بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

عمده‌ترین صنایع کشور عبارت‌اند از: صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نساجی، شیمیایی، غذایی، خودرو سازی، الکتریکی و الکترونیکی و.... همچنین صنایع مهم دستی و خانگی و سنتی کشور عبارت‌اند از: فرش و قالی، گلیم و سفال سازی.
 

اسلاید 2 :

وقتی ماده ی اولیه را به کارخانه ببریم و با استفاده از ماشین و ابزار مخصوص در آن غاده تغییراتی بوجود آوریم تا بع کالایی قابل استفاده تبدیل شود به انصنعت می گوییم.
مثل:صنعت نساجی (پارجه بافی)،صنعت تولید کیف و کفش و ...
2.صنایع 2 دسته اند:1)صنایع مصرفی                       2)صنایع مادر
3.صنایع مصرفی:در بیش تر کارخانه ها کالایی که تولید می شود به طور مستقیم مورد استفاده قرار می گیرند که به آن صنایع مصرفی می گوییم.
مثل:صنایع نساجی (پارچه بافی)،صنایع اتومبیل سازی،صنایع غذایی(کمپوت سازی)و.....
4.صنایع مادر:بعضی از کارخانه ها کالایی تولید  می کنند که به طور مستقیم به مصرف نمی رسند بلکه از آن ها در کارخانه های دیگر استفاده می شود.این گونه کارخانه ها در گروه صنایع مادر قرار دارند.
5.صنایع ذوب آهن،پتروشیمی و ماشین سازی از صنایع مادر هستند.

اسلاید 3 :

6.ذوب آهن یک صنعت مادر است.
7.در کارخانه های ذوب آهن قطعات تولید می شود.
8.اولین کارخانه ذوب آهن ایران در نزدیکی اصفهان قرار دارد.
9.سنگ آهن مورد نیاز این کارخانه از معادن استان یزد استخراج می شود.
10.در کارخانه ی پتروشیمی از نفت و گازها ده ها ماده ی شیمیایی به دست می آید که این مواد شیمیایی را به کارخانه های دیگر می برند تا از آن ها موادیگری تولید شود.
مثلآ در کارخانه ی پتروشیمی مواد شیمیایی مختلف تولید می شود که بعضی از آن ها را به کارخانه ی تولید مواد شوینده(پودر لباس شویی)می برند تا بتوانند پودر شستشوئ لباس تهیه کنند.
مثل،صنایع

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید