بخشی از مقاله

چکیده

سرمایه فکری یک ابزار مهم است که به پیشرفت رقابت شرکتها در بازار کمک می کند . اخیراً شرکتها هیچ انگیزه ای برای حمایت از سرمایه فکریندارند زیرا آنها به اندازه کافی تجربه برای مدیریت همه پروسه هایشان را دارند. تجاری کردن نوآوری ها به استفاده حمایتی اخیراً بدون حمایت سرمایه فکری وجود ندارد. کار نوآورانه با تعریف پروسه نوآوری مرتبط است . عملکرد نواوری ، کارهای نوآورانه شرکت را دنبال می کند اما مانند کار نوآوری ، سرمایه شرکت نیست آن نتیجه پروسه نوآوری است و از تعاملات میان شرکتهای رقابت کننده در یک موقعیت بازار معین ناشی می شود اجرای نوآوری تا پایان پروسه نوآوری باقی می ماند برای محاسبه لازم است تا همه پروسه نوآوری و عواملی که بر درک نهایینوآوری تاثیر گذار است را درک و توصیف کنیم . عملکرد نوآوری عموماً بعنوان یک جزء ضروری رقابت طولانی مدت کشورهای و مناطق محسوب می شود .

این مقاله عملکرد نوآورانه و کار حق الثبت جمهوری اسلامی ایران را بر اساس تحقیق ثانویه معرف می کند. در تحقیقات اولیه ممکن است اینطور استنباط شود که محاسبه عملکرد نوآورانه می تواند تاثیر زیادی بر سرعت سازگاری شرکت ها برای تغییرات و توسعه داشته باشد هدف از انجام این پژوهش نشان دادن این است که نوآوری و کار حق الثبت و محاسبه آنها یک پیش نیاز برای توسعه شرکتهاست.

مقدمه

امروزه نوآورزی رقابت هر سازمان را تعیین می کند؛ اغلب آنها پیش شرط دوام هستند. این مقاله عملکرد نوآورانه و کار حق ثبت جمهوری اسلامی ایران را بر اساس تحقیق ثانویه معرفی می کند . از تحقیق اولیه ممکن است استنباط شود که محاسبه عملکرد نوآورانه می تواند تاثیر زیادی بر سرعت سازگاری شرکت ها برای تغییرات و توسعه داشته باشد. محاسبه نوآوری می تواند در دو سطح اساسی ارزیابی شوند. استفاده های سطح شرکت برای محاسبه تحقیق است که با نتایج و سرمایه گذاری های اقتصادی ، انگیزه کارمندان مواجه است یا رضایت عملی مشتری وجود دارد و آن شامل سود فروش یک محصول جدید، هزینه تحقیق و توسعه ، طول مدت مصرف محصول می شود یا اینکه چگونه محصول توسط مصرف کنندگان دریافت می شود .

سطح دوم سیاسی است و با مزایای رقابتی مناطق یا کشورها موجه است که نوآوری نقش بی همتای خود را ایفا می کند . در این مرحله ، نوآوری با استفاده از مناطقی که با فناوری ، پروسه یا بازاریابی مواجه هستند، ارزیابی می شوند. محاسبه نوآوری بایستی به طور موثری انجام شود، به طور موثری - اطلاعات مرتبطی با مدیریت مشترک بیاورد - و از لحاظ اقتصادی - بایستی با یک هزینه معقول انجام شود - . شاخص های فردی به طور عمومی با نیاز اقتصادی مواجه اند ، اما به ندرت به طور موثر ، برنوآوری از دیدگاه فعلی تمرکز دارند .

سرمایه فکری وسیله تضمین مزایای رقابتی است اهمیت حق ثبت به خاطر توسعه سریع فنی در رشته های خاص مثل IT مهم تر شده است . در بازار همیشه محصولات جدید ، پروسه نوآوری های بازاریابی وجود دارد که به خاطر امتیازات مستمر مشتری افزایش می یابد . سرمایه فکری بایستی به عنوان یک رشته مدیریتی درک شود که که سهام وسایل رسمی و غیر رسمی ابزار را پیشنهاد می دهد ، هدف خاص آنها حمایت از این تجارت است . شرکتها باید به صورت اتوماتیک حمایت از سرمایه فکری را در چرخه نوآوری پایه ریزی کنند، زیرا در صورت انتشار نابهنگام دانش جدید برای مثال از طریقانتشار در روزنامه ، پیش از آنکه او از نوآوری حمایت کند، باعث کاهش های زیاد و کاهش مزایای رقابتی می شود و اخیراً سرمایه فکری بایستی یک عنصر استراتژیک هر جامعه را تعیین کند . برای این دلیل ، تجارت ها باید استراتژِی نوآورانه را ایجاد کنند ، که باید شامل استراتژی حق ثبت نیزباشد.

-2 محاسبه عملکرد نوآورانه و کار حق ثبت جمهوری اسلامی ایران: بر طبق - SII خلاصه شاخص نوآورانه - جمهوری اسلامی ایران رده نسبتا خوبی را در گروه کشورهای شناخته شده به خود اختصاص می دهد. میانگین عملکرد نوآوری با استفاده از یک شاخص مرکب محاسبه شود که نتیاج "نوآورانه" کشورها را بر اساس 24 شاخص به حساب می آورند، صفر بدترین نتیجه ممکن و نتیجه حداکثر امکان با میزان -1 سنجیده می شود.

کشورهایی که به پیشروان نوآورانه تعلق دارند حداقل 20 عملکرد نوآوری بشیتری نسبت به میانگین EU-27 دارند، پیروان به اصطلاح نوآوری - پیروان نوآوری - کسانی هستند که عملکرد نوآوری آنها کمتر از 10 یا 20 با لاتر از میانگینEu- 27 هستند عملکرد گروه نوآوران میانه رو کشورها پایین تر از Eu- 27 است ، اما به مقادیر بالا تر از Eu- 27 %50 می رسد . کشورهایی با عملکرد نوآوری پایین به گروه نوآوران میانه رو متعلق است .

- HDP3 و در گروه نوآوران - کاهش سرمایه گذاریهای کوچک و متوسط نوآورانه - بود . .با مقایسه بین المللی عملکرد نهایی نوآورانه جمهوری اسلامی ایران اگرچه توانایی بهره بر دن از منافع اقتصادی نوآوری بسیار زیاد است . کاستی های عمده محیط نوآورانه شامل دستیابی کم به منافع مالی برای نواوری و استفاده صنعتی کم بعضا مشاهده می شود . سند اطلاعاتی تحلیل ، توسعه و نوآوری در جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آنها با کشورهای خارجی نشان می دهد که عملکرد نوآورانه رقابت عمدتاً با فعالیتهای نوآورانه شرکتها همراه بوده استتصور میشود که موقعیت نهایی جمهوری اسلامی ایران در زمینه عملکرد نوآورانه هنوز پایین تر از میانگین استاندارد است اما گرایشی همگرایی تدریجی به میانگین عملکرد نوآورانه EU-27 دارد. با این حال عملکرد نوآوری و رقابت کشوردر مدیریت وحمایت سرمایه فکری بیش از پیش احساس میشوداین موضع از مقایسه های بین الملی WEF فهمیده می شود .

با ایجاد مقایسه بین المللی ، مهمترین محدودیت آشکار سیستم نوآورانه کشورمان دستیابی نسبتا کم به منابع مالی وعدم حمایت سرمایه فکری وشاید نیروی کار ماهر با نیازمندیهای مناسب برای توسعه عملکرد اقتصادی نوآورانه است . کمبود نوآوری همچنین در تعداد موسسات مستقلی است که از شکل های قانونی حمایت سرمایه فکری استفاده می کند . در زمینه حمایت فعالیتهای تحقیقی و توانایی استفاده از سرمایه مخاطره آمیز زیان دیده است تا شرکتهای شخصی را با این فعالیت ها حمایت کند.

در مقایسه EU-27 کشورمان همچنین کمتر از میزان میانگین در استفاده از منابع عمومی است که برای تحقیق و توسعه صرف می شود. ارتباط و همکاری سیستم نوآوری نیز بسیار ضعیف تعیین شده است تاکید کمی بر برگرداندن سرمایه ها و تجاری کردن به عنوان نتایج پروژه های حمایت شده تحقیق علمی شده است جنبه مثبت نیز توسعه فناوری های پیشرفته در نتیجه رسیدن به بالاتر از سطح میانگین است .

این جنبه مثبت عمدتا به خاطر ساختار و آزاد بودن بازار اقتصادی است یکی از ابزارهای پیشرفت محیط در این زمینه از علم ، تحقیق و نوآوری است که همچنین به طور موفقیت آمیزی در بسیاری از کشورهای به اصطلاح - دوراندیش - استفاده شد. در شرایط فعلی این یک سرویس کاملا جدید است که با یک وضعیت به منظور تعیین موفقیت آمیز حوزه های فن آوری دارای اهمیت استراتژیک شده است.

دوراندیشی به عنوان یک سیستم آزاد برای این مجموعه ، ارزیابی و نشانه های پروسه برای تصمیم گیری استراتژِیک ، جمهوری اسلامی را قادر می ساد تا تجارت را با اطلاعات مرتبط با نیازهای جدید، تکنولوژی ها کلیدی ، بازاریابی های متغییر ، بخش های جدید و گرایش های جدید فراهم سازد. نتایج بدست آمده از تحقیق و توسعه ممیزی بین المللی در جمهوری اسلامی در میان دیگر کشورها با استفاده از یک نظر سنجی پرسش نامه ای بازنگری شد که پاسخ دهندگان - درجه یک = هیچ کس - = 5 بیبشترین میزان - استفاده از ابزارهای رسمی و غیر رسمی را برای حمایت سرمایه صنعتی به نتایج زیر - شکل - 2 طبقه بندی کردند .

شرکت های تجاری حمایت از حقوق سرمایه فکری را به عنوان یک واسطه مهم در نظر دارند . حقوق ثبت در میان دامنه محدود و میانه رو ملی و بین المللی بود . مقادیر بالاتر که علامت های تجاری و مدلهای سودهی با درجه 2/8 را ثبت کرده بودند از لحاظ میانه روی مهم محسوب شدند . وزن بیشتر به شرکت ابزارهای غیر رسمی IP را می دهد . حمایت از بخش های تجاری - 3/6 مقیاس میانه رو و بزرگ - درجه بندی شدند که بیشترین میزان در نظر سنجی بود.

در جایگاه دوم با مقدار 3/4 استراتژی های اصلی محسوب شد. جای تعجب دارد استراتژی وابسته به عملکرد راه حل فنی خیلی ترجیح داده نمی شود - میانگین - 2/7 که در این تحقیق موانع استفاده از سرمایه فکری - 3 - مشخص شده اند ، پاسخ دهندگان درجه 1 را نه مطلق تا 5 مانع مقیاس بزرگ ارزیابی کردند نتایج نشان داده شده در نشان می دهند که بزرگترین مانع برای استفاده از تقویت IP امکان ضعیف - 3/7 - در جایگاه دوم و سوم هزینه و کمبود منابع - زمان - برای حق ثبت کردن است.

مشکل هزینه پرداخت و نگهداری مانند رقابت بخش های خصوصی و همین طور تعداد حق ثبت های ملی واگذار شد را نشان می دهد . وب سایت سازمان آماری سالانه اطلاعاتی در خصوص آمارهای حمایت سرمایه فکری منتشر می کند . سقوط ناگهانی حق ثبت معتبر در بعضی مشاغل تجاری به چشم می خورد . در مقایسه با مدل های سود ، که کوچک در نظر گرفته می شوند موقعیت حق ثبت تا حدودی متفاوت است انجمن سرمایه گذاری های کوچک و متوسط و صنایع دستی تحقیقی را با نام موقعیت کارفرمایان اقتصادی برای نوآوری ها و امور مالی را تا 5 سال بعد هدایت کردند ، این طرح به %75 از شرکت ها برای نوآوری اختصاص داده شد.

موسسین شرکت ها برای معرفی مدلهای جدید بیشتر در حوزه نو اوری برنامه ریزی می کنند و بیشتر در حوزه ایجاد نوآوری - %52 از شرکت ها - و پویایی های نوآوری قصد فعالیت دارند -3 تحقیق اولیه و عملکرد نوآوری دانشکده مدیریت و بازرگانی یکی نظرسنجی را تحت عنوان سازگاری در شرایط اخیر اقتصادی را نشان مید هد نظر سنجی پرسشنامه ای شامل مقوله های زیر است : تعیین شرکت - 11 سوال - ، مدیریت پروژه و استراتژیک - 9 سوال - مدیریت خطر و بحران 11 - سوال - خط مشی پرسنل - 7 سوال - ، محصول خدمات و فعالیت های نوآورانه - 9 سوال - استفاده از حق واگذاری ها و واگذاشتن - 8 سوال - ، ذخایر انرژی و انرژی تجدیدپذیر - 6 سوال - ، تعیین و نظر سنجی نظر دانشجویان متوسط - 6 سوال - به منظور ارزیابی نظر سنجی ، از برنامه خروجی ها باا ستفاده از چندین روش بدست آمدند.

زیرا برای اهداف این تحقیق -3 روش انتخاب شد: چرخشی - فاکتوری که پس از چرخش اجرا می شود و با اندازه مرتب شد - اشتراک ها - قسمتی از تنوع با فاکتورهای مشترک متنوع شرح داده شدند - همبستگی - وابستگی دو طرفه دو سوال - . در تحقیق اولیه یک فرضیه پایه گذاری شد : محاسبه برکارهای نوآوری شرکت ها در دوره های تست شده تاثیر دارد . از این تحقیق ، موضوعات ، بسیار مهمی با ارتباط ضریب بیشتر از 0/8 ، محصول و نوآوری خدمات ، استراتژی تعیین شده ، محاسبه عملکرد ، همکاری و محاسبه عملی هستند . این فرضیه با این تحقیق تایید و حمایت می شود .

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید