بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

تعريف جنگ نرم

در جنگ رواني و آنچه كه امروز به او جنگ نرم گفته مي‌شود در دنيا ، دشمن به سراغ سنگر‌هاي معنوي مي‌آيد كه آنها را منهدم كند . به سراغ ايمان‌ها ، معرفت‌ها ، عزم‌ها ، پايه‌ها و اركان اساسي يك نظام و يك كشور ،‌دشمن به سراغ اين‌ها مي‌آيد كه اين‌ها را منهدم بكند و نقاط قوت را در تبليغات خود به نقاط ضعف تبديل كند ، فرصت‌هاي يك نظام را به تهديد تبديل كند.

اسلاید 2 :

هستي شناسي جنگ نرم

وقتي انسان ، تجهيز ، صف آرايي ، دهانهاي با حقد و غضب گشوده شده و دندان‌هاي با غيظ فشرده شده عليه انقلاب ، امام خميني و آرمانهاي نظام اسلامي را مي‌بيند وجود اين جنگ نرم را باور مي‌كند ، هرچند ممكن است عده‌اي اين‌ها را نبينند.

اسلاید 3 :

ماهيت جنگ نرم

يكي از مسئولان طراز اول كشور رژيم صهيونيستي غاصب اسرائيل ، در سال گذشته توصيه‌اي به آمريكايي‌ها كرد . اين توصيه كاملاً در مطبوعات خارجي و اينترنت منعكس شد و امر پنهاني و مخفيانه اي نيست . توصيه وي به آمريكايي‌ها اين بود كه بيهوده وقت خود را با عراق و كره شمالي و كشورهايي از اين قبيل تلف نكنيد . مسئله اصلي شما ايران است . اگر خاورميانه را مي‌خواهيد وقتتان را مصروف عراق نكنيد ، سراغ ايران برويد ، كانون و سرچشمه آنجاست ، اما ايران مثل عراق و كره شمالي و افغانستان نيست كه بتوان با حمله نظامي آن را تسخير كرد. نظام و حكومت اسلامي به مردم متكي است ، مردم آن را حفظ كرده اند . بايد كاري كنيد كه مردم آنه را رها كنند . راهش اين است كه مردم را با ترويج فرهنگ و ادبيات غربي و فرهنگ و تربيت آمريكايي ، به واگرايي نسبت به دين و فرهنگ و سنت و تاريخشان سوق داد . وقتي مردم اين تعلقات را رها كردند ، بعد از گذشت چند سال ، بدون اين كه سرمايه اي صرف كنيد ، با يك حمله و تحرك احياناً نظامي مختصر ، مي‌توانيد اين مانع بزرگ ، يعني نظام اسلامي را از سراه برداريد.

اسلاید 4 :

خبردادن امام علي (عليه السلام) از فتنه هاي آينده :

سپس فتنه اي سر برآورد كه سخت لرزاننده ، در هم كوبنده و نابود كننده است ، و قلبهايي پس از استواري ميلغزد ، و مرداني پس از درستي و سلامت ، گمراه ميگردند و افكار و انديشه ها به هنگام هجوم اين فتنه ها پراكنده و عقايد پس از آشكار شدنشان به شك و ترديد دچار ميگردد ، آن كس كه به مقابله با فتنه ها برخيزد كمرش را ميشكند ، و كسي كه در فرو نشاندن آن تلاش ميكند ، او را در هم ميكوبد ، در اين ميان فتنه جويان چونان گور خران ، يكديگر را گاز ميگيرند، و رشته هاي سعادت و آيين محكم شده شان لرزان ميگردد ، و حقيقت امر پنهان مي ماند ، حكمت و دانش كاهش مييابد ، ستمگران به سخن مي آيند ، و بيابان نشينها را در هم مي كوبند ، و با سينه مركبهاي ستم ،

اسلاید 5 :

آنها را خرد مينمايند ، تكروان در غبار آن فتنه ها نابود گردند ، و سواران با قدرت در آن به هلاكت ميرسند ، فتنه ها با تلخي خواسته ها وارد مي شود و خونهاي تازه را ميدوشد ، نشانه هاي دين را خراب و يقين را از بين ميبرد ، فتنه هايي كه افراد زيرك از آن بگريزند و افراد پليد در تدبير آن بكوشند ، آن فتنهها پر رعد و برق و پر زحمت است . در آن پيوندهاي خويشاوندي قطع ميگردد و از اسلام جدا ميگردند ، فتنهها چنان ويرانگرند كه تندرستها بيمار ، و مسكن گزيدگان كوچ ميكنند.

در آن ميان كشته اي است كه خونش به رايگان ريخته ، و افراد ترسويي كه طالب
امانند ، با سوگندها آنان را فريب مي
دهند و با تظاهر به ايمان آنها را گمراه مي كنند.
(خطبه 151 نهج البلاغه ، ترجمه دشتي)

اسلاید 6 :

رهنمودهاي امام علي (عليه السلام)در مقابله با فتنه ها:

ـ پس سعي كنيد شما پرچم فتنه ها و نشانه هاي بدعتها نباشيد؛

ـ‌ و آنچه را كه پيوند امت اسلامي بدان استوار است ، و پايه هاي طاعت بر آن پايدار بر خود لازم شماريد؛

ـ و بر خدا ، ستمديده وارد شويد نه ستمگر؛

ـ از درافتادن درون دامهاي شيطان ، و قرار گرفتن در وادي دشمنيها بپرهيزيد؛

ـ و لقمه هاي حرام به شكم خود راه ندهيد؛

ـ شما در برابر ديدگان خداوندي قرار داريد كه گناهان را حرام كرد و راه اطاعت و بندگي را آسان فرمود.

(خطبه 151 نهج البلاغه ـ ترجمه دشتي)

اسلاید 7 :

*پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله) :

(1)«لا تَكْرَهُوا الْفِتْنَتَهَ في آخِرِ الزَّمانِ ، فَاِنَّها تُبيرُ الْمُنافِقين :در آخر الزمان فتنه ها را ناخوش نداشته باشيد ؛ زيرا آن فتنه ها منافقين را نابود ميسازد».(كنزالعمال،ح 31170)

(2) «سَتَكُونُ فِتَنٌ يُصْبحُ الرَّجُلُ فيها مُؤْمِناً وَ يُمسي كافِراً ، اِلاّ مَنْ اَحْياهُ اللهُ بِالْعِلْمِ : به زودي فتنههايي خواهد آمد كه بر اثر آنها انسان شب را با ايمان به صبح ميرساند و روزش را با كفر به شب ميرساند ، مگر كسي كه خداوند او را به علم زنده كرده باشد.» (ميزان الحكمه ، ج 9، ص 4526)

اسلاید 8 :

*امام علي (عليه السلام) :

«قَدْلَعَمْري يَهْلِكُ في لَهَبِ الْفِتْنَهِ الْمُؤمِنُ ، وَ يَسْلَمُ فيها غيرُ الْمسْلِمِ :به جان خودم سوگند كه در شعله آزمايش ، مؤمن نابود ميشود و غير مسلمان سالم ميماند.» (غررالحكم ، ج4 ، ص 479)

*امام صادق (عليه السلام) :

«تَمنَّوُا الْفِتْنَهَ ؛ فَفيها هَلاكُ الْجَبابِرَهِ وَ طَهارَهُ الْاَرْضِ مِنَ الْفَسَقَهِ :فتنه را آرزو كنيد؛ زيرا فتنه موجب هلاكت ستمگران و پاكي زمين از فاسقان است».(بحارالأنوار ، ج 90 ، ص 326)

اسلاید 9 :

گزينه هاي دولت اوباما در قبال ايران :

1)اقدام نظامي ـحملات هوايي دقيق به مراكز هسته‌اي

2)اقدام نظامي ـ حملات هوايي گسترده به مدت طولاني

3)اقدام نظامي ـتغيير رژيم از طريق اقدام نظامي و اشغال  ـ الگوي عراق و افغانستان

4)اقدام نظامي ـتهاجم زميني ، كشف و انهدام تأسيسات هسته‌اي ، عقب نشيني و انتظار ، فروپاشي احتمالي ايران

5) گفتگو ـموضوعي محدود ـ الگوي كره شمالي

6)گفتگو ـمعامله كلان ـ الكوي ليبي

اسلاید 10 :

7)عدم اقدام ـرضايت دادن به دستيابي به فناوري هسته‌اي

8) ديپلماسي قهرآميز ـ تحريمهاي فراگير شوراي امنيت ملل متحد

9)ديپلماسي قهرآميز ـتغيير ساختار ـ مهار

10)ديپلماسي قهرآميز ـمحاصره دريايي

11)ديپلماسي قهرآميز ـعمليات مخفيانه ـ خرابكاري و ترور

12) دیپلماسی قهرآمیز ـتغيير رژيم از طريق مبارزه غير خشونت آميز

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید