بخشی از مقاله

چکیده
توابع توزیع دو تایی - grr و gr12 , - ω1 , - ω2  به ترتیب در مطالعه ویژگیهاي مایعات ساده و مولکولی اهمیت زیادي دارند. ورتهایم با حل معادله پرکاس _ یویک عبارت تحلیلی براي تابع توزیع - gr بدست آورد. با بلیک براي رفع نارسایی این تابع در چگالی هاي بالا و ساده تر کردن آن، عبارت تحلیلی جدیدي براي gr محاسبه کرد. پاین و ولف با استفاده از پیشنهاد بائوس، روشی براي محاسبه تابع همیشه مستقیم مولکولهاي بیضی وار پیشنهاد نمودند.

با تعمیم این روش و استفاده از تابع کمترین تماس پیشنهادي ریکیزن و روش وردشی مارکوو جایگزین کردن تابع توزیع دو تایی بابلیک به جاي - g PY r ، تابع توزیع دو تایی جدیدي براي مایعات با مولکولهاي بیضی وار دوار بدست می آید. تعدادي از ضرایب بسط بر حسب هماهنگ هاي کروي براي طول به پهناي مولکولی 2 و 3 محاسبه شده و با کارهاي دیگران و شبیه سازي دینامیک مولکولی مقایسه شده اند. نتایج در توافق خوبی می باشند

بحث و نتیجه گیري

شکل هاي 1و 2 نشان میدهند که gBoublik r که براي تعمیم به مولکول هاي بیضیوار سخت از آن استفاده می شود بدلیل انطباق با شبیه سازي در چگالیهاي بالا نسبت به تقریب PY براي محاسبه g HE  مناسب تر می باشد. با توجه به اینکه تقریب هاي 3 و4 تابع توزیع شعاعی - g000 r براي مولکولهاي با نسبت طول به پهناي  k  2,  3 با نتایج HNC مقایسه شده اند.

این توابع براي طول هاي بزرگتر، پهناي برآمدگی بیشتري می دهند و در این موارد نتایج ما با نتایج حاصل از بستار HNC مطابقت دارند. نظریات قبلی از جمله بستار HNC براي ضرایب بسط مراتب بالاتر همانند - g221 r ، با شبیه سازي مطابقت خوبی ندارند با نتایج شبیه سازي دینامیک مولکولی و بستار HNC مقایسه شده اند. نتایج کار حاضر با نتایج شبیه سازي دینامیک مولکولی مطابقت دارند. ضرایب بسط برايk 3 ، توسط مؤلفین با استفاده از همین روش در مرجع  محاسبه شده که برتري g HE پیشنهادي را نشان می دهد. بنا بر این با داشتن این تابع توزیع دوتائی می توان تعدادي از ویژگیهاي فیزیکی مایعات با مولکولهاي بیضی وار را با دقت خیلی خوبی به دست آورد.

شکل : 1 تابع توزیع شعاعی gr مایع کره سخت براي        
خط پر کار بابلیک و نقاط نتایج شبیه سازي مونت کارلو [4] هستند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید