بخشی از مقاله

چکیده

محاسبه استقامت الکتریکی در طول گپ هاي روغن از مسائل بسیار مهم براي طراحی عایقی ترانسفورماتورهاي قدرت میباشد. در این مقاله روش جدیدي براي ارزیابی ضریب اطمینان عایقی بخش هاي مختلف ترانسفورماتور تحت موج ضربه و هA یک دقیقه بیان می شود . با ارزیابی ضریب اطمینان می توان در مورد کارآیی سیستم عایقی اظهار نظر کرد تا سرانجام یک طرح عایقی مناسب و بهینه براي ترانسفورماتور انتخاب شود.=

-1 مقدمه

مشخص کردن تحمل الکتریکی گپ هاي روغن در ترانسفورماتور از مسائل بسیار مهم براي طراحی عایقی بخشهاي مختلف ترانسفورماتور می باشد. هم اکنون براي طراحی عایقی ترانسفورماتورهاي قدرت از یک سري منحنی هاي تحمل روغن استفاده می شود که این منحنیها تحمل روغن را در میدان یکنواخت تحت ولتاژ هA یک دقیقه و ضربه نشان می دهند. درترانسفورماتور میدان داراي درجه یکنواختی متفاوتی می باشد.

در گپ اصلی ترانسفورماتور و در نواحی میانی سیم پیچ ها میدان تقریباً یکنواخت است در حالی که در لبه سیم پیچ ها میدان غیر یکنواخت میباشد. منحنی هاي تجربی مورد استفاده همگی در مورد تحمل عایقی روغن در میدان یکنواخت می باشد به همین خاطر محاسبه ضریب اطمینان در میدان هاي غیر یکنواخت اهمیت خاصی پیدا می کند. در این مقاله روش جدیدي براي ارزیابی ضریب اطمینان روغن در میدان هاي غیر یکنواخت بیان می شود که با استفاده از آن می توان طراحی عایقی لبه سیم پیچی هاي قدرت را به انجام رساند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید