بخشی از مقاله

چکیده

تیغهی فرنل مربعی مارپیچی با ساختار فازی چندگانه، نوع منحصر بفردی از قطعهی پراشی است که قابلیت تشکیل آرایهای از گردابهای اپتیکی با تقارن مربعی شکل را در صفحهی کانونی دارد، در اینجا سعی شده است با تغییر فازهای متفاوت آرایهای از گردابهای اپتیکی را به ازای شارهای توپولوژی مختلف تولید کرده و سپس به بررسی تاثیر این تغییر فاز بر روی گردابها می پردازیم. به علاوه نتایج محاسبات عددی و شبیه سازی ها با نتایج تجربی تطبیق داده و تایید میشود.

ذرات و ایجاد تغییرات میکرونی در میکروسکوپهای سایه بیش از یک نقطه ی تاریک - گرداب اپتیکی - مورد نیاز است.[7] در این مقاله تیغهی فرنل مربعی چرخشی با ساختار فازی چند گانه را معرفی خواهیم کرد که قابلیت تشکیل آرایهای از گردابهای اپتیکی را بر روی صفحهی کانونی دارد. سپس نشان خواهیم داد که این آرایه از گردابهای اپتیکی که برای اولین بار تولید شدهاند از نظر تعداد قابل کنترل بوده و در بعضی از حالتها، جدایی گردابها از یکدیگر از نظر فاصله را میتوان تحت کنترل قرار داد. همچنین با برررسی توزیع این گردابهای جدید، نشان داده میشود که توزیع فازی تمامی این گردابهای تشکیل شده بر روی صفحهی کانونی از قانون تغییر شکل مرتبه_چهارم تبعیت مینماید.[8] و سرانجام در انتها نتایج شبیه سازی و آزمایشهای تجربی بدست آمده را با هم دیگر مقایسه مینماییم.

روش های محاسباتی

تیغهی دورانی فرنل مربعی چرخشی با ساختار فازی چند گانه نوعی از عدسی پراشی است که قابلیت تولید آرایهای از گردابهای اپتیکی کانونی شونده را دارد. منظور از ساختار فازی چند گانه در تیغهی دورانی فرنل مربعی بدان معنا است که در بعضی از نواحی ترتیب نوارهای مشکی و روشن با یکدیگر جابجا شده است.                                                                                                                 

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید