بخشی از مقاله

چکیده: طراحی وبسایت کتابفروشی به منظور به نمایش گذاشتن و فروش کتابها طراحی میشود. طراحی سایت به منظور فروش آنلاین کتابها در قالب طراحی وب سایت از کارهای مفید و ضروری است که در راستا بازاریابی آنلاین برای کتاب فروشیها انجام میشود. کتاب فروشیها میتوانند با طراحی وب سایت بدون محدودیت زمان و مکان به فروش کتاب بپردازند. این وب سایت به صورت ارائه لیستی از عناوین کتابها با امکان جستجو آنها و فروش اینترنتی راه اندازی میشود.

.1 مقدمه1

برای گسترش فروش کتاب بسیاری از کتاب فروشیها به فروش آنلاین کتاب و بازیابی اینترنتی کتاب روی آوردهاند. داشتن یک وبسایت کارآمد به منظور نمایش گذاشتن کتابها برای افراد بسیاری که در اینترنت به دنبال کتابهای مورد نظر خود هستند اولین قدم برای فروش کتاب به صورت آنلاین است. طراحی وبسایت کتاب فروشی این امکان را میدهد که بدون صرف زمان زیادی تنها با تایپ کردن نام کتاب خود را از میان هزاران کتاب به راحتی پیدا کرد و آن را درب منزل دریافت کرد.

در این نوع فروشگاهها که بعد از به وجود آمدن اینترنت پا به عرصه وجود گذاشت، فروشنده لیست و مشخصات کتابهای خود را در سایت قرار میدهد و خریدار پس از مراجعه به این سایت و مطالعه مشخصات و ویژگیهای کتاب، نسبت به ثبت سفارش خرید از فروشگاه اقدام میکند. این سفارشها پس از بررسی و تأیید نهایی توسط مسئولان سایت توسط پست و یا باربری به آدرس سفارشدهنده ارسال میشود و وجه کالا به روشهای مختلف قابل پرداخت میباشد. امروزه تجارت الکترونیک در سر تا سر دنیا بسیار رواج پیدا کرده است. اغلب پرداخت در این فروشگاههای اینترنتی به وسیله ابزارهای پرداخت الکترونیک قابل انجام است.

.2 زبان برنامه نویسی php

php یک ابزار قدرتمند برای ساخت صفحات وب پویا و تعاملی است و زبانی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد، رایگان و جایگزین کارآمد و مناسبی برای رقبایی از قبیل ASP است. اسکریپتهای پی اچ پی بر روی سرور اجرا میشود و پشتیبانیکننده از بسیاری از بانکهای اطلاعاتی است.، برای اجرای کدهای پی اچ پی بر روی سیستم - کامپیوتر شخصی - باید از سرورهای مجازی کمک بگیریم . php یک زبان اسکریپت نویسی میباشد که معمولا همراه با html بکار میرود - کدهای php داخل html درج میشوند و یا برعکس - و برخلاف آن قابلیت پردازش دادهها را دارد. اساس 3+3 به وسیله زبان & طراحی شده است . یادگیری نوع دادهها و ساختارهای این زبان را برای کسانی که با زبان & آشنایی دارند آسان کرده است . یادگیری و برنامه نویسی آن راحت است و نیز وابسته به سیستم عامل خاصی نیست و بر روی سیستم عاملهای مختلف قابل اجراست.

.3 پایگاه داده

.1-3 بانک اطلاعاتی چیست بانک اطلاعاتی مجموعهای از دادههای پایدار است که توسط برنامههای کاربردی از جمله یک وب سایت مورد استفاده قرار میگیرد .فرض کنید شما 1000 محصول با رنگها و وزنهای متفاوت دارید .اگر بخواهید اطلاعات مربوط به محصولات شرکت خودتان را همیشه مورد استفاده قرار بدهید بهترین روش به نظر شما چیست؟ حفظ کردن و به یاد سپردن اطلاعات که کاری غیر ممکن است . نوشتن اطلاعات بر روی کاغذ یا کارهای دیگر ؟ بهترین روش بانک اطلاعاتی میباشد که شما در هر زمان بوسیله برنامههای کاربردی تحت ویندوز یا تحت وب به راحتی به آن متصل شده و اطلاعات خودتان را مورد بررسی قرار بدهید . بانک اطلاعاتی ، یک سیستم کامپیوتری یا منبع ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات می باشد .

.2-3 چرا باید از بانک اطلاعاتی استفاده کنیم

·    دسترسی سریع به اطلاعات مورد نظر

·    امنیت دادهها

·    جلوگیری از اتلاف وقت

.3-3 جداول موجود در پایگاه داده

-    جدول مح صولات : لی ستی از مح صولاتی که مدیر در سایت ثبت کرده قابل م شاهده ا ست که دارای فیلدهای نام، تعداد، نام نوی سنده، قیمت و ... است.

-    جدول اعضا : نام و مشخصات افرادی که در سایت عضو شده اند و امکان خرید و ارسال نظر را دارند.

-    جدول تماس با ما : شامل نام و آدرس ایمیل و متن ارسالی از طرف بازدیدکننده میباشد.

-    جدول نظرات : شامل نظرات ارسالی از طرف کاربران سایت است.

-    جدول سبد خرید : شامل آی دی محصول و آی دی شخصی که آن محصول را خریداری کرده است میباشد.

-    جدول مح صولات محبوب: شامل کتابهایی می شود که بی شتر به فروش ر سیدهاند که به صورت دورهای تو سط مدیر به روز ر سانی میشود.

-    جدول ثبت فیش: شامل شماره فیشهای ارسالی توسط خریدار به مدیرمیشود که پس از ثبت نهایی کتاب ارسال میشود.

4.    تجزیه و تحلیل سیستم

تجزیه تحلیل سیستم عبارت است از شناخت جنبههای مختلف سیستم و آگاهی از چگونگی عملکرد اجزای تشکیل دهنده سیستم و بررسی نحوه و میزان ارتباط بین اجزاء آن به منظور دستیابی به مبنایی جهت طرح واجرای یک سیستم مناسبتر است. تجزیه و تحلیل به ما کمک میکند تا موقعیت فعلی سازمان را به خوبی درک کنیم، از جریان کار مطلع شویم و آن را مورد ارزیابی قرار دهیم و برای رفع نارسائیها و مشکلات، بهترین راه حل را انتخاب و توصیه کنیم .در یک سازمان، سیستم را مجموعهای از روشها نیز تعریف کرده اند، روشهائی که به یکدیگر وابسته هستند و با اجرای آنها، قسمتی از هدف سازمانی محقق میشود روشها نیز به نوبه خود مجموعهای از شیوههای مختلف انجام کار هستند که با استفاده از آنها میتوان به تامین هدف نهائی سازمان کمک کرد. روش عبارت است از یک رشته عملیات و مراحلی که برای اجرای کل یا قسمتی از یک سیستم انجام میشود.

.1-4 تعریف uml

UML یک زبان مدلسازی بصری ایجاد میکند، بهنحویکه سازندگان سیستم را قادر میسازد تا طرحهای کلی را تولید و بهسادگی موضوعات را درک نمایند و مکانیزمی کارا برای UML شامل عناصر گرافیکی است که از ترکیب آنها نمودارهای UML شکل میگیرند.

الف - انواع نمودار : UML

•    نمودار کلاس - Class Diagram -

•    نمودار شیء - Object Diagram -

•    نمودار حالت - State Diagram -

•    نمودار توالی - Sequence Diagram -

•    نمودار فعالیت - Activity Diagram -

•    نمودار همکاری - Collaboration Diagram -

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید