بخشی از مقاله

چکیده

NFC یک تکنولوژی ارتباطی بی سیم است که دستگاههای تلفن همراه را قادر می سازد تا به صورت خودکار داده ها را هنگامی که دو دستگاه به طور فیزیکی در فاصله کمی از یکدیگر قرار می گیرند، مبادله کنند. آزمایشات بین المللی ثابت کرده است که پرداخت مبتنی بر NFC در نظر مصرف کنندگان مناسب است و یکی از سریع ترین فناوری ها تکنولوژی تلفن همراه است که به طور مستقیم چگونگی انجام کسب و کار،عملیات های خود و محصولات و خدماتی که انها در اکوسیستم کسب و کار فعلی ارائه می دهدتحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین برای درک نیروهای بزرگ پشت تغییرات تکنولوژیکی شرکت ها مفید است. نتایج نشان می دهد که عوامل جمعیت شناختی بر پذیرش تکنولوژی پرداخت الکترونیک NFC تاثیر دارد. افراد جوان تر بیشتر به استفاده از ابزار الکترونیک علاقه مند هستند و همچنین افرادی که دارای شغل دولتی و یا دانشجو و دارای مدرک دیپلم تا کارشناسی هستند نیز بیشتر تمایل به استفاده از ابزار الکترونیک دارند، در حالی که جنسیت و همچنین وضعیت تاهل افراد در این بین نقشی ندارد.

کلیدواژهها: پرداخت همراه؛ تجارت الکترونیک؛ تجارت سیار؛ تکنولوژی بیسیم.
.1 مقدمه و بیان مسئله
فاصله زیاد کشور ایران با کشورهای پیشرفته در زمینه تولید تکنولوژی باعث شده تا ایران به عنوان وارد کننده تکنولوژی، عمل کرده و به کرات شاهد ورود تکنولوژی های جدید - که در برخی موارد هزینه های سنگینی را نیز به همراه دارد - باشیم. اما با این وجود در بسیاری از موارد شاهد هستیم که این تکنولوژی ها به طور مناسب مورد استفاده قرار نمی گیرند و یا پس از مدتی به علت عدم بهره گیری مناسب، به طور کلی کنار نهاده می شوند. بنابراین می توان گفت کشورهای جهان سوم برای پر کردن خلا تکنولوژیکی خود به تکنولوژی های جدید چشم امید دوخته اند.

ولی موضوع مهمی که کمتر مورد توجه قرار می گیرد نحوه پذیرش تکنولوژی و عواملی که بر این پذیرش اثر می گذارند می باشد. تعداد مشترکان تلفن همراه در مناطق توسعه یافته از جمله در اروپا برای سیستم های موجود در آینده قابل پیش بینی به اشباع می رسد. تلفن همراه و ارتباطات بی سیم است تاثیر اقتصادی بزرگتر از اینترنت داشته و کمک قابل توجهی به ایجاد اشتغال و تولید ناخالص داخلی اروپا کرده است. وموج جدیدی از نوآوری را می توان از آن ها انتظار داشت.

NFC زاییده ی افکار دو شرکت از بزرگترین شرکت های الکترونیکی در این سیاره، سونی1 و فیلیپس 2 می باشد. تأسیس انجمن الکترونیکی NFC، سازمانی است که به ترویج استفاده از فن آوری NFC اختصاص یافته است. انجمن NFC در سال 2004 با هدف »ایجاد قابلیت همکاری و برای سازگاری دستگاههای NFC و خدمات« تشکیل شده است. . به دلیل رشد علاقه ی شدید از سوی صنایع مختلف از قبیل تولید، اطلاعات و ارتباطات و فناوری، پزشکی و حتی مؤسسات مالی با عضویت پایه از 3 شرکت تا 150 شرکت به وجود آمد. انجمن NFC دارای 4 هدف اصلی می باشد. هدف اول توسعه ی استانداردها، مشخصات و پارامترها برای دستگاهها و پروتکل های NFC می باشد.

در حالی که هدف دوم برای تشویق استفاده از این مشخصات می باشد. هدف سوم انجمن NFC این است تا اطمینان حاصل شود که مشخصات مطابق با محصولات می باشد و هدف آخر آموزش تکنولوژی NFC به مردم است. در طی سال های گذشته ما شاهد بودیم یک موبایل پایه آزمایشات - - NFC بود.اولین مشاهدات واقعا امیدوارکننده بود. انتظارات زیاد از - - NFC به عنوان یک تکنولوژی با کارایی بالا و موثر در زمینه پرداختهای موبایلی است.

NFC3یک تکنولوژی نوظهور و امیدوار کننده است که عنصر امن - SE - و کارت هوشمند را بکار گرفته است تا فضایی امن برای اجرای کاربردهای متعدد و همچنین ذخیره داده های حساس ارائه دهد. تکنولوژی NFC یک تکنولوژی بیسیم با پهنای باند کم، فرکانس بالا و دامنه کوتاه است که بین دو دستگاه در فاصله چند سانتی متری انجام می شود. و از فرکانس 13.56 مگاهرتز با پهنای باندی که بیش از 424 کیلو بایت نیست استفاده می کند.

مشتری

مشتری همان کسی است که نیازش را خود تعریف می کند، کالا ها و خدمات تولیدی را مصرف می کند و حاضر است بابت آن هزینه مناسبی بپردازد. ولی زمانی این هزینه را متقبل می شودکه در کالا ها یا خدمات تحویلی ارزشی را ببیند که پرداخت هزینه آن را توجیه می نماید نقل از تاج زاده نمین، مشتری شخصی است حقیقی یا حقوقی که طالب محصولات و خدمات شرکتها و سازمانها یی است که به تولید محصول و ارایه خدمت می پردازد. این قبیل مشتریان طالب مطلوبیت و ارزشی هستند که طی فرایند تولید محصول و یا ارایه خدمت ارایه می گردد.

جمعیت

 جمعیت را اینگونه تعریف کرده اند: " شامل تمام افرادی است که تمایل به استفاده از وسایل الکترونیک را دارند.

جنسیت

 جنسیت را اینگونه تعریف کرده اند: "تأثیر جنسیت کاربر در استفاده از فناوری های جدید چه قدر است. 

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید