بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

اهمیت موضوع

—بطور تجربی تغییرات تولید هم راستا با تغییرات قیمت سهام و مسکن اتفاق می افتد. این مسأله بازتاب دهنده این امر است که ارزش سرمایه بالاتر منجر به سرمایه گذاری بالاتر می شود.

اسلاید 2 :

نکاتی درباره بازار سهام

—شرکتی که بدنبال حداکثر سازی ثروت صاحبانش است, مدلی از سرمایه گذاری را انتخاب می کند که ارزش بازاری دارایی های شرکت را حداکثر کند.

—ارزش یک شرکت که از آن بعنوان ارزش پایه ای سهام یاد می شود, ارزش سود سهام انتظاری آینده پرداختی توسط شرکت است که از شرایط آربیتراژ صاحبان سهام پیروی می کند.

—شرایط آربیتراژ: عایدی انتظاری صاحبان سهام که از سود سهام و عایدی سهام تشکیل شده باید با عایدی حاصل از نگهداری اوراق قرضه و پاداشدرخور ریسک برابر باشد.

اسلاید 3 :

علل ناپایداری ارزش سهام

در صورتی که ارزش سهام منعکس کننده ارزش بنیادی شرکت باشد, ناپایداری ارزش سهام را به 3 شکل می توان توجیه کرد:

.iنوسانات در (رشد نرخ) سود سهام انتظاری در آینده

.iiنوسانات در نرخ بهره حقیقی

.iiiنوسانات پاداش ریسک لازم سهام

شواهد غیر مستقیمی وجود دارد مبنی بر اینکه پاداش ریسک لازم  تقریباً زیادند.

اسلاید 4 :

سرمایه گذاری تجاری

شواهد نشان می دهد که نرخ عایدی سهام در بلند مدت با نرخ عایدی اوراق قرضه برابر است. این مسأله با این نظریه که ارزش سهام منعکس کننده ارزش پایه ای شرکت است موافقت دارد.

بسیاری از ناظران معتقدتد که ارزش سهام گاهی اوقات می تواند از ارزش پایه ای شرکت منحرف شود.

اسلاید 5 :

افزایش در سهام سرمایه ای شرکت دلالت بر تعدیل هزینه ها (هزینه های راه اندازی) از جمله هزینه ماشین آلات جدید, هزینه آموزش کارگران برای استفاده از این تجهیزات و شاید هزینه تعدیل ساختاری شرکت دارد.

 

این هزینه های راه اندازی نوعاً بیش از حد متناسب با سطح سرمایه گذاری شرکت افزایش می یابند.

 

اسلاید 6 :

حداکثر سازی ارزش شرکت, ناچاراً سرمایه گذاریش را به نقطه تسویه عایدی سرمایه ای حاصل از افزایش یک واحد سهام سرمایه ای شرکت با سود سهامی که صاحب سهم باید برای اینکه شرکت بتواند یک واحد اضافی سرمایه را بخرد و راه اندازی کند, می رساند.

 

از آنجا که هزینه نهایی راه اندازی با افزایش مقدار سرمایه گذاری افزایش می یابد, این قانون سرمایه گذاری دلالت بر این دارد که هر چه بازار سهام یک واحد افزایش در سهام سرمایه ای شرکت را بیشتر ارزش گذاری کند, سطح بهینه سرمایه گذاری شرکت بیشتر افزایش خواهد یافت.

 

هر واحد افزایش در نسبت ارزش سهام به هزینه جایگزینی دارایی های شرکت موجب انگیزش سرمایه گذاریش خواهد شد.

اسلاید 7 :

مطابق با تئوری q توبین ارزش بازاری سهام وابسته به ارزش اساسی دارایی های تجاری است.

 

اسلاید 8 :

ارزش سهام منعکس کننده سود سهام انتظاری در آینده است که گرایش به تغییر  هم راستا با افزایش در سود فعلی دارد. از اینرو ارزش q توبین گرایش به تغییر هم راستا با سود فعلی دارد که آن نیز به نوبه خود هم راستا با نسبت تولید به سرمایه تغییر می کند.

 

بنابراین سرمایه گذاری تابعی صعودی از از تولید فعلی و تابعی نزولی از سهام سرمایه ای موجود است.   

 

با ثابت بودن سایر شرایط, افزایش در نرخ بهره حقیقی دلالت بر این دارد که سود سهام انتظاری در آینده با شدت بیشتری تنزیل می شود که خود موجب کاهش q توبین از طریق کاهش ارزش سهام می شود. بنابراین نرخ بهره حقیقی بالاتر موجب کاهش سرمایه گذاری می شود.

 

اسلاید 9 :

افزایش در پاداش ریسک لازم سهام از راه عدم قطعیت درباره آینده, تأثیر منفی مشابهی بر روی سرمایه گذاری دارد.

اسلاید 10 :

هنگامی که ارزش بازاری یک دارایی مسکونی بطور نسبی با هزینه های ساخت و ساز مسکن افزایش می یابد, افزایش عرضه واحدهای مسکونی جدید برای شرکت های بخش ساخت و ساز سودبخش تر است. به عنوان یک پیامد منطقی, سرمایه گذاری مسکونی افزایش خواهد یافت.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید