بخشی از مقاله

آشنایی با گروههای فساد و مبتذل غرب

مقدمه
نوجوانان و جوانان به مثابه آینه های تأثیرپذیری می مانند که هر آنچه را ببینند و بشنوند صریحا بخاطرخواهند سپرد و چون به مقتضای سنشان بدنبال نو آوری، الگوهای بکر و جذاب و مطرح نبودن هر چه بیشتر خود در بین دیگران هستند، متاسفانه الگوهای القاء شده از سوی بیگانگان را چشم بسته و بدون هر گونه آگاهی می پزیرند و در تقلید کورکورانه از این الگوها غربی و مبتذل حتی سعی در سبقت جستن از یکدیگر دارند و انواع دستجات، اجتماعات، گروههای مبتذل را با عناوین مختلف تشکیل داده و می دهند.


دشمنان انقلاب اسلامی بعد از اینکه انواع راههای مبارزه، از قبیل تحریم اقتصاد، جنگ و...را آزمودند و نتوانستند نتیجه مطلوب را برای به زانو درآوردن نظام اسلامی پیدا نمایند به سلاح مبارزه فرهنگی روی آورده و راه مبارزه با انقلاب را بدین سان در پیش گرفتند.


استکبار جهانی در این مبارزه عظیم جوانان این مرز بوم را نشانه رفته و به انحراف کشاندن نسل جوان را که آینده سازان واقعی کشور هستند، سرلوحه اهداف خود قرار دارد.
بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده درباره انواع گروههای مبتذل موجود در جامعه و افراد تشکیل دهنده این گروهها مشخص شده است که اکثر این جوانان نسبت به مسایل عام فرهنگی و اجتماعی ایران و جهان و فقدان کانال های ارتباطی بین انها دچار سردرگمی شده و خود را به مرور زمان در گردابی از مشکلات می بینند. این جوانان در گفتگوها و محافل خود وقت خود را صرف مسائلی می کنند که کمترین اطلاعاتی و یا حتی هیچ اطلاعاتی از آنها ندارند.


د بیانات آنها کلماتی همچون حقیقت، خدا، صلح و ... به چشم می خورد اما غافل از اینکه بیان هر کدم از این کلمات مستلزم کار و تحقیق و مطالعه فراوان است که این افراد در فضای بسته افکارشان، اجازه چنین کاری را پیدا نخواهند کرد و تنها با مطالعه کتبی در مورد ماوراءالطبیعه، ارواح و ... بحث های خرافی و غیرعملی را در پاسخ به سئوالات ذهنشان گزینش می کنند و هرچه این پاسخ ها خرافی و عجیب و غریب تر باشد برای آنها جذابیت بیشتری دارد.


ما در این مقوله نگاهی گذرا به تعدادی از گروه های مبتذل موجود در جامعه انداخته و با نحوه تشکیل افکار، مرام و هدف آنها آشنا می شویم.

الف – گروه رپ (Rap)
رپ (Rap) در لغت به معنای زخم زبان، ضربت سریع و تند زدن، آدم لات و حقه باز می باشد.
Rap شبیه صدای مرتعشه از دستگاه جاز است وقتی که روی پوستی دستگاه ضربه ای انداخته می شود و بالاخره Rap و تشکیل دهنده این گروه سیاهپوستانی در منطقه هارلم نیویورک بوده اند که برای رسیدن به صلح و آزادی و مبارزه با نژادپرستی دست به قیام زدند و تظاهراتی را به راه انداختند که همراه با نوعی رقص و پایکوبی بود. اما بعدها به این رقص و موسیقی توسط افراد مغرض تنوع داده شد و موسیقی رپ بصورت ابزاری در دست استعمارگران افتاد تا جوانان را به انحراف اخلاقی بکشانند.


جوانان عضو در این گروه پسرانی با موهای بلند، موهای سر را آلمانی زده ( یک طرف موها را کوتاه تراشیده و طرف دیگر مو بلند است)، شلوارهایی با پچه گشاد که روی زمین کشیده می شود، خط ریش پایین تر از گوش، عینک های دودی با قاب فلزی، موهای روغنی و ... و دخترانی با منتوهای آستین بلند و کوتاه، موهای روغن زده و چسبیده به سر و شلوار های پاچه گشاد، کفش های سگک دار و ... می باشد.


دختر جوانی که دل به آنچه از خارج برایش سوغات آورده می شود، بسته و تمام ذهنیات و تفکرات خود را مطابق با آنچه دیگران می خواهند همراه کرده اظهار می دارند که «ادبیات ما کهنه شده و چیزی که به درد بخورد در آن نیست دیگر زمان حافظ، سعدی، مولوی گذشته و باید مطابق زمان پیش رفت ».
اندیشه گوتاه یک پسر جوان عضو در این گونه گروه ها در تعریف از آزادی اینست که : «آزادی یعنی هر لباسی دلم خواست بپوشم، بتوانم با دوست دخترم بدون دردسر به میهمانی بروم، مشروب هم به اندازه بخورم »


اعضای گروه Rap آرم خود را از صلح جهانی PEACE گرفته اند، آنها خود را فارغ از تمامی مسایل زندگی دانسته و در پی آسایش مفرط و بی حد و اندازه اند و به همین جهت دوستی و سازش را که اشعار صلح جهانی است به اشتباه تعبیر کرده و خود را متصل و پیرو آن می دانند.
ب- گروه هوی متال (HEAVY METTAL )


هوی متال به معنای فلز سنگین است و به نوعی از موسیقی نسبتا جدید غربی (آمریکایی) اطلاق می شود که در آن اصوات مرتعشه از سازهای نزدیک به صدای برخود فلزات است. در این نوع موسیقی (اوج و فرود) قطعات بسیار شدید بوده و ضرب آهنگ ها فوق العاده تند است استفاده از آلات موسیقی الکترونیکی و سازهای کوبه ای چنان فضای تند موسیقیایی را پدید می آورند که کمتر کسی قادر به گوش دادن است.


پسری که خود را عضو گروه هوی معرفی می کند درباره صلح اظهار می کند :
« ما می خواهیم هیچکس با هیچ کس جنگ نکند » و وقتی به وی گفته می شود هیچکس دوست ندارد در دنیا جنگی باشد، پس فرق شما با سایر مردم چیست؟
بیان می کند : « ما می گوئیم حتی بین پدر و پسر و زن و شهرها هم نباید دعوا باشد برداشت یک عضو گروه هوی از کلمه آزادی در اینجاست که می گوید :
« باید مانند پرنده ها آزاد بود تا هر کاری که دلت خواست انجام بدهی. »


افراد این گروه نیز طرز پوشش و خودآرائی همانند گروه رپ دارند و گام به گام آنها قدم برداشته اند.
بررسی وضعیت روحی و روانی افراد عضو گروههای فوق الذکر حکایت از افسردگی کهنه خاص آنها دارد و هر چه بر میزان سن و شدت انجام اعمال و رفتارهای خاص آنها می گذرد بر شدت آن افزوده می گردد.


گروه طغیان نسل یا استوس (Stoos)
بررسی و تحقیقات از افراد تشکیل دهنده این گروه حکایت از آن دارد که تعدادی دانش آموز پس از دیدن «شو»های ماهواره ای ... با انگیزه دور هم بودن و داشتن تشکیل گروهی اقدام به شکل دادن این باند نموده اند و نام استوس مخففی از نام افراد بنیانگذار گروه است.
«طغیان نسل جوان» عبارتی است که خواننده «شو» آن را خوانده است. این افراد قصد گسترش باند خود را داشته اند.
گروه شلخته (Shalakhteh)
طرفداران تشکیل دهنده این گروه پوشش خود را قابل توجه نشان داده اند بدین صورت که آنها اقدام به پاره کردن پایین شلوارها (بخصوصشلوارلی) نموده و لبه های آن را ریش می نمایند. بلوزهای آستین بلند در زیر بارانی و یا مانتو پوشیده و آستین را زیر لباسهایی رویی بیرون داده و دکمه های آن را باز نگه میدارند. دختران عضو در این گونه گروه ها از انواع وسایل و لوازم آرایش بخصوص پودرها و کرم های مخصوص مات کننده پوست استفاده می کنند و مسائل اخلاقی همچون روابط نامشروع با مردان متأهل، خرید و فروش فیلم های مستهجن و ... در میان این افراد به وفور به چشم می خورد.
گروه WASP
این گروه که نام خود را از جمله We are the sex prophet گرفته اند در نیمه های شب اقدام به شبگردی، ولگردی، اعمال منافی عفت، هوس بازی همجنس بازی می نمایند و شعارشان اینست که ما در پی یافتن همجنس بازان هستیم، به گروه ما بپیوندید.
گروه Ras
گروهی از دختران جدا شده از گروه Rap هستند که با همان خط مشی اما با یک گستردگی بیشتر که دخترانی هرزه و شهوتران و بی مبالات درون آن فعالیت دارند.

گروه IDU
بررسی و تحقیق در مورد حرکات مشکوک دانش آموزان دختری و اعتراف وی، حکایت از وجود یک باند فساد اخلاقی که احتمالا همکاری با منافقین نیز داشت، نمود. در این گروه که نام فوق الذکر را برای خود گزیده اند افراد مشهور به فشاد (زنان شوهردار، دانش آموزان و دانشجویان و اساتید دانشگاه) و چند تن از هواداران منافقین به چشم می خورند.
و ...
بسیاری از گروه های دیگر من جمله پانک، راک – هادارا – عقاب (سمبل گروه پانک) کلاه خرگوشی (سمبل پلی بوی) – ستاره سرخ – پانک ترش نیز وجود دارند که توسط تعداد محدودی از دانش آموزان جوان و نوجوان تشکیل شده است.
کلام آخر :
بررسی، تحقیقات و جمع آوری گزارشات نشان دادند، این جوانان به این سو رفته اند چون :
1- مانند همه جوانان نیازمند ارضای حس خودنمایی (یکی از مهمترین نیازهای هر جوان) هستند.


2-کانالهای ارتباطی آنها با نهادهای فرهنگی و اجتماعی جامعه کاملا قاطع است.
3- امکان ارتباط آنها با خرده فرهنگهای حاشیه ای غرب از طریق ماهواره و فیلم های ویدیویی و والدین غرب زده وجود دارد.
4- خانواده آنها نه تنها هیچ ممانعتی در این مورد بوجود نمی آورند بلکه گاه مشوق آنها نیز هستند.
5- با این رفتار نوعی مقاومت اجتماعی در برابر هست ها بوجود می آورند ( که شرایط جوانی نیز آن تشدید می کند.)


6- اصلی ترین موضوع مورد توجه خود را نیازهای جنسی قرار داده اند.

آشنایی با گروه های فساد و مبتذل غرب
بزرگترین دشمن ملت ها، فساد اخلاقی افراد تأثیرگذار بر زندگی مردم است.
مقام معظم رهبری
تاریخچه گروه Rap


رپ در لغت به معنای زخم زبان، ضربت سریع و تند زدن، آدم لات و حقه باز و یا مورد سرزنش قرار گرفتن است.
اما لغت (رپ) اگر بخواهیم از نظر اصطلاح بررسی کنیم باید گفت :
در دهه 1980 میلادی عده ای سیاهپوست آمریکایی که ریشه آنها از نژاد آفریقایی بود، جهت رسیدن به صلح و آزادی در این قاره سیاه و در اعتراض به نژادپرستی قیام کردند و تظاهراتی را نیز به راه انداختند.


این سیاهپوستان ساکنین منطقه (هارلم نیویورک) هستند و هنوز هم این محله بعنوان مرکز هدایت رپ به شمار می رود.
اعضای گروه «رپ» ابتدا تظاهرات اعتراض آمیز خود را با نوعی رقص و پایکوبی در آمریکا اعلام کردند و بعد از تظاهرات با نوعی موسیقی همراه شده و قرار را بر این گذاشتند چنین تظاهراتی را تا رسیدن به اهدافشان ادامه دهند.


پس از گذشت چند سال، افراد متمکن سیاهپوستان را تقویت مالی کردند و هنرمندانی نیز جهت یاری دادن به گروه «رپ» به جمعشان پیوستند و به موسیقی گروه غنا و تنوع بخشیدند، تا اینکه موسیقی گروه «رپ» با عناوین مختلفی پدید آمد که مشهورترین آن «ام.اس.هامر» است.
به مرور زمان موسیقی «رپ» با موسیقی غربی آمیخته شد و به تدریج خوانندگی در اجرای این موسیقی شروع به فعالیت نمودند و طرفداران بیشتری پیدا کردند و بالاخره استعمار اهداف سیاسی این گروه را به انحراف کشاند و «رپ» به صورت ابزاری در دست استعمار درآمد تا جوانان را به انحراف اخلاقی بکشاند.

چگونه رپ به ایران سرایت کرد؟
محققین و پژوهشگران اجتماعی معتقدند که «رپ» از طرق مختلف، بین عده ای معدود از جوانان ایرانی برای اشاعه فرهنگ مبتذل گسترش یافت که راههای نفوذ آنها عبارتند از :
- از طریق نوارهای متذل ویدیویی و شوهای خارجی ضبط شده بر این نوارها و نوارهای کاست غیرمجاز غربی.
- از طریق مسافرت بعضی از ایرانیان (خصوصا خانواده های مرفه) بخصوص جوانان به خارج از کشور و الگور گرفتن از گروه های مبتذل و ارمغان آوردن آن برای سایر جوانان.
بررسی های نشان داده که جوانان پیرو این گروه ها، در ایران بدون آن که از فلسفه وجودی «رپ» اطلاعی داشته باشند تقلید و پیروی کورکوانه دارند. این افراد بیشتر در چند شهرک و پارک و پاساژ و بوتیک معروف شهر (تهران)جمع می شوند و مراکزی هم در پوشش فروشگاه های کیف و کفش و لباس در یکی از خیابان های معروف شهر اقدام به فروش آرم و نشانه های این گروه می کنند.
خصوصیات ظاهری افراد گروه رپ


- طرز وشیدن لباس و ظاهر گروه رپ
این افراد ابتدا به دلیل فقر و ناتوانی مالی، لباس های مندرس و ژولیده ای را به تن می کردند و این را عاملی جهت عضویت در گروه خود می دانستند.
امروزه آنچه که به عنوان یک لاابالی عضو در گروه «رپ» دیده می شود پسرانی هستند با موهای بلند، اطراف موهای سر را آلمانی زده (یک طرف موها کوتاه تراسیده و طرف دیگر سر مو بلند است) و یا از کلاه گیس هایی استفاده می کنند که چنین حالت و فرمی دارد، از لباس های جیر استفاده می کنند که پاچه شلوارشان تنگ بوده و گاهی دستمالی را به یک زانوی پا می بندند.


از عینک دودی، جاسوئیچی و کمربندهایی استفاده می کنند که بر روی آنها بعضا آرم گروه نقش بسته و بعضی ها به کمربندشان قاب عینک وصل کرده اند یا کله اسکلتی را از آن آویزان نموده اند، کفش هایی می پوشند که معمولا زبانه دار است و نوک کفش ها هم از جیر ساخته شده است و ...
دختران فاسد عضو در این گروه موهای سر خود را بصورت فر ریز و ژولیده حالت داده و قسمت جلوی موی سر خود را بصورت پشه بران در می اورند و گاهی از هدبند استفاده می کنند مانتوهای کوتاه و شلوارهای پاچه گشاد به تن دارند و کمربرندی را از روی مانتو به دور کمر خود می بندد، کفش های اسپرت با زبانه بنلد می پوشند و ...
آرم گروه «رپ»


علامت و آرم گروه بطور کلی از صلح جهانی (PEACE) منشأ گرفته است، اینها، خود را فارغ از تمامی مسایل زندگی دانسته و در پی یک آسایش مفرط و بی حد و اندازه هستند و به همین جهت دوستی و سازش را که شعار صلح جهانی است به اشتباه تعبیر کرده و خود را متصل و پیرو آن می دانند. این گروه برای خود گردنبند و دستبندهای مختلفی دارند که بعضی بصورت یک تکه و جدا از آرم گروه است و بعضی از اینها بصورت دو تکه است که واجد آرم گروه است و بوسیله زنجیر به یکدیگر متصل شده اند.


در یک بررسی در حوالی اوین و درکه (کوه های اطراف تهران) که از عمده ترین مکان های اجتماعات این افراد است مسئولین پایگاه بسیج منطقه اظهار داشته اند که با جوانهای مختلفی با ظواهری بسیار گوناگون روبرو شده اند طوری که حتی از آنها واجد گوشواره آویزان از گوش بوده اند، یا اینکه پایین شلوارشان پاره پاره بوده است و ...
عمده این جوانان از خانواده های مرفه بوده و در مابین آنها جوانانی نیز پیدا شده اند که بدلیل جو ناآرام خانواده، اختلافات خانوادگی و ... از خانه گریزان شده و در چنگال این گروه ها افتاده اند، پیروان این گروه ها افرادی هستند که در محیط خانوادگی از ارزش های معنوی یا توجه کافی والدین برخودار نبوده اند و حتی در مدارس هم روی پرورش این جوانان کاری نشده است، اینها افرادی هستند الگو گرفته از نوارهای ویدیوئی و برنامه های ماهواره ای. در ضمن صحبت محققین اجتماعی با تعدادی از این جوانان مشخص شده که اکثراً هدف از این طرز لباس پوشیدن و ظاهر خود آراستن را نمی دانستند و چون تفریح و سرگرمی سازنده ای نداشته اند از سر تظاهر و بیهودگی دست به چنین جلوه گری هایی زده اند؟!

سایر گروه های مبتذل


-گروه دختران (Ras) : فرقه هایی از همین گروه «رپ» جدا شده اند در حالی که خط و مشی آنها همان است اما با یک گستردگی بیشتر، آرم آنها برعکس گروه «رپ» است و دخترانی هرزه و شهوتران و بی مبالات درون آن فعالیت دارند و نام RAS را برای خود انتخاب نموده اند.
گروه WASP
این گروه که نام خود را از جمله We are the sex prophet (ما پیامبران سکس هستیم) گرفته اند، در نیمه های شب اقدام به شبگردی، ولگردی، اعمال منافی عفت، هوس بازی همجنس بازی می نمایند و شعارشان اینست که ما در پی یافتن همجنس بازان هستیم، به گروه ما بپیوندید، این افراد نیز آرمی برای خود تهیه کرده اند.
که شعار خاصی داند مثلا شعار یک خواننده آمریکایی بنام رز سیاه که طرفدار این گروه است این است که : « پدران خود را بکشید! »
-گروه های دیگری مثل «متالیکا»، «بروس»، «ایرون مادون»، «تی برگستر»، «انترمتال» و ... نیز وجود دارند که همگی قربانیان تمدن غرب بوده و هر کدام فرم مو و لباس خاص خودشان را دارند.
بهرحال برای جلوگیری از گسترش این گروهها باید اقدامات لازم بعمل آید.
که برای جلوگیری از گسترش این گروهها و زدودن آثار فریبنده ظواهر غربی چون «رپ» از ذهن ساده اندیش برخی از جوانان بیش از این حساس بوده و مقابله اصلاحی و اخلاقی را در پیش گرفت تا دیگر جوانان در دام این گروههای هوس باز نیفتند.
انشاءا...

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید