بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

استقرار
1- مدل تعالي سازماني
2- مدل موفقيت پايدار
3- نظام مديريت فرآيندها

اسلاید 2 :

استقرار مدل تعالي سازماني

  • شرکت فـولاد آذربايجـان به منظـور شركت در فرآينـد جايـزه ملي بهـره وري و تعالي سازماني و در سطح اهتمام به تعالي اولين خـودارزيابـي را در سـال 1383 به روش پرسش‌نامه 50 سؤالي با کمک مشاور ( شركت مهندسي، مشاوره و آموزشي تدبير گستر سامانه ) انجام داد و ليكن به دلايل شروع حرکت، ناكافي بودن آموزش ها و كم بودن مشاركت ها هيچگونه دستاوردي حاصل نگرديد.

اسلاید 3 :

  • در سال 84 شركت فولاد آذربايجان با انجام پروژه‌هاي بهبود سال 83 مجدداً در فرآيند جايزه ملي بهره وري و تعالي سازماني و در سطح اهتمام به تعالي شرکت نمود ولـي از آنجـائيكه تنها به انجام پروژه‌هاي بهبود سال 83 و ارسال اظهار نامه بسنده كرده بود بدلايل عدم برگزاري مداوم آموزش ها ، عدم انجام مجدد خود ارزيابي و دست يابي به پروژه هاي بهبود جديد در اين دوره نيز هيچگونه نشاني دريافت نكرد.

اسلاید 4 :

  • در سال 85 مديران شركت مصمم شدند تا با برنامه ريزي دقيق تري در فرآيند جايزه ملي بهره وري و تعالي سازماني شرکت نمايند ليكن در خرداد همان سال پس عقد قرارداد با مؤسسه مطالعات بهره وري و منابع انساني كار آموزش با مشاركت گسترده مديران و مسئولان رده بالا آغاز و پس از انجام خود ارزيابي به روش كارگاه – پروفرما ، پروژه‌هاي بهبود استخراج گرديد لذا بدلايل عدم اجراي پروژه هاي اولويت دار و آماده سازي و تدوين اظهار نامه تا مهلت تعيين شده ثبت نام در فرآيند جايزه ملي و تعالي سازماني مقدور نگرديد.

اسلاید 5 :

  • در سال 86 مديران پروژه هاي بهبود از همان ابتداي سال شروع به اجراي پروژه ها نموده و تا پايان سال بسياري از آنها را تكميل نمودند ثبت نام در فرآيند جايزه ملي و تعالي سازماني انجام و اظهار نامه مربوطه در سطح اهتمام به سرآمدي تا مهلت تعيين شده تدوين و به دبير خانه جايزه ارسال گرديد ليكن اين بار بدلايل عدم آشنايي كامل مديران با مفاهيم و معيار هاي مدل تعالي به جهت عدم برگزاري آموزش هاي بازآموزي در سال 86 در اين دوره نيز هيچگونه دستاوردي حاصل نگرديده و نشاني دريافت نشد.

اسلاید 6 :

  • در سال 87 با تشديد رقابت در جايزه ملي بهره‌وري و تعالي سازماني و تغيير مدل جايزه ملي كيفيت از EFQM به INQA مدير ارشد و ساير مديران شركت مصمم شدند تا به جهت برخورداري محصولات توليدي از كيفيت بالا و مطلوب و همچنين سرآمد بودن اين شركت در رضايتمندي مشتريان و مصرف كنندگان اين بار در فرآيند جايزه ملي كيفيت شركت نمايند. لذا كار آموزش با مشاركت گسترده مديران و مسئولان رده بالا آغاز گرديده و همزمان نيز ثبت نام در فرآيند جايزه ملي كيفيت صورت پذيرفت و ليكن بدليل محدوديت زماني جهت انجام خود ارزيابي، استخراج پروژه هاي بهبود و اجراي آنها، مقرر گرديد حضور در فرآيند جايزه در سال جديد با برنامه ريزي دقيق تر و جديت بيشتري صورت پذيرد. نتيجه اينكه در سال 87 نيز هيچگونه نشاني دريافت نگرديد.

اسلاید 7 :

  • در سال 88 با برنامه ريزي دقيق تر و جديت بيشتري ثبت نام در فرآيند جايزه ملي كيفيت و در سطح گواهينامه اهتمام صورت پذيرفت پس از عقد قرارداد با شركت مشاور روش سازان صنعت، كار آموزش با مشاركت مدير ارشد و مديران و ساير مسئولان رده بالا آغاز گرديد. پس از اتمام كلاس ها منشور موفقيت پايدار تهيه و خود ارزيابي به روش كارگاه – پروفرما انجام يافت و به تعداد 10پروژه‌ بهبود استخراج گرديد و بلافاصله عمليات اجراي پروژه هاي اولويت دار تا قبل از اتمام مهلت فرآيند جايزه آغاز گرديد. همزمان اظهار نامه مربوطه در سطح اهتمام تدوين و تا مهلت تعيين شده به دبيرخانه جايزه ملي كيفيت ارسال گرديد.

       شركت فولاد آذربايجان در مورخه 28/7/88 توسط ارزيابان دبيرخانه جايزه ملي مورد ارزيابي قرار گرفت كه نتيجه تا قبل از مورخه 18/8/88 اعلام خواهد شد. 

اسلاید 8 :

  • برنامه سال 88

-انجام پروژه‌هاي بهبود

-آموزش مدلINQA براي كاركنان مطابق ROAD MAP آموزشي

-بازنگري فرآيندها و تلفيق فرآيند خود ارزيابي

-بازنگري دستورالعمل ”خود ارزيابي و تصويب و اولويت بندي پروژه هاي بهبود“

اسلاید 9 :

استقرار نظام مديريت فرآيند ها

  • شرکت فولاد آذربايجان از سال 1383 با دانش کسب شده از شرکت مهندسي مشاور تدبير گستر سامانه و همزمان با راه‌اندازي و استقرار سيستم مديريت يكپارچه IMS فرآيندهاي خود را طراحي و در قالب الزامات استاندارد ISO 9001 – 2000 مديريت مي نمايد. مطابق اين سيستم كه غالب فرآيندها مديريت مي‌شوند كتابچه فرآيندها تدوين شد و شاخص‌هاي کنترلي و اثربخشي فرآيندي تدوين گرديد.
  • بمنظور بهبود فرآيندها و استفاده از ايده كاركنان در نظام پيشنهادات از سال 84 به عنوان يک نظام کاملاً پايدار طراحي و اجرا شده و هرساله حدود 200 پيشنهاد تعريف و 5% آنها اجرا مي‌گردد.
  • پروژه‌هاي R&D تا حد امكان با هدف امکان‌سنجي بهبود فرآيندها تعريف مي‌گردد که هر ساله بيش از 10 پروژه تحقيقاتي تعريف و 20% آنها اجرا مي‌گردد.

اسلاید 10 :

استقرار نظام مديريت فرآيند ها

  • برنامه سال 88

-انجام پروژه‌ ” ارتقاء نظام مديريت فرآيند ها “

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید