بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

پیامبر (ص)نَوِّرُوا مَنازِلَکُم بِالصَّلاة و قَرائَةِ القُران به خانه هایتان با خواندن نماز، و قرائت قرآن، نورانیت ببخشید. کنز العمال، ج ۱۵، ص ۳۹۲، حدیث ۴۱۵۱۸

اسلاید 2 :

امام محمد باقر ع :هنگامي که کودک به سن 3 سالگي رسيد، او را وادار کنيد که 7 مرتبه بگويد : لااله الا الله و او را آزاد بگذاريد . همين که 3 سال و 7 ماه و 20 روزه شد ، دومين جمله يعني: محمد رسول الله را ياد گرفته ، 7 مرتبه آن را تکرار کند . وقتي 4 ساله شد ، 7 مرتبه صلوات بر پيامبر بفرستد ، سپس او را آزاد بگذاريد . در 5 سالگي دست چپ و راست را يادش دهيد و وقتي ان را شناخت او را در جهت قبله قرار داده ، از او بخواهيد سجده کند . سپس او را رها کنيد . در پايان 6 سالگي به او بگوييد که نماز بگذارد و رکوع و سجود را به او ياد دهيد . در پايان 7 سالگي شستن دست و صورت را يادش دهيد و به او بگوييد که نماز بخواند . در پايان 9 سالگي نماز و وضو يادش دهيد!». مراد از رها كردن و آزاد گذاشتن اين نيست كه كاملا بي تفاوت بشويد.

اسلاید 3 :

تربیت فرزند از بنیادی ترین مسائل تربیتی شمرده می شود، و سنگ زیرین تربیت های بعدی است، به همین جهت در دین مقدّس اسلام، سخنان معصومین، مخصوصاً امیرمؤمنان سخت بر این امر تکیه و تأکید شده است. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «اکرموا اولادکم و احسنوا آدابهم؛(1) فرزندان خود را گرامی دارید، و آنها را نیکو تربیت کنید».و حضرت علی(ع) فرمود: «حقّ الولد علی الوالدان یحسّن اسمه و یحسّن ادبه و یعلّمه القرآن؛(2) حق فرزند بر پدر این است که اسم نیکو برای او انتخاب کند، و نیکو تربیتیش نماید، و قرآن را به او بیاموزد»

اسلاید 4 :

((وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاه وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا لَا نَسْأَلُكَ رِزْقًا نَّحْنُ نَرْزُقُكَ وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَى )) ﴿۱۳۲﴾ طه
(و خانواده خود را به نماز خواندن وادار، و در امر نماز شکیبایی نما،ما روزی دادن کسی را به عهده تو نمی گذاریم بلکه تو خود روزی خور مائی ، وسرانجام نیک از آن پرهیزکاریست )روی سخن با پیامبر (ص) است

اسلاید 5 :

دشمن اصلی فرزندان و خانواده های اسلامی ماهواره ها و عدم کنترل آن از سوی والدین است بیشتر برنامه ها و سریالهایی که از این شبکه ها پخش می شود فقط برای فروپاشی بنیان خانواده و فرزندان و دور کردن آنها از دین و مذهب می باشد . در خانواده هایی که باید صدای اذان و قرآن به گوش برسد.

اسلاید 6 :

صدای موسیقی های غیر مجاز را کودک در خانواده می شنود و با آن بزرگ می شود که کنترل آن در دوران بالاتر مشکل و گاهی امکان ندارد پس خودمان با دست خودمان فرزندان خود را نابودنکنیم .

اسلاید 7 :

پدر و مادر الگوی فرزند در خانواده هستند و فرزند از آنها کپی برداری می کند.پدر و مادر اگر نماز اول وقت آنها ترک نشود با همین عمل آموزشهای زیادی به فرزند خود انتقال می دهد 1 – اهمیت به نماز 2- درس دین شناسی 3- منظم بودن4- آموزش و تربیت فرزند .و....
اگر دقت کنید کودک در منزل همراه با پدر یا مادر هنگام نماز او هم مهر برداشته و رکوع و سجود را انجام می دهد .

اسلاید 8 :

قال رسول الله صلی الله علیه و آله :اَدِّبوا اَولادَکُم عَلی ثَلاثِ خِصالٍ : حُبِّ نَبِیِّکُم وَ حُبِِّ اَهلِ بَیتِهِ وَ قِراءَةِ القُرآنِ .
فرزندان خود را برسه خصلت تربیت کنید، دوستی پیامبرتان و دوستی اهل بیتش و قرائت قرآن . ینابیع المودة /271

اسلاید 9 :

)سفارش به نماز، امر به معروف و نهی از منکر و صبر(
يا بُنَيَّ أَقِمِ الصَّلاةَ وَ أْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ اصْبِرْ عَلى‏ ما أَصابَكَ إِنَّ ذلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُور )لقمان/17( پسرم! نماز را بر پا دار، و امر به معروف و نهى از منكر كن، و در برابر مصائبى كه به تو مى ‏رسد با استقامت و شكيبا باش كه اين از كارهاى مهم و اساسى است.

اسلاید 10 :

(سفارش به خوشرفتاری با مردم، نهی از غرور و تکبر و اعتدال در امور) وَ لا تُصَعِّرْ خَدَّكَ لِلنَّاسِ وَ لا تَمْشِ فِي الْأَرْضِ مَرَحاً إِنَّ اللَّهَ لا يُحِبُّ كُلَّ مُخْتالٍ فَخُورٍ وَ اقْصِدْ فِي مَشْيِكَ وَ اغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْواتِ لَصَوْتُ الْحَمِير )لقمان/18و19( (پسرم!) با بى اعتنايى از مردم روى مگردان، و مغرورانه بر زمين راه مرو كه خداوند هيچ متكبر مغرورى را دوست ندارد. (پسرم!) در راه رفتن اعتدال را رعايت كن، از صداى خود بكاه (و هرگز فرياد مزن) كه زشت ترين صداها صداى خران است.
روشن است که منظور لقمان، تنها مسأله روى گرداندن از مردم و يا راه رفتن مغرورانه نيست، بلكه منظور مبارزه با تمام مظاهر تكبر و غرور است، و از آنجا كه اين گونه صفات - قبل از هر چيز - در حركات عادى و روزانه نمود پیدا می کند، آنها را ذکر نموده است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید