بخشی از مقاله

چکیده

با تابش لیزرهاي پرقدرت فمتوثانیهاي بر روي پلاسما، به الکترونها و ذرات باردار نیروي الکترومغناطیسی شدیدي وارد میشود،که منجر به تابش هماهنگهاي بالاي موج تابشی میشود. راندمان تولید هماهنگها افزایش شدت لیزر تابشی افزایش می یابد تا آنجا که سرعت ذرات غیرنسبیتی تبدیل به سرعت هاي نسبیتی میشوند . با نوشتن قانون بقاء بار الکتریکی جرم و انتقال تکانه براي ذرات باردار و معادلات ماکسول براي میدانهاي الکترومغناطیسی، معادلات حاکم بر هماهنگهاي مرتبه بالا حاصل شده اند،فرمول بندي هایی که در کارهاي قبلی ارائه شده ا ست قادر به حل تا هماهنگ سوم می باشد،در حالی که فرمول بند ي و برنامه محاسباتی ارائه شده در این مقاله قادر به حل و محاسبه هر هماهنگ دلخواهی می باشد،در نهایت نتایج عددي براي هماهنگ هفتم ، هشتم ، نهم با نتایج تجربی مقایسه شده است.

مقدمه

با ساخت لیزرهاي پرقدرت فمتوثانیهاي و تمرکز آنها، لیزرهایی با شدت بیش از1019W / cm2 تولید میشود1]و.[2 تابش چنین شدت عظیمی بر روي سطح پلاسما باعث سرعت گرفتن ذرات
باردار و ایجاد الکترونهاي نسبیتی می شود 3]و4و.[5 گسیل تشعشعات همدوس در فرکانسهاي مرتبه بالا توسط ذرات باردار نسبیتی منجر به تولید هماهنگهاي بالا میشود 6]و7و[8 در این مقاله یک پالس لیزر پرقدرت بر روي سطح مشترك پلاسما-خلاء میتابد. معادلات ماکسول و قوانین بقاء براي پلاسما نوشته شدهاند. سپس با استفاده از تقریب تغییرات آرام دامنه و جدا کردن هماهنگهاي مختلف، معادله حاکم بر دامنه تغییرات آرام هماهنگهاي مختلف را به دست آورده و به تجزیه و تحلیل آنها پرداخته و هماهنگهاي مرتبه بالا در سرعتهاي نسبیتی محاسبه شدهاند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید