بخشی از مقاله

چکیده -

درگدا ختهاي لیزري، با بکار بردن لیزرهایی با توان پتا وات و طول پالس پیکو ثانیه اي می توان، به شرایط گداخت دوتریم-تریتیم با چگالی جامد رسید. در آنالیز هیدرودینامیکی چو براي گداخت، با درنظر گرفتن تصحیح کوانتومی در فرکانس برخورد الکترون –یون، هدایت گرمایی الکترون نسبت به مقدار کلاسیکیش در حدود بیست برابر کاهش می یابد.این تصحیح، چگالی انرژي آستانه مورد نیازگداخت را کاهش میدهد.در این مقاله براي حل عددي معادله دیفرانسیل جزیی دماي الکترون از معادلات چو از تقریب دیفرانسیل معین وروش lax-wendroff استفاده شده است.

کلید واژه- تصحیح کوانتومی، گداخت، هدایت گرمایی. کد 140.0140 - PACS

-1 مقدمه

سیستمهاي ICFعموماً از یک لیزر تکی استفاده می کنند. پرتو این لیزر به تعدادي پرتو منشعب می شود، این پرتوها توسط تعدادي آینه به درون چمبره واکنش فرستاده می شوند، به گونه اي که تمام کل سطح نوردهی شود بنابراین انرژي زیادي به لایه آخر گلوله سوخت، منتقل می شود. لایه آخر با گرم شدن به سمت بیرون منفجر شده و نیروي واکنش آن باعث ایجاد و ارسال موج شوك به سمت مرکز هدف می شود. این شوك می تواند سوخت مورد نظر را گرم و متراکم نماید، تا حدي که واکنش همجوشی هسته اي بتواند رخ بدهد. که واکنش همجوشی هسته اي با معادلات هیدرودینامیکی چو بررسی میشود.

-2 تحلیل مساله

معادلات هیدرودینامیکی چو شامل پنج معادله پیوستگی چگالی، میزان واکنش، معادله حرکت، معادله دماي یون و الکترون می باشد . معادلات پیوستگی چگالی و میزان واکنش براي واکنش هسته اي 12 D  13 T 24 He 01 n 17. 6Mev

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید