بخشی از مقاله

تحلیل بر اساس مورد استفاده از کار کردهای مدیریت شبکه در مدل ONF SDN
چکیده:

شبکه تعریف شده ی نرم افزاری SDN اخیراً در صنعت برتری بسیار بزرگی کسب کرده است که عمدتاً توسط شرکت های فناوری اطلاعات فعال در کاربردهای مراکز داده بوجود آمده است. به عنوان یک مورد استفاده خاصی ما شبکه حامل مجازی شده که بین چندین مصرف کننده مشترک است را بکار می بریم. ما مدل SDN کنونی را به صورت تعریف شده از طریق بنیاد شبکه های باز ("ONF) شامل پروتکل های Open FIOW و پیکر بندی Open FIOW در نظر گرفته ایم. از طریق بحث مرحله به مرحله روند های لازم برای پیکر بندی و مدیریت شبکه مجازی شده، کاربرد پذیری مدل SDN فعلی را به همان صورت که توسط ONF تعیین شده است، تحلیل کردیم. در نتیجه ، نقایص را شناسایی و ملحقات لازم برای مدل Open FIOW SDN را پیشنهاد کرده ایم. ملحقات برجسته شامل ملاحضات بوت بند شبکه کنترل ، به روز رسانی مدل کنترولر و SDN، و از همه مهمتر ملحقات مدل داده ی مدیریت پیکر بندی Open Flow
مقدمه :
عناصر شبکه سنتی به عنوان نهادهای مستقل ( شکل ۱، سمت چپ ) با صفحه کنترل توضیع شده برای برقراری ارتباط با جهان خارج طراحی شده بودن. پروتکل های متعدد اجازه تصمیم گیری خودکار در مورد اینکه چه کاری باید انجام شود را می دهد. افزودن عاملیت جدید به عنصر شبکه، معمولاً در برگیرنده استاندارد کردن پروتکل جدیدی است که مکانیزم هایی مانند توزیع و علامت دهی را مجدداً ایجاد می کند و منتظر باشند تا کمپانی های فروشنده وسایل جانبی پروتکل های جدید را به کار گیرند.
وضعیت مدیریت شبکه در SDN چهارچوب SDN ، کنترل متمرکز عناصر مسیر داده را، به طور مستقل از فناوری شبکه استفاده شده در اتصال این دستگاه هایی که محصول کمپانی های مختلف هستند را فراهم میکند. کنترل متمرکز تمامی هوش را تعبیه کرده و دید گسترده شبکه از عناصر مسیر داده و لینک هایی که آنها را به هم مرتبط می کند را حفظ می کند. این دید به روز متمرکز کنترولر را برای اجرای کارکرد های مدیریت شبکه ( NM) نیز مناسب می کند.

طرح SDN که قادر به تامین مجازی سازی کامل شبکه ، که از طریق آن مشتریان بتوانند کنترولر شان را به سوییچ منطقی متصل کنند مطلوب ما می باشد. علاوه بر این ما لایه جداسازی را پیشنهاد می کنیم که دیدگاه خلاصه سرایی از شبکه های مجازی که بالاتراز زیر ساخت فیزیکی فعالیت می کنند ، ارائه می دهد.
. پروسه های پیکربندی :
فهرست پروسه با بوت بندی دستگاه ها و پیکربدی شبکه فیزیکی آغاز می شود. به منظور تامین SLA ها عملکرد و بازبینی خطا در شبکه فیزیکی را پیکربندی می کنیم. پروسه هنگامی که توپولوژی های شبکه مجازی محاسبه، پیکربندی ، تایید و به مشتری ارائه شد ، به پایان می رسد. این فهرست به شرح زیر است
۱) پیکربندی دستگاه و بوت بندی شبکه : d) سوییپ تازه متصل شده از شناسه های اتصال درخواست اتصال به پونیت پیکربندی Open FIOW را می کند. شناسه اتصال حداقل نیازمند آدرس محلی و آدرس لازم برای پونیت پیکربندی Open FIOW می باشد. در صورتیکه مقادیر غیر پیش فرض به کار برده شوند این علاوه بر این می تواند شامل پروتکل های حامل و ارقام درگاه باشد. برای مثال ، در شبکه کنترل مبتنی بر IP، پیکربندی ( خودکار) آدرس می تواند از طریق LDHCP صورت گیرد. || || || ( به شکل ۳ مراجعه کنید).

به علاوه ، در صورتیکه گواهی سرویس احراز هویت لازم باشد ، لازم است شناسه های اتصال این سرویس نیز تامین شوند.
b) اعتبار نامه برای اتصال بی خطر به پونیت Open 04:S Jy::S , Open Flow usui,& FIOW می تواند بر روی دستگاه از پیش پیکربندی شده باشد. برای پروسه بوت بندی پویاتر ، اعتبارنامه ها می تواند از سرویس احراز هویت ( یعنی از طریق اضافه کردن یک سوییچ شناسه خاص به پایگاه داده استفاده کنند. به محض اینکه اطمینان حال شد، گواهی های لازم ( یعنی کلید های SSH و گواهی های 509.X) به سوییچ انتقال داده می شوند.
C) سوییپ جلسه پیکربندی -Open FIOW را با پونیت پیکربندی Open FIOW را اندازی می کند. برای تصدیق دستی خود از گواهی های بدست امده استفاده می کنند.
۲) پیکربندی شبکه فیزیکی :
a) توانایی ها و منابع فیزیکی از طریق پونیت پیکربندی Open FIOW با استفاده از جلسه پیکربندی Open FIOW که به تازگی بنا نهاده شده است کشف می شود. نمونه های منابع فیزیکی شامل سوییچ CPU، حافظه و درگاه ها می باشند. توانایی های سوییچ تواناOpen FIOW ، توانایی های سخت افزاری و نرم افزاری می باشند مانند فهرستی از ابزار OAM که پشتیبانی می شوند، اعمال . Qos suas o Open Flow b) به منظور اتصال سوییچ به کنترل کننده Open FIOW، لازم است پونیت پیکربندی Open FIOW سوییچ منطقی با دسترسی به تمامی درگاه های فیزیکی معرفی می شود که ما به عنوان بسته سوییچ منطقی از آن نام می بریم . به منظور اطمینان از کنترل کردن حتی در زمانی که بار زیاد است به مسترسوییچ منطقی حداقل میزان منابع ( یعنی CPU و حافظه ) و اولویت بالا اختصاص داده می شود. Open Flow sa is: c-s: ol 'u- شناسه های اتصال و اعتبارنامه جلسه Open FIOW را به یک مستر کنترل کننده Open FIOW یعنی کنترل کننده صاحب زیر ساخت ، اختصاص می دهد. نتیجه جلسه Open FIOW تثبیت شده با دسترسی به تمامی درگاه های فیزیکی می باشد. پیدا کردن توپولوژی فیزیکی می تواند به ۲ روش صورت گیرد.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید