بخشی از مقاله

چکیده

سنگهای قیمتی ابزاری بسیار قدرتمند برای کمک به توازن روابط فیزیکی، روحی و معنوی زندگی هستند. آنها سالها به عنوان جایگزین و مکمل درمان های دارویی استفاده شده اند. با توجه به عوارض جانبی داروها در پزشکی نوین - آلوپاتی - ، مردم همیشه به می خواهند از داروها و درمان هایی با عوارض کمتر یا بدون عوارض استفاده کنند. به همین دلیل AYUSH یا طب سنتی هندی بیشتر و بیشتر در کشورهای توسعه یافته شناخته می شود.

درمان با سنگ های قیمتی بر مبنای آئروودا1 است. نحوه استفاده از سنگ ها جهت درمان پوشیدن آنها یا با استفاده از تنتور2 و خاکستر خود است. مطالعات علمی بیشتر می تواند انگیزه ای برای درمان با سنگ های قیمتی ایجاد کند. سنگ ها توانایی جهت درمان بیماری های مختلف را دارند. ترکیبی از حکمت باستان و تکنیک های مدرن قطعا زندگی انسانی را از بیماری های مختلف ازاد می کند.

مقدمه

بلور ها و سنگ های قیمتی هزاران سال برای درمان، حفاظت، دکوراسیون، تزیینات فیزیکی، جادو و طلسم و مراسم مذهبی استفاده شده اند. به گفته افراد مرتبط، بلورها سازماندهی شده ترین و پایدارترین نمونه های مواد فیزیکی در جهان طبیعی اند و به همین ترتیب آنها پایین ترین حالت آنتروپی - نابهنجاری - ممکن را نشان می دهند. سنگ درمانی یکی از راههای درمانی دوران قدیم است که دوباره به روی کار آمده است. دوره جدید این درمان در سال 1994 توسط یک درمانگر دوباره به روی کار آمد و بعد از آن خیلی سریع بعنوان یک درمان پذیرفته شد و در آمریکای شمالی به سرعت گسترش یافت.

در طول قرن ها، خواص بی شمار جادویی و دارویی به بلور ها و سنگ های قیمتی نسبت داده شده است. به عنوان مثال، الماس در برابر سم ایمن شده و خیانت را نشان می دهد، آمتیست ها در برابر مستی محافظت می کنند و یاقوت کبود فرد را قادر می سازد که از زندان فرار کند. توپ های بلور از بلور های سنگی با کیفیت بالا که در آلپ یافت شدند بسیار محبوب بودند. در اروپا، نگاه کردن به بلور، نه تنها به عنوان کمک به پیش بینی آینده، بلکه همچنین به عنوان یک محرک برای ذهن استفاده می شده است. هنرمندان، نویسندگان و حتی سیاستمداران از خود هیپنوتیزم، ناشی از تماشای بلور بهره مند می شدند. از انجا که قرن ها علت بیماری ها ناشناخته بود، درمان بیماری ها با جادو و خرافات در ارتباط بود.

اهداف

سنگدرمانی زیر مجموعهای از انرژیدرمانی به حساب میآید و مطالب آن عمدتا برگرفته از منابع طب سنتی چین، طب آیورودا، طب بومیان آمریکا و دیگر مکاتب طبی سنتی و بومی است. البته عمده این مباحث با استفاده از ادبیات مرسوم در طب چینی و بر اساس تأثیر سنگها روی چاکراها - مراکز انرژی بدن - بیان میشود. سنگ درمانی همچنین یکی از انواع حرارت درمانی است.در این درمان بصورت متناوب از سنگهای داغ و صاف آتش فشانی و سنگهای سرد مرمر استفاده می گردد.فواید فیزیولوژیکی تغییر دمای بدن مدت زمان زیادی است که از نظر علمی و درمانی به اثبات رسیده است.

سنگ درمانی ورزشی برای سیستم چرخشی بدن است.این درمان بر روی غدد لنفاوی و سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد و اعمال بدن را طبیعی کرده و به بدن برای درمان خود کمک می کند.هدف نهایی سنگ درمانی آرامش است که یک تعادل روحی برای مدت طولانی در فرد ایجاد می کند و مشکلات حاد و شدید او را کمتر می کند. پوست انرژی درمانی سنگها را مانند امواج 3335درون یک استخر پذیرا می شود.در عرض چند دقیقه بدن و ذهن ، تاثیراتی که بر آنها گذاشته می شود را قبول کرده و به آن پاسخ می گوید.

تعریف

بلور درمانی ، درمان بلوری و یا سنگ درمانی به استفاده از طول موج خاصی از بلور ها، برای تاثیر بر "میدان انرژی" بدن تعریف شده است. سنگ درمانی بر اساس تنظیم ارتعاشات طبیعی مواد معدنی زمین، که این ارتعاشات با انرژی های آن برانگیخته شده است، گفته می شود. بلور ها و سنگ های قیمتی منبع انرژی بی پایانی هستند، که می توان آنها را برای درمان، تقویت، تعادل یا آرامش در یک روش طبیعی برای همه به کار برد.

توسعه تاریخی

انسانها همیشه بدنبال راهی برای زیبایی خود بوده اند. استفاده از بلورها به عنوان سنگ طلسم حفاظت کننده یا پوشیدن آنها به عنوان جواهرات، ساده ترین راه برای استفاده از پتانسیل طبیعی آنها است. شواهد استفاده از سنگ های قیمتی به عنوان جواهرات در اوایل سن پائئولیتیک بدست آمده است. اولین گزارشات در مورد سنگ درمانی از مصری های باستان آمده است که دستور العمل های دقیقی برای استفاده از سنگ های قیمتی مانند مالاکیت برای درمان و حفاظت ارائه می دهند..

ارتباطات مذهبی و فرهنگی

سنگ های قیمتی هزاران سال در مذهب جایگاه داشته اند. کتاب مقدس به دوازده سنگی که در زره سینه اسقف اعظم اشاره می کند، که نشان دهنده دوازده قبیله اسرائیل است. در کتاب مکاشفه، دوازده سنگ همچنین به عنوان سنگهای پایه دیوار اورشلیم جدید ذکر شده اند. اگر چه نمادگرایی هر سنگ بر خیال و فکر است، بیشتر این سنگ ها در کلیساها در یک یا چند فرم دیگر از آغاز مسیحیت استفاده شده اند. سنگهای قیمتی تاج پادشاهان و تاج پاپ و اسقف ها و نیز زیارتگاه ها و شمایل موجود در کلیساهای مسیحیان را زینت می بخشد.

در حالی که بسیاری از باورها در خصوص سنگ درمانی و بلور درمانی "با استفاده از انرژی ارتعاشات برای بهبود و هماهنگی" ایلز ترتر، در مجله داروسازی  Nelson Mandela Metropolitan University COMPLEMENTARY AND ALTERNATIVE MEDICINE، سپتامبر 2006، بیان کرده که سنگهای قیمتی در تفکر غرب - و عمدتا مسیحی - تحت تأثیر علم قرار گرفته است که شاید عمدتا از علاقه به تاریخ باشد، در حالی که ادیان شرقی احترام بیشتری به سنگ های قیمتی دارند.. چینی ها بر این باورند که همه چیزهای طبیعی روح جاندار خود را دارند. برای مثال، جید، نماد فضایل رحمت، اعتدال، شجاعت، عدالت و خرد است. یونانی ها زیور آلات طلای ساده را تا حدود 400 سال قبل از میلاد تنوعی از سنگهای قیمتی و کروی - جواهرات گرانبها و نیمه قیمتی در یک لایه با یک لایه متضاد دیگر به عنوان پس زمینه حک شده است - می ساختند.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید