بخشی از مقاله

چکیده

با در نظر گرفتن یک لایه پلاسما روي یک منعکس کننده طویل فلزي سهموي استوانه اي، انحراف در توزیع انرژي روي محور تقارن شبیه سازي می شود. با معرفی معیاري براي پهناي توزیع انرژي اثرات ضخامت لایه پلاسما و چگالی ذرات، کانون سهمی و فرکانس موج روي پهناي توزیع انرژي مورد بحث قرار می گیرند. بررسی ها براي بیم الکترومغناطیسی با قطبش S انجام می شود.

مقدمه

طی سه سال اخیر یعنی از سال هاي 2008موضوعالی 2011 امکان بوجود آمدن یک لایه پلاسما حتی به صورت رشته اي در مجاورت سطوح هنگامی که یک سطح منعکس کننده تحت تابش امواج الکترومغناطیسی پر قدرت مثل لیزر قرار گیرند مورد توجه قرار گرفته شده است.[1,2,3]این فرآیند در آزمایشات مربوط به کنترل دقیق لایه نشانی بر روي سطوح به کمک پلاسما و لیزر پر قدرت نیز مشاهده گردیده است.

در منعکس کننده هاي سهموي اعم از مقیاس هاي بزرگ - کوره هاي خورشیدي -  و یا میکرولنزهاي الکترواپتیکی نیز می توان وجود این لایه پلاسما را لحاظ نمود که بدون شک در توزیع انرژي اختلال ایجاد خواهد نمود. در طراحی منعکس کننده هاي سهموي در مقیاس بزرگ وجود لایه پلاسما بر روي سطح آن باعث عدم کانونی شدن مطلوب انرژي در کانون می گردد و اطلاع از عوامل موثر بر این پدیده در ارتقا طراحی و ساخت آنها مثمر ثمر خواهد بود.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید