بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

در تئوری واردن که به تئوری پنج حلقه استراتژیک واردن مشهور گردیده و دقیقاً مورد استفاده فرماندهان عملیاتی آمریکا و متحدین قرا می گیرد :
در جنگ (43) روزه سال (1991) جنگ اول خلیج فارس.
مناقشه کوزوو (جنگ 11 هفته ای سال 1991 ناتو علیه یوگسلاوی)
جنگ سال (2003) آمریکا و انگلیس علیه عراق (با تغییرات جزئی).

اسلاید 2 :

مراکز ثقل یک کشور شامل پنج حلقه مشروحه ذیل بوده و دوایر متحدالمرکزی می باشند که مجموعاً ساختارهای اصلی قدرت یک کشور را تشکیل می دهند. در تئوری مذکور مراکز ثقل یک کشور همانند اعضای یک بدن قلمداد گردیده و در صورت انهدام هر یک از حلقه ای یاد شده پیکره و کالبد کشور مورد تهاجم فلج گردیده و قادر به ادامه فعالیت و حیات نخواهد بود. در این استراتژی، هدف نهایی دشمن بر این است که کشور مورد تهاجم در سطوح سیاسی، اقتصادی، نظامی امکان انجام هرگونه اقدامی به منظور جبران خسارات، تغییر طرحها و فراهم آوردن ضد حمله و یا مانند اینها را از دست داده و در یک چارچوب زمانی فشرده، حوادث مختلف ناگوار و پیچیده ای برای او ایجاد نموده و او را با اضافه بار و معماهای عدیده ای مواجه نمایند.

اسلاید 3 :

حلقه اول : رهبری ملی کشور هدف.
اهداف مورد حمله :
رهبری سیاسی، مراکز اصلی تصمیم گیریهای کلان سیاسی و نظامی (وزارتخانه ها، تأسیسات و مراکز عمده ستادی و دولتی، قرارگاههای عمده فرماندهی، مخابرات راه دور، مراکز و قرارگاههای عمده پلیس) سازمان مرکزی صدا و سیما.
ملاحظات :
با انهدام اهداف یاد شده، سیستم عصبی تصمیم گیری کشور مورد تهاجم، توانایی هدایت، اداره و کنترل و فرمانده ی زیر مجموعه های مربوطه را از دست می دهد.
مقایسه تطبیقی با اندام بدن انسان :
مغز و سیستم عصبی.

اسلاید 4 :

حلقه دوم : تولیدات و محصولات کلیدی و حیاتی کشور هدف.
اهداف مورد حمله :
نیروگاههای برق، مراکز و صنایع سنگین تولید مواد خام، پالایشگاهها و مخازن سوخت، صنایع تولیدی تجهیزات نظامی (صنایع دفاع و دپوهای مهمات)، نیروگاههای هسته ای و مراکز تحقیقاتی ذیربط، انبارهای عمده مواد غذایی و دارویی، شبکه آبرسانی، بانکها و مراکز عمده مالی، فروگاهها، راه آهن، بنادر و ...
ملاحظات :
با انهدام و تخریب این اهداف سایر ارگانها و سازمانها فلج گردیده و زیرساختهای اقتصادی عملیاتی و پشتیبانی متوقف می گردند.
مقایسه با اندام بدن انسان :
سیستم هاضمه و گردش خون.

اسلاید 5 :

حلقه سوم : سیستم حمل و نقل و شبکه مواصلاتی.
اهداف مورد حمله :
شبکه های مخابراتی ملی، منطقه ای و محلی.
ملاحظات :
شبکه های مواصلاتی کشور مورد تهاجم قطع گردیده و امکان حمل و نقل، کمک رسانی و پشتیبانی سلب می شود.
مقایسه تطبیقی با اندام بدن انسان :
اندامهای حرکتی دست و پا.

اسلاید 6 :

حلقه چهارم :جمعیت مردمی و اراده ملی.
اهداف مورد حمله :
انجام عملیاتی روانی بر علیه مردم و نیروهای مسلح، در این حلقه به علت مخالفت افکار عمومی جهانی و موانع بین المللی، باید از بمباران مستقیم مردم غیر نظامی احتراز نموده و به جای آن با انجام عملیات روانی از طریق پخش اعلامیه های مخرب روانی، ایجاد شایعه، راه اندازی رسانه های گروهی (ایستگاههای رادیویی و تلویزیونی، جراید و ماهواره های طرفدار کشور مهاجم) روحیه مردم را تخریب و ضمن انهدام ایستگاههای رادیو تلویزیونی کشور مورد هجوم، ارتباط نظامی و ...
ملاحظات :
تبدیل خواسته آمریکا به خواست بین المللی و جهانی.
تخریب روحیه و حسن فداکاری، مقاومت و فداکاری، مقاومت و وفاداری مردم و کاهش آستانه مقاومت ملی کشور و ناامید کردن مردم به هیئت محاکمه.
ایجاد شکاف و فاصله بین نظام سیاسی و گرایشها و ارزشهای اجتماعی جامعه.
مقایسه تطبیقی با اندام بدن انسان :
روح و روان و اراده.

اسلاید 7 :

حقله پنجم : نیروهای عملیاتی و اجرایی.
اهداف مورد حمله :
سیستمهای اعلام خبر راداری، مواضع و سایتهای توپخانه ای و موشکی پدافند هوایی، پایگاههای موشکی زمین به زمین، پایگاههای عمده دریایی، شناورها، مراکز تعمیراتی و انبارهای قطعات یدکی، یگانهای عملیاتی مستمر در خطوط مقدم جبهه نبرد، مقرهای عمده نیروهای بسیج مردمی و ...
ملاحظات :
با انهدام اهداف یاد شده و کسب برتری هوایی، هواپیماهها و هلیکوپترهای تهاجمی با آزادی و ابتکار عمل لازم عملیات هوایی را انجام و شرایط را برای انجام عملیات زمینی و اشغال کشور مورد تهاجم مهیا می کنند.
مقایسه تطبیقی با اندام بدن انسان :
سلولهای بدن.

 

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید