بخشی از مقاله

چکیده

کنترل چگالی های ذرات پلاسما، یکی از مشکلات اساسی در رآکتورهای همجوشی است. در زمانی که راکتور در حال کار است، چگالی ذرات سوختی دوتریوم-تریتیوم و آلفا تولید شده توسط واکنشهای همجوشی، و انرژی حاصل شده باید دقیقا کنترل شود. در این مقاله از روشهای کنترل مرزی پسگام برای ایجاد تعادلی پایدار در سوختن پلاسما استفاده شده است. همچنین تقریب یک بعدی معادله انتقال برای انرژی و چگالی یونهای سوختی دوتریوم-تریتیوم و ذرات آلفا در مختصات استوانه ای توسط یک سیستم معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی بررسی شده است.

برای کنترل یونهای سوختی وچگالی انرژی، سیستم معادلات دیفرانسیل با استفاده از روش تفاضل محدود در فضا گسسته شده و برای به دست آوردن یک تغییر و تحول گسسته ازسیستم اصلی به طورمجانبی، طراحی پسگام اعمال شده وسیستم هدف به ثبات می رسد. نتایج شبیه سازی عددی و قانون کنترل مرزی نشان میدهد که چگالی ذرات و انرژی را میتوان با موفقیت به کمک فقط یک گام از روش پسگام کنترل کرد.

نتیجه گیری

معادلات جداسازی شده برای پلاسمای در حال سوختن با استفاده از یک روش تفاضل محدود ضمنی شبیه سازی شده است. نتایج نشان داده شده برای تعادل که در جدول 1 شرح داده شده شامل میانگین فضایی، پخش و شرایط مرزی هستند و با استفاده از یک مجموعه ای خاص از پروفایل های سوخت رسانی و گرمایش بدست آمده است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید