بخشی از مقاله

صنعت دردنیای رقابتی امروزی به یک ویروس رو به رشد تبدیل شده است.شرکت ها سخت در تلاش برای حفظ خود هستند. آن ها تمایل دارند محصولات و خدمات بهتری و بهبود عملیات تولید در رقابت بی سابقه جهانی امروزه ارائه دهند. به همین دلیل بخش تولید مقدار زیادی انرژی ومنابع دیگر مصرف میکند و مقدار زیادی از گازهای گلخانه ای را منتشر می کند که مشکلات محیط زیستی را مانند تغییر اقلیم، گرم شدن جهانی،کاهنده جهانی ، تخریب محیط زیست و ...را افزایش می دهد. و آن همچنین یافت شده مقدار زیادی از انرژی در شکل های مختلف به هدر رفته است. یکی از راههای ممکن که از این مشکلات خارج بشویم تولید سبز است. تولید سبز می تواند در همه بخش های تولیدی که حدااقل ضایعات و الودگی را ایجاد ،پیشرفت های اقتصادی و حفظ منابع را قادر می سازد کند کاربردی باشد. کار حاضر تمرکز کرده روی دستیابی به تولید سبز با استفاده از تکنیک های مختلف که اثر کاهشی روی ضایعات و آلودگی محیط زیست دارند.

کلمات کلیدی:تولید سبز، تکنیکهای تولید سبز، تولید ناب، ضایعات در تولید، صفر انتشار

مقدمه:

گرم شدن جهانی یکی از جنبه های کلیدی برای محیط زیست است. با توجه به بررسی های اخیر دانشمندان راننده اصلی گرم شدن جهانی فعالیت های انسانی انجام شده برای بقاست.این فعالیت ها در همه نوع از صنایع مانند خودرو ، سیمان و دیگر بخش های تولیدی گنجانیده شده است.کشورهای توسعه یافته به علت صنعتی شدن کربن بیشتری را به اتمسفر منتشر میکنندکه عامل گرم شدن جهانی است. یکی از راه حلهای کنترل گرم شدن جهانی تولید سبز است. تولید سبز چیزی جز جلوگیری از آلودگی و صرفهجویی در انرژی از طریق کشف و توسعه فرایندهای جدیدی که تولید مواد خطرناک در شکل طراحی و شکل تولید کاهش میدهند. تولید سبز یک سیستمی است که مسائل مربوط به طراحی محصولات و فرآیندهای که اثر میگذارند روی کنترل و برنامهریزی تولید را یکپارچه میکند.

در چنین شیوهای به منظور شتاسایی، تعیین کیفیت، ارزیابی، ومدیریت جریان زبالههای محیط زیستی و هدف آن اثرات روی محیط زیست را به حداقل و همچنین بهره وری منابع را به حداکثر برساند. در کار حاضر تمرکز اصلی بر روی مدیریت سبز به منظور دستیابی به این که ابزارها و تکنیک های مختلفی وجود دارد که میتوانند باشند اجرا هم در تولید و همچنین خدمات صنعتی که ضایغات و آلاینده ها را توسط منابع انرژی به حداقل برسانند. زباله است مصرف منابع بدون اضافه کردن هیچ مزیتی به کالا. این افزایش غیر ضروری هزینه تولید و از بین بردن منابع مثل انرژی و مواد خام که نقش مهمی در تولید سبز ایفا میکنند.

تواید سبز

تولید سبز یک فلسفه به جای یک استاندارد یا فرایند است. آن است یک روشی برای تولید که ضایعات و آلاینده ها را از طریق طراحی محصول و فرآیندها به حداقل برساند. هدف اصلی از تولید سبز پایداری است. هر بخش تولیدی باید منابعاش رو برای نسل آینده حفظ کند. آنها باید همچنین مسئولیت نهایشون رابشناسند و چه سطح قابل قبولی از انتشار گازهای سمی به محیط زیست است. تولید سبز ایجاد کرده یه اعتباری به عموم مردم،موجب صرفه جویی در هزینههای بی فایده و تحقیقات و طراحی ترویج پیدا میکند. این فرایند ازمدیریت سبز شامل سرمایهگزاری در بهبود فرآیند تولید به جای کنترل تکنولوژی منابع جایگزین تجدید پذیر برای آنهای که محدودند، بازیافت کارمند وشرکت ها باید تصمیم بگیرند که ایجاد کنند یا محصول را بخرند.

زباله در صنایع

زباله است هرچیزی که ارزشی به محصول نهایی اضافه نکند. زبالههای مختلفی که معمولا در صنایع یافت میشوند به 8طبقه بندی مختلف در تولید ناب تعریف شدهاند. اگر زبالهها با استفاده از ابزارها و تکنیکهای مناسب تولید ناب کاهش پیدا کنند که به نوبه ی خود میتواند روی آلودگی صنعتی کنترل داشته باشد.درتولید ناب 8 طبقه بندی از زبالهها که شما باید نظارت کنید وجود دارد:

تولید بیش از حد: آیا شما تولیدتون بیش تر از مصرف متقاضیان است؟

انتظار: چقدر تأخیر بین مراحل تولید وجود دارد؟

×موجودی - کار در حال پیشرفت - :آیا سطح تامین شما و کار در مراحل اینونتوری خیلی بالا هست؟

×حمل ونقل: آیا حرکت مواد شما کارآمد هست؟

×پیش از پردازش: آیا کار شما روی محصول بیشتر تعدادی از گزینهها است، یا به طور متفاوت کار موثر؟

×حرکت: آیا افراد و تجهیزات حرکتشون بین کارهای موثر است؟

×عیب ها: چه مدت زمانی رو شما صرف یافتن و اصلاح اشتباهات تولید میکنید؟

×نیروی کار: آیا شما از کارگران کارآمد استفاده می کنید؟

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید