بخشی از مقاله

چکیده

این مطالعه اکتشافی در میان اولین مطالعاتی است که به بررسی این میپردازد که چگونه شرکتها مقررات انتشار کربن و فشار اعمالشده از سوی جامعه را در یک محیط دارای ویژگیهای ریسک و عدم قطعیت درک میکنند . مصاحبه نیمه ساختاریافته در میان سی و نه مدیر اجرایی که بهطور مستقیم در مدیریت هجده شرکت بزرگ استرالیایی مشغول به کار بودند، انجام شد.

مطابق با نظریه چشمانداز، متوجه می شویم که تصمیم گیران تهدیدی محض هستند و بیشتر احتمال دارد زمانی که مسائل مربوط به تغییرات آبوهوایی بهعنوان تهدید بهعنوان فر صتهای متفاوت مطرح می شوند اقدامات فوری را انجام دهند. از دادههای م صاحبه این نتیجه به د ست آمد که مدیران از فنهای مدیریت حسابشده بهعنوان ابزار مدیریت ریسک در کاهش خطرات مرتبط با تغییرات آبوهوایی استفاده میکنند.

علاوه بر این، این به نظرمیرسد که استفاده از مدیریت حسابشده بهواسطه حمایت از منافع اقتصادی، فشار تنظیمی و فشار معرفتی بهطور عمده هدایت میشود. این مطالعه بینشهایی را در مورد چگونگی برآورده شدن عدم اطمینان از تغییرات آبوهوایی و فشار خارجی برای افشای اطلاعات انتشار گازهای گلخانهای به شرکتها میدهد تا از مدیریت حسابشده در مدیریت ریسک تغییرات آبوهوایی استفاده کنند.

.1 مقدمه

تغییرات اقلیمی بهعنوان مهمترین مسئلهای که در دنیای مدرن زندگی بشر را تهدید میکند ، شناختهشده است. انتشار کربن بهعنوان ا صلیترین عامل شرکتکننده در تغییرات اقلیمی شنا سایی شده ا ست شرکتهای سرا سر جهانتقریباً هفتاد در صد کل انت شارات جهانی را دربرمی گیرد یکراه حل برای ریسک تغییرات اقلیمی بدون دخالت این شرکتها، نمیتوان یافت. در گری » - 2010 - هرگونه راهحل برای نیازهای پایداریاید شرکتها را در بربگیرد؛ زیرا راهحلهای دیگر امکانپذیر نیست

با توجه به ادبیات پایداری، پا سخهای شرکتها به م سائل زی ستمحیطی بهو سیله حفاظت از منافع اقت صادی، رعایت الزامات قانونی و مدیریت تهدیدهای قانونی تعیین میشود. این عوامل جزء جداییناپذیر از قرارداد اجتماعی است که بین یک سازمان و جامعهای که در آن فعالیت میکند وجود دارد. هنگامیکه این قرارداد اجتماعی شکسته شود، بقای طولانیمدت این سازمان تهدید میشود مطالعات موجود شواهد متقاعدکنندهای را نشان میدهد که فشارهای منظم اعمال شده توسط دولتها و دستگاههای نظارتی، همراه با فشار اعمال شده توسط جوامع، اصلیترین عوامل اقدامات زیست محیطی شرکتها هستند

 درکی از اینکه چه شیوههای مدیریتی توسط شرکتها در مدیریت ریسک مربوط به تغییرات آبوهوایی - یعنی فرآیندهای داخلی تصمیمگیری در ارتباط با انتشار کربن - مورداستفاده هستند، به هنگام دیدگاه واقعبینان اجتماعی و محیطی است . - SEA - پیشرفت این دیدگاه، پیکر و شالکگر - 2015 - تأکید میکنند که هدف و نقش حسابداری باید در ایجاد و ارتقای فرآیندهای ارتباط داخلی درون شرکت و فرآیند تعامل با سهامداران، بهجای تمرکز بر روی شفافیت باشد. فرایندهای سازمانی میتواند پشتیبانی شود زمانی که مدیران درک خود رازمانی که اطلاعات جدید - مانند اطلاعات انتشار کربن - ایجاد میشود تغییر دهند و فرایندهای تعامل با ذینفعان داخلی و خارجی آغاز میشود

بااینحال، موضوعی که شرکتها را به استفاده از شیوههای خاص مدیریت در پاسخ دادن به ریسک تغییرات آبوهوایی و نحوه پذیرش چنین شیوههایی برای شرکت در مدیریت انتشار کربن وادار میکند واضح نیست. یافتن این خلأ بهموقع است، زیرا پیچیدگی که توسط مدیران در مورد تجزیهوتحلیل ک سبوکار برای پایداری - پایدار بودن شرکتها مزایای رقابتی را ایجاد میکند - ن شان میدهد، ب ستگی به میزان عملکرد پایدار توسط شرکت دارد - نوکرت، - 2015 که بهنوبه خود میتواند تأثیری بر شیوههای مدیریتی که توسط شرکتها در کاهش ریسکهای انتشار در نظر گرفته شده است، داشته باشد.

عدم قطعیت یک عن صر ا صلی در ب سیاری از م سائل مربوط به تغییرات اقلیمی ا ست علاوه بر عدم اطمینان علمی، عدم اطمینان نظارتی نقش مهمی در مسائل مربوط به انتشار کربن دارد - زهر، دو هزار - . استرالیا بهشدت مستعد ابتلا به این عدم اطمینان سیاسی در مورد مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی ا ست و مدیران این عدم قطعیت سیا سی را بهعنوآنیکی از سه چالش بزرگ مواجهه با شرکتهای شان میدانند. این عدم اطمینان علمی و نظارتی مربوط به م سائل مربوط به انت شار کربن میتواند فرایندهای ت صمیمگیری سازمانی را پیچیده کند، بهطور بالقوه باعث می شود تا برخی از سازمانها هیچ فعالیت یا فعالیت کمی کنند تا زمانی که وضوح بیشتری به دست میآید، درحالیکه دیگران بیشتر فعالیت میکنند

پیشبینیهای نظریه چ شمانداز برای ت صمیمگیریهای مدیریتی در مورد م سائل مربوط به تغییرات آبوهوایی قابلا ستفاده ا ست. این نظریه اقتصادی رفتاری تصمیمگیری را در معرض خطر و عدم اطمینان تحلیل میکند؛ اطلاعات مشابه در مورد خطر به روشهای مختلف تغییر طرز فکر و اقدامات مردم را ارائه میکند شواهد نشان میدهد که آگاهی مدیریتی از خطر تغییرات آبوهوایی بر آنها تأثیر میگذارد تا آنها را بهعنوان تهدید، فرصت و یا بهعنوان ترکیبی از هر دو درک کنند. با توجه به گزارش 2013CDP، شرکتها فشارهای نظارتی مربوط به تغییرات اقلیمی را نهتنها بهعنوان تهدید بلکه همچنین بهعنوان فرصتی میبینند.

الگو هافمن - 2011 - مشاهده کردند که مدیران در صورت عدم اطمینان قانونی بهعنوان خطر، اقدامات تسکیندهنده بیشتری در محیط نامطمئن در نظر گرفتند. ونهوفر و بو - 2013 - دریافتند که پاسخهای شرکتها به مسائل مربوط به تغییر اقلیم بستگی به میزان نفوذ این مسائل در فعالیتهای تجاری آنها داشت. بااینحال، کمی در مورد تأثیر عدم قطعیت در مورد مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی در ادراکات مدیریتی و تأثیر ادراکات مدیریتی تحت عدم اطمینان در مورداستفاده از مدیریت حسابشده در مدیریت ریسک تغییر اقلیم شناختهشده است؛ بنابراین، با توجه به عدم اطمینان ذاتی مرتبط با رعایت مقررات مربوط به تغییرات اقلیم و مرتبط بودن عدم اطمینان علمی، استفاده از نظریه چشمانداز بهعنوان مبنای مفهومی برای بررسی موضوع، قابل توجیه است.

هدف این مطالعه، به د ست آوردن بینشهایی در مورد این ا ست که چگونه شرکتهای ا سترالیا در شرایط نامطمئن پا سخ میدهند، زمانی که دولت مقررات را برای کاهش خطر تغییرات آبوهوایی اعمال میکند و هنگامیکه فشار جامعه به خود در مورد مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی یک تهدید است. برای این منظور، با مصاحبه با مدیران هجده شرکت بزرگ استرالیا که نقش کلیدی در مدیریت انتشار کربن از شرکتهایشان دارند، یک مطالعه اکتشافی را انجام میدهیم.

پیش بینی ها تحت نظریه چشمانداز برای به دست آوردن برخی از بینشها در مورد اینکه چگونه مدیران مسائل مربوط به تغییرات آبوهوایی را در عدم قطعیت درک میکنند و درک اینکه آیا چنین ادراکات بر روی اعمال خود در مدیریت ری سک تغییر آبوهوا تأثیر میگذارد ا ستفاده می شود. در رابطه با پا سخ مدیریتی، ما بر ا ستفاده از فنهای مدیریت ح ساب شده تمرکز کردیم. با بررسی اهداف و نقش حسابداری در توسعه مراحل ارتباطات داخلی شرکتها و فرایندهای تعامل با سهامداران، مطالعه ما بینش ارزشمندی را فراهم میآورد که باعث میشود شرکتها از مدیریت حسابشده در مدیریت انتشار کربن خود استفاده کنند.

این مطالعه به دو طریق کمک میکنداولاً. این دیدگاهها را در مورد اینکه چگونه ادراکات مدیریتی ناشی از تغییرات اقلیمی و خطر تأثیر مدیریت بر مدیریت انتشار کربن تأثیر میگذارد، فراهم میکندثانیاً. درک ما در مورد نحوه استفاده از فنهای مدیریت حسابشده توسط شرکتها بهعنوان ابزار مدیریت ریسک در مدیریت احتمالی تغییرات اقلیم بهبودمیبخشد.

شناخت جنبههای فوق میتواند مدیران و سیاستگذاران را با درک مکانیزههایی که تغییر اقلیم را تحریک میکنند، بهوسیله سازمانها فراهم کند. بقیه مقاله به شرح زیر است: بخش دو بررسی تحقیقات مربوطه و ایجاد مبانی نظری برای مطالعه است. بخش سه پاسخ استرالیا به تغییرات اقلیمی را در برمیگیرد، درحالیکه نمونه، دادهها و روشهای تحقیق در بخش چهار مشخصشده است. بخش پنج یافتهها را ارائه میدهد و در بخش شش، بحث و بررسی نتایج و پیامدهای یافتهها و بخش آخر نتیجه را ارائه میدهد.

.2 نطریات پیشین و مبانی نظری

صنعت مدرنیته کهن راه را برای ظهور خطر جامعه ایجاد کرده ا ست. بک در پایاننامه خود درباره جامعه خطر، بک ا ستدلال میکند که خطر روبرو شدن با جامعه مدرن از عوارض جانبی منفی،ظاهراً مسئول و اعمال قابلمحاسبه - بهعنوانمثال خطرات باقیمانده - به یکی که نه قابلمحاسبه و نه قابلکنترل است هست.« این نظریه ریسک بازار جهانی »را بهعنوان شکل جدیدی از« بیمسئولیتی سازمانیافته شناسایی میکند؛ اینیک فرم نهادی ا ست که در طبیعت بدون هیچ م سئولیتی غیر شخ صی ا ست. م سئله تغییرات آبوهوایی درون مدرنیته قرار دارد و این تعریق بک از خطر است ریسک تغییر اقلیم میتواند بهعنوان »عدم پا سخگویی سازمان یافته« شناخته شود

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید