بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

  در بورس اوراق بهادار، خرید و فروش اوراق بهادار توسط واسطه های رسمی و دارای مجوز صورت می گیرد که از تخصص لازم و تجربه در این زمینه برخوردار باشند.

اسلاید 2 :

"کارگزار" موسسه‌ یا شرکتی است که با مجوز سازمان بورس به نمایندگی از طرف اشخاص و یا به حساب خود حسب مورد و براساس قوانین و مقررات مربوط، به دادوستد اوراق بهادار پذیرفته شده در بورس و سایر خدمات کارگزاری می‌پردازد.

اسلاید 3 :

کارگزاریها در سیستم مالی ، در بخش واسطه ها و نهادهای مالی انجام وظیفه می کنند . یعنی ارتباط دهنده متقاضیان اوراق بهادار و عرضه کنندگان این اوراق هستند. وظیفه کارگزار یا شرکت کارگزاری این است که اوراق بهادار را با پایین ترین هزینه برای مشتریان خود بخرد یا بفروشد . کارگزار موظف است سفارش مشتری را به بهترین قیمت ممکن ،انجام دهد.

اسلاید 4 :

 
موسسات كارگزاري را مي‌توان به چند گروه دسته‌بندي كرد،
گروه اول، فقط در زمينه خريد و فروش سهام موجود در بازار فعاليت مي‌كنند و كارمزد دريافت مي‌نمايند.
گروه دوم، بيشتر در زمينه سهامي فعاليت مي‌كنند كه براي اولين بار منتشر مي‌شوند.
گروه سوم در امر خريد و فروش سهام شركتهاي كوچك و محلي و سهامي كه براي نخستين بار منتشر مي‌شوند، فعاليت مي‌كنند.
گروه چهارم، كارگزاراني هستند كه تنها در بازارهاي خارج از بورس فعاليت مي‌كنند.
گروه پنجم، كارگزاراني هستند كه علاوه بر خريد و فروش سهام موجود در بازار، در زمينه سهام جديد شركتها نيز فعاليت مي‌كنند و همچنين، خدمات مشاوره و اطلاع‌رساني نيز انجام مي‌دهند. اين گروه از كارگزاران، در زمينه خدمات پرتفوي نيز فعاليت مي‌كنند. به اين دسته از كارگزاران، كارگزاران تما‌م‌عيار يا خدمات كامل مي‌گويند.
كارمزد اين گروه، بالاتر از ساير كارگزارن است. (Full – Service Brokers)

اسلاید 5 :


الف) معامله گری و بازارگردانی

معامله اوراق بهادار
معاملات کالاهای پذیرفته
بازارسازی و بازارگردانی

اسلاید 6 :

1. مدیریت صندوق های سرمایه گذاری
2. نمایندگی ناشر برای ثبت اوراق بهادار و دریافت مجوز عرضه
3. بازاریابی برای فروش اوراق بهادار
4. سبدگردانی اوراق بهادار
5. مشاوره و انجام کلیه امور اجرایی برای پذیرش اوراق بهادار و کالا در هریک از بورس ها

اسلاید 7 :

امکان خرید و فروش اینترنتی سهام خدمتی است که به منظور رفاه حال مشتریان در حذف زمان و هزینه مراجعه حضوری و امکان ارسال سفارش های خرید و فروش سهام از هر نقطه در داخل و خارج کشور توسط شرکتهای کارگزاری فراهم شده است.

اسلاید 8 :

مجموعه ای از سهام، اوراق مشارکت و سایر اوراق بهادار که در واقع می توان آن را به صورت شرکتی در نظر گرفت که در آن افراد مختلف پول های خود را روی هم می گذارند و در سبدی از اوراق بهادار سرمایه گذاری می کنند

اسلاید 9 :

هیئت‌مدیرة شرکت کارگزاری حداقل پنج عضو می‌باشد.
اعضاء هیئت‌مدیره باید دارای تحصیلات کارشناسی و بالاتر باشند. حداقل دونفر از اعضاء هیئت‌مدیره می‌باید دارای تحصیلات در رشته‌های مالی، حسابداری، اقتصادی، بازرگانی و سایر رشته‌های مرتبط باشند
سرمایة ثبت شده شرکت حداقل یک میلیارد ریال باشد.
محل اصلی فعالیت شرکت مرکز استان محل ثبت آن شرکت می‌باشد
اعضاء هیئت‌مدیرة شرکت باید دارای حداقل پنج‌سال سابقه مدیریت عمومی و یا هفت‌سال سابقه‌کار در شرکت‌ها، مؤسسات مالی، سرمایه‌گذاری، اعتباری و یا مؤسسات حسابرسی و خدمات سرمایه‌گذاری باشند.

اسلاید 10 :

 
بر اساس ماده 33 قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر 1384، شروع به فعالیت کارگزاری، کارگزار/معامله گری و بازارگردانی به هر شکل و تحت هر عنوان منوط به عضویت در این کانون و رعایت مقررات این قانون و آیین نامه های و دستورالعمل های اجرایی آن است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید