بخشی از پاورپوینت

اسلاید 1 :

مقدمه

nتلاش براي بهبود بهره وري تلاش براي زندگي بهتر افراد و جامعه است. امروزه در بهبود زندگي اجتماعي و اقتصادي تلاش همه جانبه يي جهت ارتقا بهره وري به طور مستمر براي تداوم حيات و رشد توسعه آغاز شده است. از اين پس جهان به دو دسته کشورهاي تند و کند از نظر پيشرفت در مديريت بهره وري تقسيم مي شوند .

اسلاید 2 :

nدر دنياي رقابت آميز امروز, بهره وري به عنوان يک فلسفه و يک ديدگاه مبتني بر استراژي بهبود مهمترين هدف سازمان را تشکيل مي دهد که مي تواند همچون زنجيري فعاليت هاي کليه آحاد جامعه را در برگيرد .

اسلاید 3 :

nمحدوديت منابع در دسترس, افزايش جمعيت و رشد نيازها و خواسته هاي بشر باعث شده که دست‎اندرکاران عرصه اقتصاد, سياست و مديريت جامعه و سازمانها, افزايش    بهره وري را در اولويت برنامه هاي خود قرار دهند.

اسلاید 4 :

1. شاخصهاي ارزيابي عملکرد سازمانها

nبراي سنجش و ارزيابي عملکرد هر سازماني (اعم از سازندگان کالاها يا ارائه  دهندگان خدمات), معيارها و شاخصهاي گوناگون و متفاوتي مورد استفاده قرار ميگيرند. برخي از شاخصهايي که بيش از ساير معيارهاي ارزيابي عملکرد رايجتر مي باشند عبارتند از : اثر بخشي, کارايي , نوآوري , انعطاف پذيري و کيفيت زندگي کاري

اسلاید 5 :

nاثر بخشي: با پاسخ به سولاتي از اين قبيل معلوم مي شود که: آيا براي رسيدن به هدفهاي سازمان فعاليتهاي درستي را انجام مي دهيم؟ آيا مشکلات سازمان را به درستي تشخيص داده ايم, و در صدد رفع آنها برآمده ايم, به طوري که به هدفهاي سازمان در موعد مقرر دست يابيم؟ درجه دسترسي به هدفهاي از پيش تعيين شده در هر سازمان, ميزان اثربخشي را در هر سازمان نشان مي دهد.

اسلاید 6 :

nکارايي , به اجراي درست کارها در سازمان مربوط مي شود يعني تصميماتي که با هدف کاهش هزينه‎ها , افزايش مقدار توليد و بهبود کيفيت محصول اتخاذ مي شود کارايي نسبت بازدهي به بازدهي استاندارد است .

اسلاید 7 :

nنوآوري , به ميزان تطابق محصولات توليدي و فرايندهاي توليدي يک سازمان در قبال تغييرات تقاضا و نيازهاي جديد مشتريان , تغييرات تکنولوژي و ساخت محصولات جديد گفته مي شود . نو آوري به منظور بر آورد نيازها جديد مشتريان يا ايجاد تقاضاي جديد و کسب سهم بيشتر در بازار در مقايسه با رقبا انجام مي پذيرد .

اسلاید 8 :

nقابليت انعطاف: به ميزان توان سيستم توليدي سيستم توليدي هر سازمان در عکس العمل و تطابق با تغييرات مورد لزوم در نوع , ترکيب و مقدار محصول گفته مي شود.

اسلاید 9 :

nکيفيت زندگي کاري : به اين موضوع مربوط مي شود که سازمان تا چه ميزان به برقراري ايمني در محيط کار, امنيت شغلي در سازمان , پرورش استعداد کارکنان خود و بالابردن مهارتهاي آنان از طريق گوناگون و به عبارتي ديگر ايجاد رضايت شغلي آنان از محيط کار قادر مي باشد  .

اسلاید 10 :

nسود آوري : تابعي از درآمدها و هزينه ها مي باشد . درآمدها به قيمت فروش و مقدار فروش محصول بستگي دارد

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید