بخشی از مقاله

چكیده

در این مقاله ما به بررسی اثرات جمله مرتبه 4 شبه توپولوژیکال روي سیاهچالههاي متقارن لیفشیتز در حضور میدان بورن-اینفیلد خواهیم پرداخت. ابتدا کنش گرانش مرتبه 4 شبه توپولوژیکال را به دست آورده و سپس معادالت حرکت را محاسبه می کنیم. با توجه به معادالت حرکت به دست آمده، کمیت هاي پایسته را مورد بررسی قرار می دهیم.

مقدمه

پیش بینی میشود گرانش کوانتومی در حالتی که تمام درجات آزاد گرانشی روي مرز تئوري میدان وجود دارند با یک تئوري میدان توپولوژیکال توصیف شود. این یک اصل هولوگرافی است و پیشرفتهاي زیادي در فهم اصل هولوگرافی انجام شده است. هولوگرافی از زمانی که اصل تطابق Ads/CFT بیان شد، کشف شده است 1]و.[2 تطابق میان نظریه گرانشی در یک فضا-زمان مجانبا آنتیدوسیته - + 1 - بعدي با یک نظریه کوانتومی که روي مرز بعدي تعریف میشود، نظریه Ads/CFT نامیده میشود.

در چندین سال گذشته بعضی از مدلهاي گرانشی در ابعاد باالتر ارائه شده است. یکی از شناخته شدهترین این مدلها که کنش اینشتین-هیلبرت را به فضا- زمان با ابعاد باالتر تعمیم میدهد، کنش الوالک می باشد .[3] از آنجا که تئوري شبه-توپولوژیک شامل مشتقات متریک تا مرتبه 2 میباشد، کوانتش این تئوري خطی به اصطالح خالی از روح کافی است. بنابراین، طبیعی است که تاثیرات این جمالت انحناي باالتر بر روي خواص ترمودینامیکی سیاهچالهها و سیاه الیهها مطالعه و بررسی شوند.

به منظور بررسی میدان ماکسول جفت شده با یک کنش گرانشی، که میتواند شامل تصحیحات تعمیم یافته ریسمانی در مراتب باالتر باشد، طبیعی است که تصحیحات تعمیم یافته ریسمانی را براي کنش میدان بورن-اینفلد بررسی کنیم. در حقیقت بررسی مقایسه میان جمالت شبه-توپولوژیک و بورن-اینفلد، ارزش بررسی تصحیحات همزمان این دو را ایجاد میکند. در این مقاله، ما گرانش مرتبه 4 شبه-توپولوژیک را در حضور میدان بورن-اینفلد براي متریک لیفشیتز مورد بررسی قرار داده و سپس معادالت حرکت را به دست می آوریم. با توجه به معادالت حرکت، به بررسی کمیت هاي پایسته خواهیم پرداخت.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید