دانلود فایل پاورپوینت فرقه های انحرافی

PowerPoint قابل ویرایش
54 صفحه
8900 تومان

لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود فایل پاورپوینت فرقه های انحرافی توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه دانلود فایل پاورپوینت فرقه های انحرافی قرار داده شده است

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

4-در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار نخواهند گرفت

— پاورپوینت شامل تصاویر میباشد —-

اسلاید ۱ :

استعمار و فرقه های انحرافی 

یکی از راهبردهایی که استعمار در طول تاریخ برای مقابله با فرهنگ ها بویژه ادیان الهی بکار گرفته است، راهبرد ایجاد فرقه های انحرافی  و بدل سازی بوده است.

 

 

اسلاید ۲ :

همفر جاسوس معروف انگلیس می نویسد:

آنچه وزارت مستعمرات انگلیس به هنگام اعزام به شرق به من توصیه نمود عبارت بوده از:

  • گسترش همه جانبه مراکز درویش پروری همانند خانقاه‌ها و تکثیر و انتشار رساله ها و کتابهایی که مردم عوام را به روی گرداندن از دنیا و مافیها، گوشه گیری و مردم گریزی سوق می دهد؛ مانند کتاب احیاء العلوم غزالی، مثنوی مولوی، و کتابهای محی الدین عربی.

دستهای ناپیدا- خاطرات مستر همفر صفحه ۶۴ نشر گلستان کوثر

 

اسلاید ۳ :


فرقه صوفیه    
 

در حدود اوایل قرن دوم هجری، در میان مسلمین فرقه‌ای به وجود آمد که خود را «زاهد» و «صوفی» می‌نامیدند

صوفی عنوان عمومی هر یک از سلسله‏های اهل تصوف است. صوفی منسوب به “صوف” به معنی پشم است و اهل تصوف ظاهراً به سبب پشمینه پوشی از بابت زهد و پارسایی به این عنوان مشهور شده‏اند.

فرقه صوفیه مدعی است انسان در خداشناسی باید به مرحله‏ای برسد که جز خدا نبیند، و برای رسیدن به این مقصد صدها آداب مخصوص در معاشرت‏ها و لباس پوشیدن‏ها و احیاناً در آرایش سر و صورت و سکونت در خانقاه‏ها اختراع کرده و بدعت‏ها ایجاد کرده‏اند

آنان مدعی بودند که از نعمت‌های دنیا باید دوری جست، نباید جامه خوب پوشید، غذای مطبوع خورد یا در خانه‌ای مجلل نشست.

زاهدان و صوفیان، کسانی را که از این مواهب استفاده می‌کردند، سخت تحقیر و ملامت می‌کردند و آنان را اهل دنیا و دور از خدا می‌خواندند.

پیدایش صوفیه را در معاشرت مسلمانان با راهبان مسیحی می دانند.

باتوجه به بدعت‏ها و خرافاتی که از طرف صوفیان ایجاد شد، از نظر علمای اسلام مردود شناخته شدند .

اسلاید ۴ :

فرقه‌های صوفی فعال در ایران

فرقه‌های اهل سنت:

  • قادریه (حسینی) (شیخ یحیی حسینی ، خانقاه مرکزی آنها در شهر بانه قرار دارد) کسنزانی (بنیانگذار سید محمد کسنزانی و رهبر فعلی سید نهرو کسنزانی، نجاریه (شیخ عبدالقادر نجار، الان ماموستا شیخ محمد نجار؛ در شهر پاوه)
  • نقشبندیه (شمسیه (سیدعبدالله نقشبندی مجددی؛ مشهد، تایباد، ترتبت جام، سرخس، بجنورد، گنبدکاووس، آزاد شهر، بندرترکمن، …)
  • شاذلیه

فرقه‌های شیعی:

  • نعمت‌اللهیه: (گنابادیه (پرطرفدارترین فرقه در ایران؛ نورعلی تابنده)، مونس علیشاهیه (نورعلیشاه: نوربخش)، صفی علیشاهیه، کوثرعلیشاهیه)
  • ذهبیه (احمدیه (دزفولی‌ها: دکتر گنجویان)، مهدویه (محسنی))
  • خاکساریه ((۱) جلالی غلامعلیشاهی، (۲) دوده معصومعلیشاهی، (۳) دوده نورائی، (۴) دوده عجم)
  • اویسیه (نادرعلی عنقا در آمریکا)
  • کمیلیه

اسلاید ۵ :

دراویش

 

دراویش در اصطلاح صوفیان با صوفی مرادف است یعنی به هر فرد از صوفیان، صوفی و درویش گفته می شود.

درایران، فرقه دراویش گنابادی از صوفیان فعالیت بسیاری دارد. سفر رهبراین فرقه از کشور انگلیس به استان ایلام وفتنه و ایجاد درگیری در حسینیه دراویش نعمت اللهی گنابادی درشهر قم درسال۱۳۸۴شمسی توسط این فرقه روی داد.

 اسامی دیگر فرقه گنابادی : طاووسیه ، نعمت اللهی سلطان علیشاهی است

 

در سال ۱۲۹۳ ق محمد سلطان گنابادی به لقب طریقتیِ سلطان علیشاه ادعای قطبیت کرد و رسماً فرقه نعمت اللهی گنابادی را پایه گذاری نمود. او اهل بیدخت گناباد بود و به همین دلیل، این فرقه به گنابادیه مشهور شد.

به دلیل اینکه بازار صوفی گری بازار پر درآمد ی است هر روز به تعداد فرقه های صوفیه اضافه می شود.فرقه هایی که خیلی از آنها در حد یک قطب ویک مرید بیشتر نیستند.  نورعلی تابنده (مجذوب علیشاه)  قطب دراویش گنابادی در انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز در همراهی با فتنه گران فعال بود.

 

دراویش فرقه ذهبیه احمدیه نیزدر دزفول فعالیت دارند.

اسلاید ۶ :

عقاید و انحرافات صوفیه

صلح کل(همه ادیان و مذاهب یکسانند و هیچیک ترجیحی بر دیگری ندارند)

اعتذار ابلیس یا حبّ شیطان

بالا بردن مقام قطب تا حد امام معصوم و تقابل آن با ولایت فقها در زمان غیبت

اباحه گری و فاصله گرفتن از شریعت

تأویل قرآن و تطبیق عقاید و اعمال صوفیان با آیات و اخبار

پذیرش گزینشی اسلام در مقابل اسلام جامع نگر و بی اعتنایی نسبت به احکام سیاسی و اجتماعی و تقلید از مجتهد جامع الشرایط.

ایجاد خانقاه به عنوان محل ذکر و عبادت به جای مسجد

سماع ( شعرخوانی همراه با ساز و آواز و حرکات موزون بدنی )

پرداخت عشریه به قطب به جای خمس وزکات

لزوم تجسم صورت مرشد در عبادت

 

 

اسلاید ۷ :

 

آلت دست استعمار و جریانهای طاغوتی قرار گرفتن تصوف

تشرف یا پیوند. تلقیح .ازدواج لاهوتی

(صوفی را تا قبل از تشرف طالب می دانند وبعد از چند سال طی مراسمی بنام تشرف صوفی رسمی می شود واز این به بعد فقیر نام دارد.)

بدعت غسل های خاص: غسل اسلام-غسل زیارت-غسل حاجت-غسل توبه-غسل جمعه (حتی اگر دوشنبه مشرف شوی باید غسل جمعه بکنی)

شعار هو۱۲۱ (که به حروف ابجد هو یا علی است. ۱۱۰ ودو حرف (ی) و(الف) نیز می شود ۱۱ که جمع آنها ۱۲۱ می شود.)

بدعتی بنام اجازه نماز(شخص نمی تواند پشت سر غیر صوفیها نماز بخواند)

گذاشتن سبیل بصورت افراطی

 

 

 

اسلاید ۸ :

آشنایی با فرقه بابیت

۱- سید علی محمد باب شیرازی متولد سال ۱۲۳۵ ه-ق در منطقه بیضاء شیراز

۲- مباحث مقدماتی دروس حوزوی را  از پدر خود فراگرفت و پس از فوت پدر به شغل تجارت دربوشهر نزد دایی خود روی آورد.

۳- در دوره جوانی به ریاضت غیر شرعیه می پرداخت

۴- سال ۱۲۵۸ جهت آشنایی بیشتر با مکتب شیخیه به کربلا رفت و در دروس اساتید مکتب شیخیه حاضر می شد.

۵- سفیر روسیه «کنیاز دالگورگی» با شناخت قبلی با لباس مبدل روحانی واسم مستعار شیخ عیسی لنکرانی هم مباحثه او شد.

۶- بعد از آشنایی بیشتر سفیر در چند مرحله به  او عنوان ”یا صاحب الزمان ترحم علی انت صاحب الزمان قطعا“ جهت آمادگی مقدماتی به او تلقین نمود 

۷- اوضاع سیاسی ایران درهنگام پادشاه  پیر و بیمار ایران ”محمد شاه قاجار“آبستن حوادث بود.

۸- بعد از فوت سید کاظم رشتی چند نفر ادعای جانشینی او را نمودند که یکی از آنها میرزا علی محمد باب در سن ۲۵ سالگی بود

۹-با  ادعائ وکیل ونائب امام زمان بودن در مراحل اولیه با جمله ”فادخلوا البیوت من ابوابها و انا باب و وکیل المهدی  خودرا رکن رابع ونائب خاص امام زمان معرفی نمود

۱۰- بعد از اولین ادعا تعداد هیجده نفر به او ایمان آوردند و او آنها را گروه حی نامید یعنی هیجده  به حروف ابجد

اسلاید ۹ :

۱۱- ادعای بعدی او ادعای امام زمانی =انا المهدی الذی کنتم بظهوره توعدون

۱۲- بعدها ادعای پیامبری و خداوند گاری نمود.

۱۳- ادعای او جامعه آبستن حوادث در ایران را مشتنج واوضاع سیاسی اجتماعی ایران را به هم ریخت.

۱۴- بعد از ادعای خداوندگاری دین اسلام را منسوخ اعلام نمود.

۱۵- حق حیات را فقط برای پیروان خود جایز شمرد و خون سایر افراد را مباح اعلام نمود.

۱۶- خواندن کتاب های دیگر حتی کتب آسمانی ادیان را حرام و فقط کتاب خود (البیان )  را مجاز شمرد.

۱۷- حج خانه خدا را ملغی و زیارت خانه خود را به عنوان حج اعلام نمود.

۱۸- بعد از فوت محمد شاه قاجار ناصرالدین شاه برتخت نشست و میرزا تقی خان امیر کبیر را بعنوان صدراعظم انتخاب  نمود.

۱۹- امیر کبیر با درایت و تدبیر باب را احضار و پس ار جلسه مناظره علمی بین اوو علماء و آشکار شدن عجز و ناتوانیش دستور محاکمه و سپس حکم اعدام او را صادر نمود

۲۰- باب شیرازی روز دوشنبه ۲۷رمضان ۱۲۶۶ هجری به همراه محمد علی زنوزی درمیدان مشق تبریز اعدام شد

 

اسلاید ۱۰ :

جانشینان باب

.۱میرزا یحیی صبح ازل

.۲میرزا حسین علی نوری بهاءالله

 

مطالب فوق فقط متون اسلاید های ابتدایی پاورپوینت بوده اند . جهت دریافت کل ان ، لطفا خریداری نمایید .
PowerPointقابل ویرایش - قیمت 8900 تومان در 54 صفحه
سایر مقالات موجود در این موضوع
دیدگاه خود را مطرح فرمایید . وظیفه ماست که به سوالات شما پاسخ دهیم

پاسخ دیدگاه شما ایمیل خواهد شد