بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----


اسلاید 1 :


روشهای  دشمنی و جنگ : 1- روشهای سخت (اقدام نظامی و خشونت آمیز)
حمله نظامی و اشغال کشور ، ایجاد جنگ داخلی و حمایت از گروههای مسلح مخالف نظام اسلامی َ،ترور شخصیت های دلسوز نظام ، ایجاد جنگ مذهبی و جنگ قومی در کشور
2 – روش های نیمه سخت (سیاسی . امنیتی . اقتصادی)
مبارزه سیاسی ، کارشکنی های دیپلماتیک ، تحریم های سیاسی ، تحریم های اقتصادی ، نفوذ در ارگانهای سیاسی و امنیتی و اقتصادی ، ایجاد شورش داخلی ، حمایت از مخالفان نظام ، ایجاد هرج و مرج داخلی

اسلاید 2 :


روشهای  دشمنی وجنگ : 3- روشهای نرم (فرهنگی . تبلیغی . رسانه ای)
با جنگ روانی، شایعه سازی و نشر اکاذیب، تهمت و افترا نسبت به مسئولان نظام، ترویج فساد و فحشاء و بی بند و باری، نفوذ در مراکز علمی و دانشگاهی(در اساتید و دانشجویان)، تحقیر فرهنگ و ارزشهای اسلامی، فریب، شخصیت سازی کاذب، جریان سازی وابسته، سلب اعتماد مردم نسبت به مسئولان نظام، ایجاد یاس و ناامیدی در مردم نسبت به آینده خود و نظام اسلامی و ....

اسلاید 3 :


تعريف قدرت نرم

قدرت نرم «توانايي شكل دهي ترجيحات ديگران» تعريف شده است.

بنابراین قدرت نرم، شیوه غیرمستقیم رسیدن به نتایج مطلوب

 بدون تهدید یا پاداش ملموس وتوانایی کسب آنچه می‌خواهید از طریق جذب کردن نه از طریق اجبار و یا پاداش می‌باشد.

قدرت نرم، توجه ویژه به اشغال فضای ذهنی کشور دیگر از طریق ایجاد جاذبه است.

بر این پایه،  کشورهای دیگر، ارزش‌های یک کشور را می‌پذیرند، تحت تأثیر آن قرار می‌گیرند، از آن تبعیت می‌کنند و در نتیجه خواهان پیروی از آن می‌شوند. 

پروفسور حميد مولانا -جوزف نای

اسلاید 4 :


تعريف تهديد نرم

اقداماتي است برنامه‌ريزي شده براي جلب نظر و افكار گروه هدف تا با مشاهده توليدات و ايده‌هاي جديد عرضه شده به مرور زمان از آنچه كه باور و اعتقاد داشتند دست بردارند و رفتار ناشي از آن باورها و اعتقادات را فرو گذارند و در سير و تحولي طبيعي توليدات و ايده‌هاي جديد را جايگزين آنها نمايند و رفتاري متأثر از اين جايگزينها بروز دهند.

این قدرت به عنوان منبع خاص اعمال قدرت امریکا  بر مبانی فرهنگی - ارزشی و اقتصادی مبتنی است. تهدید نرم موجب دگرگونی در هویت فرهنگی و  الگوهای رفتاری مورد قبول یک نظام سیاسی می‌شود.

تهدید نرم نوعی سلطه کامل در ابعاد سه‌گانه حکومت، اقتصاد و فرهنگ است  که از طریق استحاله الگوهای رفتاری ملی در این حوزه‌ها و جایگزینی الگوهای نظام سلطه‌ای تهدید محقق می‌شود.

 با این نگرش، تمامی اقداماتی که موجب شود تا اهداف و ارزش‌های حیاتی یک نظام سیاسی (زیرساخت‌های فکری، باورها و الگوها در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست) به خطر افتد، یا موجب ایجاد تغییر و دگرگونی اساسی در عوامل تعیین‌کننده هویت ملی یک کشور شود، تهدید نرم به شمار آید.

اسلاید 5 :


تعريف جنگ نرم (Soft War)  

جان كالينز، تئوريسين دانشگاه ملي جنگ آمريكا، جنگ نرم را «استفاده طراحي شده از تبليغات و ابزارهاي مربوط به آن را براي نفوذ در مختصات فكري دشمن با توسل به شيوه هايي كه موجب پيشرفت مقاصد امنيت ملي مجري مي شود» مي داند.

 

ارتش آمريكا جنگ نرم را بدين صورت تعريف نموده است: «جنگ نرم، استفاده دقيق و طراحي شده از تبليغات و ديگر اعمالي است كه منظور اصلي آن تاثيرگذاري بر عقايد، احساسات، تمايلات و رفتار دشمن، گروه بي طرف و يا گروههاي دوست است به نحوي كه براي برآوردن مقاصد و اهداف ملي پشتيبان باشد».

 

بنابراين جنگ نرم را مي توان چنین تعریف کرد:

هر گونه اقدام نرم افزارانه اعم از : رواني ، تبليغاتي ، رسانه اي ، سايبري ، ديجيتالي ، اطلاعاتي ، فرهنگي ، سياسي ، اجتماعي و علمي است كه جامعه يا گروه هدف را نشانه مي‌گيرد و بدون درگيري نظامي با بهره گيري از روشهاي اقناع سازي و يا مديريت احساسات و بهره گيري از روشهاي جذب ، رقيب را به انفعال يا شكست وا مي‌دارد.  جنگ رواني، جنگ سفيد، جنگ رسانه اي، عمليات رواني، براندازي نرم، انقلاب نرم، انقلاب مخملي، انقلاب رنگي و... از اشكال جنگ نرم است.

اسلاید 6 :


يوزف اچ. يروشلمي Yosef H. Yerushalmi ،

مديرمركز مطالعات اسرائيل و يهود ، دانشگاه كلمبيا
تمام مشکلات ما ریشه در هویت ایرانیان دارد که بخش قابل توجهی از آن وابسته  به باورهای مذهبی آنهاست.
 پس بنابراین تلاش برای از بین بردن  و حتی کمرنگ نمودن مظاهر اعتقادی اسلامی مانند رعایت حجاب و... اولویت نخست عملیاتی ما است که در این مسیربه استفاده از  تمامی ابزارهایی که در اختیار داریم بویژه رسانه ها به شدت پایبندیم

اسلاید 7 :


راس برن (Ross Brann) : 

محقق مرکز مطالعات پیشرفته یهودی دانشگاه پنسیلوانیا و رییس گروه  مطالعات خاورمیانه دانشگاه کرنل

با استفاده از هر ابزار و یا بهتر بگویم تمام ابزارها باید فضای دین گرایی واخلاق در جامعه جوانان ایران که اساسی ترین راهبرد برون رفت جمهوری اسلامی از چالشهای متعددی نظیر جنگ و تحریم و ... می باشد  را پاک نمود و اخلاق دینی را از این جامعه دور کرد  که در غیر این حالت هر برنامه ای                                            با شکست روبرو خواهد شد

اسلاید 8 :


آموس پرلموتر استاد علوم سیاسی

دانشگاه آمریکن و سردبیر نشریۀ مطالعات استراتژیک  

  به نقل از واشنگتن  تایمز (پانزدهم ژانویه 1996)

    بزرگترین سرقت تاریخ بشریت در قرون گذشته صورت گرفت و آن انتقال علم از مشرق زمین به غرب بود. واینک ما باید به بهترین شکل از باز گشت این ثروت به جز مواردی که در راستای منافعمان باشد به شرق و به طور خاص کشورهای اسلامی جلو گیری نماییم.

اسلاید 9 :


اهداف راهبردي چهارگانه استكبار جهاني

 از نگاه رهبر معظم انقلاب

 امروز استكبار جهاني، نيروي علمي و خيل رجل خود را بسيج كرده، تا بلكه بتواند با تفكر و فرهنگ و ابزار دانش، تفكر اسلامي را متزلزل كند.

دشمن براي پيروزي بر جبهه مقاومت و نيروهاي اسلام و انقلاب اسلامي چهار هدف راهبردي نيز تعريف كرده كه در دو حوزه داخلي و خارجي قابل تقسيم بندي است.

در حوزه داخلي

1 ) پوك شدن مسئولان و نخبگان و عموم مردم از محتواي اسلامي و انقلابي ( استحاله )

2) بي ثبات سازي  

3) براندازي   

در بعد خارجي نيز هدف اصلي دشمن

4) مهار و انزواي جهاني جمهوري اسلامي است.      1375/2/26

اسلاید 10 :


دکتر درو زعاوی:(Dr.Dror Ze evi)

رییس گروه مطالعات خاورمیانه دانشگاه بن گورین

( نگو اسراییل، تأسیس  1994م )

The Department of Middle East Studies, Ben- Gurton University of the Negev

ترویج فرهنگ سطحی نگری ،خرافه پردازی با تبلیغات معکوس در باب گسترش نفوذ جریان فکری متفکرین جوانگرا و نواندیش اسلامی  راهبرد مهم و مورد تأکید است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید