بخشی از مقاله

چکیده

در این نوشتار می خواهیم به نظریات مطرح شده با ثابت ساختار ریز متغیر - - بپردازیم. هدف ما بدست آوردن معادلات میدان مدل BSBM و محاسبه انتقال سرخگرایی برای مدل فوق میباشد. همچنین با اصلاح لاگرانژی گرانشی ودر نظر گرفتن گرانش تعمیمیافته f - R - میزان تغییرات سرخگرایی را در چارچوب نظریات تعمیمیافته با ثابت ساختار ریز متغیر بررسی مینماییم. میزان این انتقال که ناشی از انبساط کیهان و مستقل از مدل است، می تواند معیار خوبی برای سنجش درستی و یا محدودهی پاسخگویی نظریات پیشنهادی باشد. در این تحقیق میزان انتقال سرخ گرایی در مدل های فوق با مدل استاندارد ɅCDM مقایسه خواهد شد.

مقدمه

از زمانی که دیراک فرضیه اعداد بزرگ خود را ارائه کرد، موضوع عدم لزوم ثابت بودن ثوابت فیزیکی از جمله ثابت ساختار ریز مطرح گردید. در حال حاضر بررسی های صورت پذیرفته، هم به لحاظ نظری و هم به لحاظ مشاهداتی موید متغیر بودن در سرخگراییهای مختلف است. نظریه آلفای متغیر مدلی ارائه میدهد که در راستای آن تا به حال روی متغیر بودن سرعت نور c - تئوری - VSL و یا بار الکترون e - نظریه - BSBM در آلفا، مطالعاتی صورت پذیرفته است.

این نظریات و تلاشهای انجام گرفته در جهت اثبات و یافتن داده های مشاهداتی مربوط به آن با هدف حل نارسایی ها و مسائل حل نشده کیهانشناسی استاندارد از جمله مسأله افق، مسأله جهان تخت، مسأله شتاب افزایشی کیهان و غیره می باشد. دادههای بدست آمده از تلسکوپ Keck در نیمکره شمالی و تلسکوپ VLT در نیمکره جنوبی علاوه بر تایید وابستگی زمانی ، نشاندهنده وابستگی مکانی آن و به نوعی رفتار دو قطبیگونه آن نیز میباشد.

بررسی دادههای بدست آمده از طیف کوازارها، امواج میکروویو مربوط به CMB و آثار به جای مانده از انفجار اولیه عالم، مقادیر متفاوتی از به ما میدهد که لزوم وجود یک نظریه جامع برای بدست آوردن مقدار در زمانهای مختلف را تائید میکند. یکی از معروفترین این نظریات، نظریه BSBM میباشد. در این نظریه سرعت نور c و ثابت پلانک ثابت بوده و تغییرات به تغییرات بار الکترون e بستگی دارد. 

به همین دلیل عصر تابش غالب که رفتار مواد در آن نسبیتی میباشد اهمیتی در ملاحظات ندارد و میدان الکترومغناطیسی مورد بررسی فقط مربوط به مواد غیر نسبیتی است. مطالعات نشان میدهد که در زمان کنونی رفتار ثابت گونه دارد درحالیکه در زمانهای اولیه متغیر بوده و با نرخهای متفاوتی رشد داشته است، در نتیجه انتظار نداریم دادههایی که هم اکنون از آلفا دریافت میکنیم تغییرات بزرگی از آن را به ما نشان بدهد.بستگی ندارد و مستقل از مدل و تفکیک چگالی ماده و انرژی تاریک دلیلی مستقیم برای انبساط کیهان است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید