بخشی از مقاله

چکیده

توسعه سیستم های پیچیده با رویکرد مهندسی سیستم ها به همکاری نزدیک بین مهندسان نیاز دارد. امروزه این همکاری اغلب جهانی شده و فراتر از مرزهای سرمایه گذاری انجام می شود. به منظور بیشینه سازی نتایج مهندسی و قابلیت مدیریت، لازم است تا دانش مهندسی و سرمایه فکری در شکل دیجیتال به اشتراک گذاشته و انتقال یابد. دانش با ارزش است و کپی کردن آن آسان زیرا آن گاها عمدا دزدیده یا کم می شود. این کار منجر به ضررهای اقتصادی قابل توجه گسترده به خاطر دزدی محصول یا دزدی ادبی می شود. هدف بین یک دستیابی گسترده دانش به مهندسان سیستم و مدیریت امنیتی کشمکش دارد و استفاده از سرمایه فکری هنوز حل نشده باقی مانده است ارزیابی های قانونی و سازمانیف از جمله توافقات غیر قابل افشاء و نظارت آسان، برای حل مشکل به تنهایی کافی نیستند.

بنابراین شرکت های صنعتی خواستار ارزیابی هایی هستند که به طور موثر از سرمایه فکری حمایت می کنند. این مقاله تحلیلی از رویکردهای فنی اخیر را نشان می دهد که در خصوص دانش امنیتی در مهندسی سیستم های مشترک قابل اجراء هستند. آن نشان می دهد. که همه رویکردها به طور کافی نیازهای امنیتی دانش صنعت را پوشش نمی دهد. از این رو مفهوم جدید امنیتی دانش معرفی شده است. آن نیازهای خاص و محدودیت ها در بافت مهندسی سیستم ها پوشش و پیشرفت امنیتی دانش را در رویکرد های فنی اخیر نشان می دهد.

1.    مقدمه

تحقق موفقیت آمیز سیستمهای پیچیده و نوآورانه به فکر سیستمها، صلاحیت تصمیمگیری، تیم محور بودن به سرمایهگذاری ویژه نیاز دارد. پیچیدگی سیستم تنها با حجم کار بیان نمیشود بلکه همچنین با چند نظمی کار مهندسی بیان میشود. در مهندسی سیستمها، دانش و صلاحیتهای رشتههای مختلف مهندسی و سهامداران مشمول به گونهای در ارتباطاند که همکاریها برقرار شده و گستره راه حل گستردهتر و بهتر ایجادمی شود.

[1] اشتراک و ارتباط حزبهای مشمول برای دستیابی موفقیت آمیز کار مهندسی ضروری است. بازارهای جهانی نیز با افزایش هزینه و فشار نوآوری منجر به محیطهای مهندسی توزیعی ناهمگن میشود که به تبادل دانش کامل از طریق ارتباط اینترنتی در سرتاسر مرزهای سرمایهگذاری نیاز دارد. با توجه به این موضوع، حمایت از دانش نوآورانه و سرمایه فکری - IP - نقش قاطعی ایفاء میکند زیرا دانش همکاری برای موفقیت اقتصادی و رقابت سرمایهگذاریها بسیار ضروری است. علاوه بر این دزدی دانش و دزدی ادبی منجر به ضررهای اقتصادی قابل توجه و خسارتهایی به تصویر عمومی از شرکت میشود[2]

اطلاعات محصول دانش کامل که در مهندسی سیستمها ایجاد و استفاده شده به طور خاص در معرض خطر است، زیرا بسیاری از سهامداران مختلف به محتوای حساس دسترسی دارند. محدودیتهای شدید دستیابی همیشه سودمند نیستند زیرا با همکاری بین شرکتکنندگان مداخله شده است. همانطور که توانایی و تأثیر فکر مهندسی سیستم به خطر افتاده باشد. در حوزه بحث و جدول بین آماده کردن دانش و حمایت از دانش سرمایهگذاریهای صنعتی نیاز به حمایت مناسب وسایلی دارند که مشکل را حل میکند.

تاکنون در عمل ثابت شده است که وسایل حمایت سازمانی و قضایی نمیتوانند جنجال هدف و دزدی هنری و دزدی ادبی را به تنهایی حل کنند. از این رو، در سالهای گذشته، صنعت نیازمند تمرکز به ویژه بر وسایل حمایت فنی است. که این مشکل چالش برانگیز را برگزیده و تحلیلی جامع از مهمترین وسایل حمایت فنی برای اطلاعات محصول با توجه به کاربرد آنها در مهندسی سیستمها ارائه میدهد. این تحلیل یک تخمین 70 را نشان میدهد در خصوص اینکه چطور وسایل حمایت فنی ارزیابی شده متناسب با معیارهایی که در مهندسی سیستمهای مرتبطند اجرا میشوند.

بر اساس این نتایج، یک مفهوم نشان داده است که با طراحی سیستم حمایت از دانش در ارتباط است به ویژه با نیازهای خاص در پروژههای مهندسی سیستمها سازگار است. بخش 2 این مقاله یک طبقهبندی از وسایل حمایت مرتبط و مقولهها ارائه میدهد. بخش 3 تعریفی از نیازها، زیربنای آزمایشها را توصیف میکند و در یک حالت برای تحلیل استفاده و نتایج را تحلیل میکند. بخش 4 مفهوم پیشنهادی را ارائه میدهد که بر اساس نتایج تحلیل است. در پایان، بخش 5، نتیجهگیری مقاله است.

-2پیش زمینه:

. 2,1 وسایل حمایت دانش و طبقه بندی حمایت از دانش با ارزش و سرمایه فکری شرکتها با وسایل موجود مختلف حمایت همراه است. اینها میتوانند در مقولههای مختلف بسته به نوع استفاده و اجرای آنها در پروسهها و زیر ساختها همکاری، متفاوت باشد .وسایل حمایت قضایی، از جمله حق ثبتها، حق چاپ یا علامتهای تجاریابزار، کاملاً مجهز هستند که از سرمایه فکری خود حمایت میکنند.آنها یک قالب قانونی برای استفاده از دانش حمایت شده را تنظیم کردهاند و افرادی که حق چاپ ندارند را برای منافع اقتصادی با قانون موضوعه دزدی ادبی نامشروع یا دزدی هنری تحت پیگرد قرارمی دهد. وسایل حمایت قضایی برای حمایت از دانش انحصاری مناسب نیستند زیرا آنها به طور فعالانه از دانش دزدیده شده یا ناپدید شدن جلوگیری نمیکنند.

علاوه بر این، آنها میتوانند دستگیر شده و حتی کارهای قانونی برای بازداشت یا جبران خسارت اغلب زمان زیادی میبرد .[3] هدف وسایل حمایت استراتژیک در کنترل دانش و صاحب دانش در زمینه استراتژی طولانی مدت شرکت است. و این شامل نگهداری از هر سهامداری است که به طور مستیم یا غیرمستقیم با دانش خود شرکت سروکار دارد. وسایل معمول در این مقوله، نگهداری طولانی مدت از شرکای شرکتها یا منافع همانند کارمندان نشان داده است که به عنوان صاحبان مجازی دانش عمل میکنند .[4] وسایل حمایت سازمانی وسایلی هستند که برای حمایت از دانش به صورت رفتار بازدارنده استفاده میشوند. این روشها بر کنترل رفتار پرسنل تمرکز دارد که به دانش درونی و بیرونی شرکت دستیابی دارد.

مثالها نمونه این نوع محاسبه عبارتند از: دوری فاصلهای از ساختمان شرکت، نظارت ویدوئی، هویت پرسنل، کنترلهای دستیابی فیزیکی و توافقات - NDA - non- disclosure. این مقوله از وسایل تأثیر مستقیم و گستردهای بر محیط همکاری و تجربه دارد. این مقوله از وسایل یک تأثیر مستقیم و گسترده بر محیط همکاری دارند. تأثیر حمایت، هزینه اجرایی و منطقی بودن بایستی بر مبنای فرد و تحت جنبههای قانونی امتحان شود. وسایل حمایت فنی برای حمایت از دانش در اشیاء یا محصولات و اطلاعات مهندسی طراحی شدهاند. اشیاء فیزیک: از جمله موارد اولیه یا محصولات کامل شامل دانش و در شکل مادی هستند که میتواننند با روشهای مبهم - تغییر ماشینهای اولیه - ، روشهای حمایت از کپی - ترکیب فراکاربردی، حمایت از نرم افزار کپی - و روشهای طراحی - پروسه تولید خاص، تکنولوژی سطح - حمایت شوند.

علاوه بر این، تکنولوژیهای مختلف هویت، از جمله علامتهای هویتی فرکانس رادیویی - - RFID tags ، بارکدها، کدهای رنگی مایکرو، برای از بین بردن دزدی ادبی و ضرر دانش در همکاری و تأمین زنجیرهها استفاده میشوند.[6] اطلاعات محصول دیجیتالی میتواند با روشهایی حمایت شود که بر پروسه اطلاعات تأثیر میگذارند، اطلاعات را تغییر یا از تکنیکهای امنیتی IT استفاده میکنند. این مقوله فرعی میتواند به روشهای حمایت واکنشی و مواد اولیه تقسیم شوند. تعیین میزان ضد آب دیجیتالی برای حمیت واکنشی طراحی شدهاند و میتوانند برای تعیین هویت استفاده شوند جایی که ضرر اطلاعات اتفاق میافتد یا برای چه کسی محتوای حساس ارسال میشود.

[1] مهمترین روشهای مواد اولیه عبارتند از: ارتباط سرور ترمینال[TS] ، جلوگیری از کمبود اطلاعات - - DLP ، فیلتر کردن اطلاعات - - DF ، مدیریت حقوق سرمایهگذاری . 2,2 .وسایل حمایت از دانش فنی برای اطلاعات محصول: سرور ترمینال یک کاربرد است ورودی استفاده کننده را دریافت و خروجی گرافیکی کاربرد را از طریق یک ارتباط شبکهای منتقل میکند. مهندس به سرور متصل میشود و جداگانه در محیط تأمین شده کار میکنند. مزایای این روش، ثبات، و مدیریت مرکزی سرور هستند. از طرف دیگر، در مقایسه با کاربرد ایستگاه کاری، محدودیتهای اجرایی وجود دارند که در زمان اجرای کارهاینسبتاً گرافیکی از [9]3D CAD وجود دارند. جلوگیری از کمبود اطلاعات، اطلاعات را هدایت کرده و روشهای توزیع در سیستم را کنترل میکند.

سیستمهای DLP در سطح شبکه یا میزبان اجرا میشوند. واحد اندازهگیری DLP هر کانال اطلاعات ممکن را کنترل و در نتیجه آن را محدود میکند. نمونههایی برای کانالهای کنترل شده رسانههای ذخیره جداشدنی، ترانسفورهای فایل شبکه، ضمیمههای ایمیل، چاپگرها و غیره هستند. بسیاری از سیستمهای DLP مختلف که در دسترس هستند برای نیازهای حمایت اطلاعات همکاری مناسب هستند و اجازه پیگرد کامل اطلاعات و فعالیتهای کاربران را میدهند. با این حال، به خاطر استفادههای بعدی ممکن است با توجه به اطلاعات کارمندان مقررات اطلاعات خصوصی مسئله ساز شوند.

فیلتر کردن اطلاعات مهمترین رویکرد حمایت دانش مهندسی است که بر اساس اصول کاهش دانش است. عناصر فردیکه شامل دانش با ارزش است عمداً از سندهایی جدا میشوند که پیشتر این سندها مجادله شدهاند. از این رو، کل دانش که در سندهای خاص ذخیره شدهاند برای کاهش خطر از بین رفتن دانش به حداقل میرسد. پیش از بخشهای جدا شدهی سندهای دانش شامل عناصری میشود که باید تعیین و طبقهبندی شوند. نمونههای، جداسازی بخشهای محرمانه در سندها - برای مثال، صنعت، تصویرها و میزها - ، ویژگی یا اطلاعات بخش در فایلها CAD - کاربردهای تعریف شده کاربر، طرحها، معادلات، پارامترها - یا اطلاعات داده محصول - طرحهای انجمنی، صورت حسابهای مواد، ساخت اطلاعات و ترکیب مواد - هستند.

[10] علاوه بر فیلتر کردن اطلاعات، دیگر اطلاعات CAD بر روشهای موجود کاهش دانش تمرکز دارند از جمله دستکاری، موزائیک کاری مدل و صدور به فرمتهای تبدیل - برای مثال، STEP، IGES - .این رویکردها - به طور جزئی - مدلهای ویژگی محور و پارامتری برای دیگر مدلها هندسی اولیه با محتوای دانش کمتر را انتقال میدهند .[11] همانطور که این روشها تنها پروسه هندسی هستند، آنها در مقایسه با فیلتر کردن اطلاعات کمتر انعطاف پذیرند. مدیریت حقوق سرمایهگذاری یک رویکرد بر اساس پنهان کردن داده و مکانیسمها کنترل کاربر است.

یک زیر ساخت معمول ERM شامل سرور حقوق و مشتری/موکّل است. سرور حقوق، سیاستهای کاربر و هویت کاربر را مدیریت میکند. علاوه بر این، آن کلیدهای پنهانی برای کنترل موکلان/ مشتریها تهیه می کند که نیازمند دستیابی به محتوای خاص است. نرم افزار ERM نصب شده حجم حمایتی از کاربردهای مصرف کننده نهایی قابل اطمینان برای مشتریان و اجرای رویه اجازه مقرر شده برای کاربر خاص را رمز گذاری میکند. مصرف کنندههای بدون اختیار کلیدهای رمز گذاری شده مورد نیاز را تهیه نخواهند کرد و حجم حمایتی نمیتوان در دسترس آنها باشد. مدیریت مجوز مرکزی و سیاست اجرای مستقیم کاربردهای مصرف کنندهی نهایی ERM را از حمایت رمز گذاری معمول مثل محتوای رمزگذاری شده و راهحلهای الکترونیک تشخیص میدهد که این کارآمدیها را از دست میدهند.

3 -آنالیز: روشهای حمایت تکنیکی متفاوتی که در بخشقبل توصیفشد، معمولاً در تبدیل اطلاعات برای گسترش تولید مشارکتی استفاده میشود. به هر حال، مهندسی سیستمهای مدرن یا محیطهای مهندسی نامتجانس و محیطهای مشارکتی cross- enterprise نشان داده میشوند. این امر به نیازهای خاص جدید منجر میشود و تقاضای بیشتر برای روشهای حمایت صورت میگیرد. و به منظور رسیدگی و ارزیابی قابلیت اجرا و بهرهوری از حالتها مختلف ابزارهای حمایت تکنیکی هنری در سیستمهای مهندسی، یک آنالیز در فرایند مشارکتی و محیط نمونه انجام میشود.

.3-1 اجرای آنالیز به منظور اجرای آنالیز، پیشنیازهای مختلفی لازم میباشنداولاً، معیارهای ارزیابی کیفی برای تشخیص و مقایسهی قدرت و ضعفهای نگرشهای حمایتی مختلف تنظیم میشوند. ثانً،ی یک محیط مشترک مشابه در یک آزمایشگاه خاص که در آنها تحقیق انجام میشود به وجود می اید. در پایان، یک سناریو مشارکتی مهندسی سییستمهای نمونه بر حسب یک مورد کاربرد عملی به وجودخواهد آمد. این مورد کاربرد فرایند قالب برای آنالیز را به وجود میآورد.

.3,1,1 معیارهای ارزیابی: شرکتهای صنعتی که میخواهند از سرمایههای فکریشان برای مشارکتهای مهندسی حمایت کنند. دارای نیازهای مختلف و معیارهایی با توجه به کاربرد ابزارهای حمایتی می باشند. اجرای این معیارهای، یکی از فاکتورهای اصولی موفقیت برای معرفی موفقیت آمیز ابزارهای حمایت تکنیکی می باشد. به هر حال نیازهای خاص اغلب به عنوان موارد استفاده مشارکتی و فرایندهای وابسته به بخش صنعتی و وجود محیطها و سازمانهای دارای شخصیت حقوقی متفاوت هستند.

برای تأمین یک سناریو مهندسی سیستمهای نمونه، معیارها از یک دامنه از نیازهای تعریف شده توسط تولید کنندگان خودرو آلمانی مشارکت کننده در فرایندهای تولید محصول ایمن - SP2 - وERM ، تشکیل میشوند. گروههای کاری آزاد شرکت PROSTEP iViP - htt://prostep.org - ./ ارزیابی به معیارهای رسمی زیر تأکید میکند: قابلیت استفادهی ابزارهای حمایتی./ تأثیر حمایت علمی./ بازده فرایند در همکاری/ قابلیت استفاده، یکپارچگی معیارهای حمایتی را در کاربرد و فضای کاری مصرف کننده نهایی در بر می گیرد، که ایجاد یا مصرف حجم حمایتی را با حفظ عملکردهای و کار برای اطلاعات حمایتی را بر هم می زند یا در محیطهای حمایتی کار مهندسی واقعی را به تأخیر میاندازد. مصرف کنندهها مجبورند تا به طور فعال از کاربرد ابزار حمایتی تکنیکی حمایت کنند.

این حالت به طور کلی بر اساس دو فاکتور اصلی است: مصرف کنندهها نیاز دارند که از این موضوع با خبر باشند که دانش ارزشمند است به طوری که آنها اهمیت حفظ آن را تشخیص دهند و به طور همزمان پذیرش فرایندهای حمایتی را لازم بدانند. علاوه بر این ابزارهای حمایتی تنها به طور موثر کاری میکنند اگر آنها به آسانی اداره شوند. اگر مصرف کنندهگان نیاز داشته باشند تا خودشان به وظایف حمایتی پرزحمت و پیچیدهشان نظارت کنند. پذیرش کاهش مییابد و راهبردهای حمایتی ایجاد شده با دقت بیشتر استفاده نمیشوند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید