولید هماهنگ دوم در اثر اندرکنش یک لیزر نسبیتی ضعیف با زنجیرهای خطی از نانو ذرات فلزی میپردازیم. در این مقاله به بررسی اندرکنش یک پالس لیزری قوی با یک محیط آبی شامل نانوذرات فلزی میپردازیم.          

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید