بخشی از مقاله

چکیده

پیوند وثیق بهائیت وتصوف با قدرتهای استکباری دنیا در جهت تأمین اهداف خود، پیروان این فرقهها را به تقابل با نظام جمهوری اسلامی سوق داده است و اجازه فعالیت آزادانه آنان در خارج از کشور گواه خوبی بر این مدعا است. جریان بهائیت وتصوف بابه میان کشیدن اختلافات مذهبی و دامن زدن به مسائل قومی و فرقهای درسطح داخل ومنطقهای باعث تهدیدامنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، شده است، براین اساس ما را بر آن داشت تا با بررسی چالشهای سیاسی وامنیتی ازسوی این فرقهها پرداخته و برای بیرون رفت از این چالشها و نرسیدن به بحران در منطقه راهبردها و راهکارهای لازم راکه اصل مهمی در این مقاله میباشد مورد بررسی قراردهیم، و با ارسال آن به مراکز ذیربط از این گونه مسائل جلوگیری و نسبت به بالا بردن سطح بینش و آگاهی مردم ارائه نماییم.

 نتایج بررسیهای انجام شده، نشان میدهد که چالشهای سیاسی وامنیتی فرقه بهائیت وتصوف از جمله، حضور در مجامع بین المللی، استراتژی خاموش و پنهان، خاورمیانه و ایران اسلامی به مثابه هدفی استراتژیک، ایران اسلامی هدفی استراتژیک در تبلیغات، اقدامات بهائیت در خارج از کشور، تمهیدات بهائیت در داخل کشور، بازتاب بحرانهای نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، تضعیف روحانیت، تقویت موج اختلافات مذهبی، هجمه به مقام معظم رهبری، سیه نمائی علیه قوه قضائیه، شبههافکنی علیه وزارت اطلاعات، اهانت به بسیج و سپاه، داوری به نفع دشمنان اسلام و ایران، ایجاد آشوب و بلوا، در حال شکل گرفتن است که اگر از آنها جلوگیری بعمل نیاید در آینده به چالش-های بزرگی تری تبدیل خواهند شد. بنابراین مسئولان کشوری باید هرچه سریعتر برای بیرون رفت از این چالشها و نرسیدن به بحران در منطقه برنامهریزی نمایند.

مقدمه و بیان مسئله

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بهائیت وتصوف همواره در عرصههای حقوق بشری یکی از سوژههای تبلیغاتی دنیای غرب علیه جمهوری اسلامی بودهاند گویا این جماعت، مظلومان و ساکتان تاریخ ایران بوده و در حق آنها ظلمی بزرگ رقم خورده است، بهائیت وتصوف یکی از فرقههای انحرافی است و توسط کانونهای استعماری مورد حمایت و پشتیبانی میباشند. سرسپردگی این دینهای ساختگی و انحرافی جای سؤال و شک ندارد اما آنچه کمتر مورد بررسی و توجه قرار گرفته است. چالشهای سیاسی، امنیتی فرقه بهائیت و تصوف برعلیه جمهوری اسلامی ایران میباشد، لذا در این مقاله سعی شده است مروری برچالشهای بوجود آمده ازسوی این فرقهها داشته باشیم ودر ادامه راهکارهای مقابله با این فرقهها را احصاء و در اختیار مسئولین جهت جلوگیری از تنشهای احتمالی آینده از سوی قرارداده، مورد توجه واهتمام میباشد.

ضرورت واهمیت تحقیق

امروزه ما با واقعیتی تلخی مواجه هستیم و آن برنامه ریزی و ورود جدی فرق و مذاهب به میدان مبارزه همه جانبه برای اظهار وجود و حضور خود در تحولات مذهبی و اجتماعی و تقابل با اهل بیت - ع - است. این حقیقت در کنار دسیسههای دشمنان خارجی و برون مرزی برای تضعیف تشیع و جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی نسبت به سایر کشورها و زمینگیری انقلاب اسلامی و تشیع در داخل مرزهای ایران از اهمیت دو چندان برخوردار خواهد نمود. بر این اساس تجزیه و تحلیل عمیق چالشهای پیش روی آینده میتواند مانع از حوادث غیره منتظره برای اصحاب فرهنگ و سیاست باشد. این تحقیق با ارائه واحصاء چالشهای سیاسی، امنیتی فرقه بهائیت وتصوف، وارائه راهکارها امیدوار است گامی هر چند کوتاه در این خصوص بردارد.

سئوال تحقیق

مهمترین چالشهای سیاسی، امنیتی، به وجود آمده توسط فرقه بهائیت درایران چیست؟ راهکارها مواجهه با آن کدامند؟

روش وموادتحقیق

روشها در این تحقیق برای سنجش فرضیههای تحقیق ترکیبی از روشهای کمی و کیفی میباشد و با استفاده از ابزار، منابع و کتابخانه انجام شده است.

معانی چالش در »زبان فارسی«

فرهنگ فارسی دکتر محمد معین، »چالش« را بر گرفته از لغت »چال« و به معنی گودال، آشیانه مرغان، عمیق ذکر میکند و برای »چالش« نیز سه معنا بر میشمارد: 1 رفتن با ناز و خرام، جولان 2 مباشرت، جماع 3 زد و خورد، جنگ وجدال سپس فعل »چالش کردن« را به »زد و خورد کردن« و »جنگ جدال کردن« معنی میکنند - معین، 374 : 1386 - اما لغت نامه دهخدا احتمال میدهد که چالاک و چالش هر دو از »چال« به معنی رفتار باشند، دهخدا با شاهد آوردن این بیت از مولوی که میگوید: »دو چالش است این لوت خوردن نیست این/ تا تو به مالی به خوردن آیستن«، چالش را به معنی جنگ و جدال، حمله و یورش میداند و علاوه بر معانی ذکر شده در فرهنگ معین، تلاش، کشتی، مصارعت را هم ذیل معانی »چالش« ذکر می نماید. - دهخدا، - 8020 :1377

معنا و مفهوم فرقه ومذهب

فرقه

واژه فرقه، که جمع آن فرق است، از ماده فرق به معنای جدا کردن بین دو چیز، پراکندن و اختلاف گرفته شده است و در لغت به مطلق دسته، گروه، جماعت و طایفهای گفته میشود که از بقیه جدا شده باشند. فرقه نیز اسم مصدر افتراق و به معنای جدایی میباشد. - مشکور، - 8-6 : 1375 واژه فرقه در آیات قرآن تنها یک بار به کار رفته است: »فلولا نفر من کل فرقه منهم طایفه... - « توبه - 122:مرداد از آن نزد برخی از: ارباب لغت گروهی است که تعداد آنها از طایفه بیشتر باشد. - ربانی گلپایگانی ، - 183: 1377

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید