بخشی از مقاله

چکیده :

سیستم های اطلاعات استراتژیک - SIS - ، به سیستم هایی اطلاق می گرددکه تاثیری استراتژیک بر سازمان داشته و یا مزیت رقابتی بلند مدتی را برای سازمان ایجاد کند. در تعریفی دیگر می توان گفت: سیستم اطلاعات استراتژیک یک فرایند مدیریتی است برای ایجاد انسجام سیستم های اطلاعاتی با فرایند برنامه ریزی سازمان، مرتبط کردن برنامه های کاربردی با اهداف سازمان و تعیین الزامات اطلاعاتی برای دستیابی به اهداف بلند مدت و کوتاه مدت سازمانی.

این پژوهش با هدف بررسی نقش عوامل سازمانی بر استقرار سیستم های اطلاعات استراتژیک در شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد انجام شد. در این پژوهش توصیفی پیمایشی 152 نفر از کارکنان شرکت پرداخت الکترونیک بانک پاسارگاد از طریق فرمول کوکران به عنوان نمونه و به روش تصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامه محقق ساخته که روایی و پایایی آن در این پژوهش مورد تأیید قرار گرفت را تکمیل نمودند. برای محاسبات دربخش آمار توصیفی از روش آماری همبستگی و رگرسیون چند متغیره بااستفادها از نرم افزار SPSS20 استفاده شده است و برای محاسبات در بخش آمار استنباطی ، داده ها از طریق معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزییPLS مدل سازی شد وبا استفاده از نرم افزار SmartPLS جهت آزمون فرضیه های پژوهش مورد تجزیه و تحلیل استنباطی قرار گرفت.

نتایج پژوهش حاضر نشان داد عوامل سازمانی بر استقرار سیستم های اطلاعات استراتژیک اثر دارد و این رابطه مستقیم می باشد، به این معنا که هرچه حمایت مدیران رده بالا و برنامه راهبردی سازمان بهتر باشد استقرار سیستم های اطلاعات استراتژیک بهتر خواهد بود. بی تردید برای استقرار سیستم های اطلاعات استراتژیک شناسایی عوامل اثرگذار بر آن همچون عوامل سازمانی می تواند به سیاستگذاران و برنامه ریزان به منظور استفاده بهینه از سیستم های اطلاعات استراتژیک کمک کند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید