بخشی از مقاله

کارآموزی الکترونیک شرکت بهين پژوهش

مقدمه
شرکت مهندسي بهين پژوهش در سال 1379 با مديريت جناب آقاي دکتر سعيد توتونچي آغاز به کار کرد، فعاليت اين شرکت در زمينه ساخت تجهيزات و لوازم پزشکي الکترونيکي مي باشد اين شرکت در حدود 200 متر بنا دارد که شامل يک ساختمان 5 طبقه و کادر فني و خدماتي، اداري و پشتيباني است.


پرسنل اين شرکت در دو نوبت کاري از ساعت 7:30 الي 14 و 14:30 الي 8:35 مشغول فعاليت مي باشند لازم به ذکر است که اين شرکت داراي شرايط شرکتهاي سهامي خاص مي باشد.
معرفي نوع محصول توليدي از جمله پژوهشهاي در حال حاضر اين شرکت را مي توان دستگاه Finger tuch (اثر انگشت) و دستگاه ميکروسکوپ همراه با LCD دانست البته لازم به ذکر است که اين دو پروژه با پروژه هاي در حال استفاده در بازار تفاوت زيادتر از لحاظ کيفي و کمي دارد.


در مورد پروژه اول مي توان گفت که اين دستگاه قادر است اثر انگشت بي نهايت انسان را (براي عبور و مرور) ثبت کند همچنين اين دستگاه داراي صفحه کليد ماتريسي است که براي انجام کارهاي گوناگون مي توان از آن استفاده کرد.
از اين دستگاه براي اخذ مرخصي، مأموريت و ورود و خروج افراد نيز مي توان استفاده نمود.

مراحل آماده سازي دستگاه: Finger tuch


تمامي بردهاي استفاده شده در اين پروژه از نوع SMD مي باشد که المانهاي آن توسط هويه هاي هواي داغ لحيم مي شوند اين دستگاه داراي بردهاي Access و Finger است همچنين يک عدد LCD براي نمايش اثر انگشت و براي نمايش اعداد بکار برده شده بر روي صفحه کليد استفاده شده است وبراي برقرار کردن اتصالات تاين بردها و LCD به يکديگر از سيم هاي رابط و FLAT به کاربرده شده است.
LED هاي بکار برده شده در دستگاه هم از نوع SMD مي باشد که آن ها نقش سالم بودن برد و اتصالات بين بردها را دارند که در زير توضيح مختصري در مورد ابعاد و کاربرداين دستگاه آمده است.
اين دستگاه داراي اندازه 20×20 سانتي متر مي باشد و براي جاهايي که داراي عبور و مرور زيادي مي باشد از جمله کارخانه ها و کالانتريها، بيمارستان ها و يا بسياري از دانشگاه ها و ... کاربرد دارد همچنين اين دستگاه قادر است به کامپيوتر و يا xpc متصل شود از مزاياي اين دستگاه که هيچگونه محدوديتي براي ظرفيت لمسي آن در نظر گرفته نشده است يعني دستگاه مي تواند از بي نهايت جمعيت اثر انگشت گرفته و آن را بر روي LCD خود نمايش و در حافظه نيز ثبت کند.

موقعيت رشته کارآموز
رشته الکترونيک که اينجانب مشغول تحصيل در آن هستم در قسمت فني شرکت بهين پژوهش مورد کاربرد قرار گرفت که من توانستم با ارائه نکاتي که در طول تحصيلم فرا گرفتم براي قسمت فني اين شرکت مفيد واقع شوم همچنين رشته الکترونيک يکي از بهترين رشته هاي حال حاضر دنيا مي باشد که تمامي وسايل روز دنيا بوسيله اين رشته تخصصي ساخته و به بازار ارائه مي شود.

در زير نمونه اي از چارت شرکت ترسيم گرديده است.


فعاليتهاي انجام شده دوره کارآموزي
در اولين جلسه کارآموزي که از تاريخ 17/4/85 آغاز شد ضمن آشنايي با محيط کار و کارکنان و بازديد از بخش فني شرکت که اينجانب در قسمت واحد فني (در زمينه الکترونيک) مشغول به فعاليت شدم، از جمله کارهايي که در شرکت انجام دادم به شرح زير مي باشد.


مونتاژ کردن Hi Bright 8mm LED سفيد که يکسر آنها به سيم هاي معمولي و سر ديگر سيم ها که از داخل وارينش عبور کرده و به pin مخابراتي لحيم مي شوند و اين pin هاي مخابراتي در درون کانکتورهاي مخابراتي قرار مي گرفتند اين کار براي تست برد finger انجام مي شد و مونتاژ کردن

برد finger که داراي اندازه 3×2 سانتي متر بود که داراي IC هايي با قابليت برنامه ريزي و قطعاتريز و کوچک آن که شامل مقاومت و خازن و ترانزيستور و مدارات مجتمع و غيره .... مي باشد و مونتاژ کردن سيم هاي رابط که در قسمت خروجي دستگاه برابر اتصال به کامپيوتر و يا دستگاه مورد نظر قرار مي گرفت که يک سراين سيم ها به فيلپسي ماده و سر ديگر آن به Pin Power لحيم مي کرديم

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید