بخشی از مقاله

چکیده                        
از شرکت های دولتی مرتبط با - GLC - انتظار میرود رشدی پایدارداشته و رقابت خود را در بازار جهانی بهبود ببخشند .  میتوان بوسیلهی قابلیت و مدیریت قوی ایجاد ارزش نمودوتحت یک اتحاد  تحت نفوذ باشندکه توانایی یک شرکت تحت تاثیر چند اتحاد موثر قرارخواهد گرفت .قابلیت مدیریت قوی یک اتحادیه به شرکت کمک می کند  تا یک اجرای موثر از روابط درون سازمانی داشته باشند که بهشریکان اتحاد  سودرساند .ضمنا  شیوه های تهیه حسابداری مدیریت استراتژیک - SMA - شامل تکنیک های متنوعی است که میتواندایجاد ارزش را در سازمان ها گسترش دهد. این عمل مدیریت استراتژیک در اطلاعات حسابداری مورد استفاده  برای استراتژی  رقابتی باشد وتوسعه ی شرکت ، تغیرات بازار،برنامه استرتژیک شرکتی و کنترل استراتژیک را فراهم مینماید . این مقاله با هدف تعیین نقش  واسطهحسابداری ، مدیریت استراتژیک - SMA - را برروی رابطه بین قابلیت مدیریت متحد و ایجاد ارزش شرکت در GLC مالزی معینمی کند. این مقاله به واسطه ی ارائه تجربه های بررسی شده فراهم شده است که مدیریت عالی ، حسابداران  مدیریتی و سیاست گذاران وهمکاران در آن شرکت داشته اند و آنها را قادر می سازد تا تکنیک های SMA را به سبب ایجادارزش شرکت باز  بینی و اجرا کنند .

واژگان کلیدی: حسابداری مدیریت ،  مدیریت استراتژیک ، ایجاد ارزش، شرکتهای دولتی، سازمان ها

مقدمه                                        
در مالزی شرکت های  دولتی مرتبط با - GLC -  به عنوان پایه اقتصاد خدمت میکنندو یک نقش اصلی در  هر اقتصاد  این کشور را ایفامیکنند که  محدود به حمل و نقل ، انرژی ،ارتباطات از راه دور ، ساخت ، نفت و گاز و خدمات مالی می شود - lau& toy 2008 - GLCها به عنوانی سازمانی  که یک هدف سود آور اصلی را دنبال  میکنند توصیف میشوند که دولت مالزی  یک ریسک نظارتی مستقیم را  در تصرف  آن ها دارد . ریسک نظارتی به قدرت دولت برمیگردد که به هیئت  مدیره ،مدیریت ارشد  اختصاص دارد و برروی تصمیمات اساسی GLC ها  یا به طور مستقیم و یا از طریق شرکت های سرمایه گذاری مرتبط دولتی  - GLIC -  تصمیم گیری میکند . - Amirul & Daud, 2012 -                                 

یک شرکت به عنوان  یک GLC  دسته بندی می شود اگر دولت  یک توجه نظارتی  موثر که بیش از 50 درصد است داشته باشد ، - تصورکنید در سال 2020  باشد -  با وجود  اثر قابل توجه GLC ها  بر روی اقتصاد مالزی ، برخی  از عملکرد های GLC ها  ضعیف و بدون جلوه می باشدهماننداوایل سال1990که عملکرد آنها بسیار ضعیف بوده است.عوامل  موفقیت در  شاخص به  GLC ها  این امکان رامیدهد که برخی  از GLC ها  بالاتر  از  اجرای متوسط را نشان بدهند و اجرای ضعیف میتواندبه سبب این باشد که آن ها چگونه ارزش آفرینی شرکت را از طریق  استعدادشان ، حمایت ها و صلاحیت هایشان  در خور سازمان ایجاد میکنندانجام نداده اند - 2012 - ایجادارزش به عنوان نتیجه ای از جریان مداوم شکست شرکتها،محصول متوقف شده،فشار بورس کالاهای مختلف، نابودی برند تجاری ، وبازار رقابتی یک مسئله ی جهانی شده است .

ایجادارزش قرار داده شده است تا اثری مثبت بر روی اجرای تجارت داشته باشد . طبق نظر فلورایجادارزش شرکت مهمتراست ویک پروسه ی بی پایان است . این مورد با عملکردهای مدل تجاری واولویت بندی کردن بخشهایی برای بررسی جزئی تر وکشف فرصتهایی برای توسعه شروع میشود . این فرآیندتوسط اجرای تغییرات مورد نیاز برای به حداکثر رساندن موفقیت شرکت دنبال میشود و به همان اندازه مورد سنجش و تجدید نظر قرار داده میشود واین فرآیند ادامه خواهد داشت .تااینکه مدیریت اجازه می دهد بازرسین به تغییرات در بازار سرکشی کند ودر طولانی مدت همه به یک سود رقابتی متصل شود . بر روی موردی که در سال - 2014 - مطالعه شده است نتیجه گیری کرده اند که اتحادیه هایی که نظارتهای مدیریتی شان ایجادارزش دارند هردو جنبه ی رفتاری واقتصادی تبادل درونی سازمانی هماهنگ وارتباط بین شریکان رادرک خواهند کرد .

بنابراین این مورد برای شرکتهای مرتبط دولتی - - GLC ها تعیین کننده است تا اهمیت ایجادارزش را به منظور دستیابی به سود رقابتی و نگهداشتن رشد اقتصادی درک کنند .توانایی های اتحاد به GLC ها کمک خواهد کرد تا دانش را ایجاد و قسمت کنند وبه آن دست یابند واستفاده ی غیررسمی از شبکه ی منطقی را به دست آورند وآن را بواسطه ی شیوه های حسابداری برای انتقال موثر ودستیابی به دانش بین اعضای اتحاد توسعه دهند . نقش شیوه های SMA محیا کردن مدیریت بااطلاعات مرتبط ،دقیق و قابل اعتماد باشاخص های موفقیت بحرانی شرکت درون و بیرون سازمان برای طولانی مدت است . این شیوه به GLC ها کمک میکند تا برتری تجاری را به خوبی گسترش دهند و ایجاد ارزش شرکت رابه دست آوردند .

از طریق این شیوه ها سازمان ها قادر هستند تا هزینه هایی را به حداقل رسانند و رشد سود را بهبود ببخشند و ارزش سهامدار را بواسطه ی استفاده از تکنیکهای SMA برای مثال نظارت پیشرفت مقابل مبناهای درونی و بیرونی را توسعه دهد .بنابراین هدف اصلی این مقاله معین کردن براساس نوشته های تجربی بر روی شیوه های استراتژیک کلیه حساب مدیران است که در رابطه ی بین قابلیت مدیریت متحد وایجاد ارزش شرکت درشرکت های مرتبط دولتی مالزیایی - - GLC همکاری و کمک میکند . سپس این مقاله نوشته های تجربی را که ایجاد ارزش در شرکت را به طور مثبت به اجرای در می آورد و به اجرای شرکت کمک می کنند را جمع آوری خواهد کرد . این مقاله به شرح زیر تشکیل شده می شود : ابتدا توضیحاتی در مورد تصورات کلی که SMA قابلیت ایجاد ارزش و مدیریت متحد را ایفا میکند دومین مورداستدلال بین SMA و قابلیت ایجاد ارزش متحد است ،سرانجام نتایج واستباط هایی درمورد مقاله را که محققان و مدیریت ارشد با ملاحظات شیوه های SMA برای توسعه ایجاد ارز ارائه می دهند.

مدیریت استراژیک حسابداری مدیران استراژیک را به گونه ای توصیف میکند که با استفاده از استراتژی تجاری ای که یک فرعی از تدارک وآنالیز داده های تهیه حساب مدیران است را در مورد تهیه حساب مدیران استراتژیک شرح میدهند . که اثبات می کنند که تهیه حساب مدیران استراتژیک یک نقش کلیدی در توصیف استراتژیک ، اعلان استراتژیک ،اجری استراتژیک و کنترل استرتژیک ایفا می کند . مطالعه ی که توسط wcrd انجام شده بیان میکند که تهیه حساب و فعالیت های اضافه شده ی بی ارزش را مشخص میکند و آنها را حذف می کند . براساس گفته ی آنان تهیه حساب مدیران استراتژیک SMA شامل شانزده تکنیک در پنج طبقه دسته بندی شده است که هزینه گذاری ،طرح ریزی ،کنترل واجرای اندازه گیری وتصمیم گیری استراتژیک حسابداری رقابتی وحسابداری خریدار هستند .

در سابقه ی مالزی ایی شیوه های SMA به طور گسترده در مقایسه با استرالیا و اروپا اتخاذ شده است . در مطالعه ای که انجام شده نتیجه گیری شده که بسیاری از شرکت ها هنوز از تکنیک های سنتی تهیه حساب مدیران استفاده میکنند که سبب عدم مهارت، آگاهی وحمایت از مدیریت عالی می شود . آنان اثبات کرده اند که رایج ترین چالشی که شرکتها با آن روبه روشده اند استقامتی ازهر دومدیریت سطح متوسط وزیردستان برای تصمیم گرفتن و اتخاذکردن شیوه های جدید است . در ضمن درمطالعه ی دیگر بر روی شرکتهای الکتریکی والکترونیکی E&Eدرمالزی دریافتند که شرکتهای E&E از ارگان اطلاعاتی SMA به طور گسترده استفاده میکنند . و بر این مورد دلالت دارند که شرکتها تهیه اطلاعات حساب مدیران شان را به سوی اصول استراتژیک و بیشتردر خارج از محیط متمرکز شده درحال گسترش دادن هستند . آنان به این نتیجه رسیده اند که استفاده گسترده از اطلاعات SMA منجر به انجام فرآیند خدمات بهتر به مشتری آژانس های دولتی و محلی مالزیایی میشود .

ایجاد ارزش

از طریق یک مدل تجاری ارزش سازمان را میتوان بوسیله ی تغییر شکل دادن منابع و سرمایه در سراسر کنشهای متقابل و فعالیت های تجاری شان ایجاد کرد تا محصولات یا نتایج را یا بیش از کوتاه مدت و متوسط و طولانی مدت تولید کرد .یا ارزش برای سازمان گرو گذاران ، جامعه و محیط نابود سازند .در مطالعه ای که توسط ramil و دیگران انجام شده بیان شده که مشارکت خریدار در شیوه های مهندسی دارای ارزشی مهم است زیرا خریدار ان می توانند در ایجاد ارزش های محصولات شرکت کنند .دراین ضمن مطالعات نشان داده اند که شرکت ها در شیوه ها و روشی که برای آنها ارزش ایجاد می کنند متفاوت هستند . برخی ارزش شان از کارایی را ناشی از پیش بینی زیرکانه می دانند که دیگران از یک پارچگی موثر یا هم ترازی فعالیت های آن ها است و هنوز هم دیگران از منابع با ارزش یا از داوری های اخلاقی خواص منابع آنها اضافه می شوند همچنین بواسطه ی اضافه کردن ایجاد ارزش متفاوت در یک شرکت دلالت دارد و این فعالیت ها احتمالا اثری بر روی مرزها و ساختار داخل یک شرکت دارد . - Kraaijenbrink & Spender, 2011 - .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید