بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تا کنون تعاریف متعددی از سلامت روان ارائه شده که همگی بر اهمیت تمامیت و یکپارچگی شخصیت تأکید ورزیده اند . گلدشتاین سلامت روانی را تعامل بین اعضا و محیط در رسیدن به خود شکوفایی می داند. چاهن نیز سلامت روانی را وضعیتی از بلوغ روانشناختی تعبیر می کند که عبارت است از حداکثر اثر بخشی و رضایت بدست آمده از تقابل فردی و اجتماعی شامل احساسات و بازخوردهای مثبت نسبت به خود و دیگران می شود. در سالهای اخیر، انجمن کانادایی بهداشت روانی ، سلامت روان را در سه بخش تعریف کرده است:
الف) تسلط بر هیجان های خود
ب) آگاهی از ضعف های خود
ج) رضایت از خوشی های خود

اسلاید 2 :

عکس العمل فرد برای سازگاری نسبت به محرکی که الزامات فیزیکی و روانی گسترده ای را برای او به وجود می آورد (مورهد گریفین)

تنش یا فشار روانی یک وضعیت پویاست که شخص در آن قرار می گیرد برای رسیدن به آنچه که مورد نظر وی است، با فرصت، قید و بند یا تمنایی روبه رو می شود که نتیجه کار نامطمئن ولی با اهمیت است (کتاب رفتار سازمانی استفان رابینز)

اسلاید 3 :

استرس پدیده و یا عارضه ای است که طی یک فرآیند در افراد شکل می گیرد. فرآیند استرس طی سه مرحله زیر انجام می گیرد:
مرحله واکنشی آگاهی دهنده
مرحله مقاومت
مرحله فرسودگی

اسلاید 4 :

فیزیکی
ذهنی
رفتاری
احساسی
سازمانی

اسلاید 5 :

گرفتگی یا انقباض در گلو، سینه، شکم، شانه ها، گردن و آرواره ها
سردرد و میگرن، کمردرد، گردن درد، تپش قلب، کم آوردن تنفس، ناآرامی، ور رفتن بیهوده با اشیا، تکان دادن مداوم بدن یا دست و پا، پرشهای عضلانی (تیک) در صورت چشم و دهان
دهان خشک، صدای بم و بلند، عرق کردن، ناخن جویدن، دست و پای سرد، لرزش، گیجی، خستگی زیاد، تهوع، سو هاضمه، اسهال، دل درد و مشکلات جنسی

اسلاید 6 :

تمرکز نداشتن، فراموشی، ناتوانی در به خاطر آوردن حوادث اخیر، ناتوانی در یادگیری اطلاعات جدید، از دست دادن حالت تعادل، گیج شدن و شلوغی ذهن، نداشتن قدرت تصمیم گیری، تصمیم گیری های ناگهانی یا غیرمعقول، از دست دادن نظم، اشتباهات مکرر، بی دقتی، برداشت نادرست از شرایط و مردم، توجه غیر عادی به جزئیات

اسلاید 7 :

اضطراب، ترس مرضی (Phobia)، احساس وحشت و دچار حملات ناگهانی وحشت شدن، احساس در خطر بودن، پرخاشگری، بدبینی، احساس گناه، افسردگی، نوسانات خلقی، زودرنجی، کابوس های شبانه، نگرانی بیش از حد، انزوا و گوشه گیری

اسلاید 8 :

افزایش استعمال دخانیات در مقایسه با گذشته، استعمال مشروبات الکلی بیش از گذشته، پرخوری و کم خوری افراطی، بی اهمیتی نسبت به ظاهر، رانندگی غیرمعمولی، چندین کار را همزمان شروع کردن و آنها را نیمه رها کردن، افکار وسواسی، با دیگران قطع رابطه کردن، ناخن جویدن، مو کندن

اسلاید 9 :

1) استرس برای همه یکسان است، این کاملاً اشتباه است. استرس برای هر فردی متفاوت است. آنچه برای یک فرد عامل استرس است برای فرد دیگر استرس زا نیست.
2) استرس همیشه برای شما بد نسیت. استرس یکی از شرایط انسانی است که تنش ناشی از آن مانند سیم ویولون است که بیش از حد کم بودن نوا، آن را کاملا ملال آور و کسل کننده و نوای زیاد آن گوشخراش است. استرس می تواند بوسه مرگ یا چاشنی زندگی باشد. در واقع مهم است که چگونه کنترل شود.
3) استرس در هر کجا که باشد شما نمی توانید از عهده آن برآیید. اما بدین گونه نیست شما می توانید زندگی خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که استرس بر شما غلبه نکند.
4) متداول ترین شیوه ها برای کاهش استرس بهترین نوع آن ها نیز هست. هیچ شیوه جهانی برای کاهش استرس وجود ندارد. زیرا ما متفاوت و جواب هایمان نیز متفاوت است. لذا مؤثرترین راه، برنامه ریزی برای کاهش استرس است که فراگیر و منطبق با شرایط فرد است.
5) عدم وجود علایم به معنای عدم وجود استرس نیست. در حقیقت پنهان کردن علایم با درمان دارویی می تواند شما را از نشانه های استرس غافل سازد.
6) تنها علایم اساسی استرس نیازمند توجه است. علایم خفیف مانند سردرد یا اسید معده می تواند نادیده گرفته شود ولی این علایم هشدارهای اولیه بروز استرس هستند.

اسلاید 10 :

با دوبار نفس کشیدن عمیق و فکر کردن به امور خوشایند از جمله طبیعت زیبا، یا همنشینی با فرد مورد علاقه تان، می توانید خشم و فشار عصبی را مهار کنید.
در شرایطی که احساس فشار عصبی دارید سعی کنید با فشار دادن شیئی پلاستیکی، سوت زدن ملایم، زمزمه ترانه، جویدن آدامس به خود القا کنید که همه چیز مرتب است، بدین ترتیب هورمون های مضر کمتر ترشح می شود.
در شرایط استرس زا مثل ترافیک، تماشای فوتبال حساس، شرایط انتظار مثل اینکه منتظر عمل جراحی عزیز خود هستید، سعی کنید کنید یه بطری کوچک آب معدنی همراه خود داشته باشید و هر چند دقیقه یکبار جرعه ای بنوشید. این عمل کمی از استرش شما را کم می کند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید