بخشی از مقاله

چکیده

عصر دیجیتال که ما در آن زندگی میکنیم شیوه تعامل میان افراد را تغییر داده است. دسترسی به اینترنت امکانات نامحدودی را برای کابران فراهم میکند از ملاقات سایتهای مختلف و ارتباطات از طریق ایمیل تا خرید محصولات و خدمات فقط با یک کلیک. اینترنت این امکان را برای شرکتها فراهم میآورد که به بازاریابی و معرفی محصولات و خدمات در یک روش ارزان و آسان، آنها را در دسترس مشتریان فعلی و بالقوه قرار دهد. هدف ابتدایی استفاده از کانالهای بازاریابی الکترونیک "ارتباطات ترفیعی" است. با توسعهفنّاوری بازاریابی الکترونیک، بازاریابان از تعداد زیادی از گزینهها برای استفاده از بازاریابی الکترونیک بهعنوان یک روش مشارکت با مشتریان برخوردار شدهاند. این مطالعه برای کمک به خردهفروشان و تولیدکنندگان برای استفاده بهتر از ترفیعهای آنلاین و غیرانلاین بهصورت توصیفی به معرفی ترفیعهای الکترونیک در بازاریابی الکترونیک پرداخته است.

مقدمه
ما در جهانی از اطلاعات زندگی میکنیم. عصر دیجیتال که ما در آن زندگی میکنیم شیوه تعامل میان افراد را تغییر داده است. امروزه حتی دور حتی دورافتادهترین دهکدهها نیز به اینترنت دسترسی دارند و اینترنت به یکی از اجزای تشکیل دهنده هر خانه تبدیل شده است. دسترسی به اینترنت امکانات نامحدودی را برای کابران فراهم میکند از ملاقات سایتهای مختلف و ارتباطات از طریق ایمیل تا خرید محصولات و خدمات فقط با یک کلیک. اینترنت این امکان را برای شرکتها فراهم میآورد تا در یک روش ارزان و آسان محصولات و خدمات را ارائه و با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار نمایند.

ترفیع یک راه مؤثر برای ارتباط با مشتریان است. برای یک کسب و کار تمام برنامههای ارتباطی بازاریابی را آمیخته ترفیعی مینامند که شامل ترکیبی از تبلیغات، فروشندگی شخصی، پیشبرد و روابط عمومی است. اینترنت بهعنوان یک رسانه اطلاعاتی و سرگرمی بهطور معمولی برای ترفیع محصولات استفاده شده است. ترفیع آنلاین میتواند یک روش به مراتب پیچیدهتر را دنبال کند. تبلیغات، فروش شخصی، بازاریابی برمبنای ترفیعات و روابط عمومی میتواند از طریق رسانه آنلاین انجام شود.

هدف ابتدایی استفاده از کانالهای بازاریابی الکترونیک "ارتباطات ترفیعی" است . با توسعهفنّاوری بازاریابی الکترونیک، بازاریابان از تعداد زیادی از گزینهها برای استفاده از بازاریابی الکترونیک بهعنوان یک روش مشارکت با مشتریان برخوردار شدهاند. برخی از آنهاصرفاً اطلاعاتی هستند مانند ارتباطات درباره معامله - تائید سفارش، تائید تحویل - و ارتباطات متناوب - خبرنامهها - در حالی که روش دیگر به دنبال ایجاد منافع هستند - ترفیع رویدادی - .
اهمیت و اهداف مطالعه
به منظور حداکثر کردن اثربخشی ترفیعات، سازمانها نیازمند اطلاع از این که کدام گروه از محصولات و چه نام تجاری ترفیع شود، هستند و یا اینکه آنها در چه قیمتی و چگونه انجام شود. اگر چه ترفیعات وب سایتهای آنلاین بهصورت پیوسته رشد خواهد کرد موفقیت کسب و کار نیازمند یک راهبرد و اطلاعات در این رویکرد است. برای کمک به خردهفروشان و تولیدکنندگان که به بهطور موفقیت آمیز آن را پیاده سازی کنند و با ترفیعات آنلاین و غیر آنلاین هماهنگ شوند.

بررسی ادبیات
ایون1 و یورستر - 1999 - 2 درباره مزایای غنی بودن اطلاعات که برای مشتریان میتوان فراهم کرد بحث کردهاند. اینترنت یک روش کم هزینه را برای تولیدکنندگان فراهم میکند که یک ارتباط مستقیم با مصرفکننده برقرار کنند. متصدیان یا مقامات میتواند از منابع سنتی خودشان از اطلاعات مصرف کننده - مانند آزمایش محصول، گروه کانون - و اطلاعاتی که به آسانی از سایتهای تجارت الکترونیک جمعآوری شده است استفاده کنند. آنها میتوانند با استفاده از دادهکاوی پروفایلی را برای مشتریان ایجاد کنند و ترفیعات متفاوتی را به آنها پیشنهاد کنند.
اریک الن3 و جیری فجیراستید - 2001 - 4 در مطالعهای بروی" راهبردهای بازاریابی تجارت الکترونیک: یک چهارچوب یکپارچه و تجزیه و تحلیل موردی" سودمندی از مدل بازاریابی سنتی را در توسعه راهبردهای بازاریابی تجارت الکترونیک را نشان دادهاند و در باره چهار اجزای تجارت الکترونیک - محصول، قیمت، پیشرد و توزیع - که آنها با مدل بازاریابی سنتی برای توسعه چهارچوب کامل استفاده کنند، بحث کرده-اند. آنها همچنین درباره چگونگی اعمال راهبردهای تجارت الکترونیک برای استفاده در یک شرکت واقعی بحث کردهاند.

ماهالاخمی کریسشن5 و یوشا بهاندر - 2010 - 6 در مقاله " تبلیغات و راهبردهای پیشبردی در رشد بازار مصرفکننده : در باره تبلیغات و راهبردهای ترفیعی پذیرفته شده بهوسیله خردهفروشان و اثربخشی آنها توضیح دادهاند. حوزه بررسی استفاده از پرسشنامه ساختار یافته برای جمعآوری داده ابتدایی از خردهفروشان و مشتریان در شهر مومبایی7 استفاده است. خردهفروشان یک آمیخته از بازاریابی و راهبردهای ترفیعی را برای مقاومت در برابر رقابت قبول کردهاند. به هر حال مشتریان از تصمیمات خرید بهوسیله تغییر از طریق تبلیغات گوناگون و پیشنهادهای ترفیعی مطلع شدهاند. مصرفکنندگان هند افراد بالغی هستند بنابراین تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید آنها بهوسیله خردهفروشان دشوار است.
خلاقیت در فنهای ترفیع فروش برای کسب و حفظ مشتریان جدید بخصوص جوانان، کسانی که نام تجاری را به آسانی تغییر میدهند، نیاز شده است.

جورج استانلی - 2010 - 1 در مطالعه خود به نام" راهبردهای ترفیعی برمبنای مناسبتها در بخش مصرفکنندگان وفادار در کریلا" توضیح داده که بازاریابی برمبنای مناسبت یک رویکرد برای شناسایی این که چه وقت و چرا مصرفکنندگان از محصولات استفاده میکنند و آنها چگونه خرید انجام میدهند، است. کریلا یک بازار توسعه یافته برای محصولات مصرفکنندگان است. نامهای تجاری ملی و بین المللی سعی میکنند سهم منصفانهای از این بازار داشته باشند. این مطالعه بهطور عمده بر روی راهبردهای ترفیعی برای مصرفکنندگان ماندگار شرکتها و خردهفروشان در طول جشنها تمرکز کرده است. نتیجه از مطالعه نشان میدهد که شرکتها و خردهفروشان راهبردهای ترفیعی را برای جذب مشتریان قبول کردهاند.

بازاریابی الکترونیک2، خدمات و ابزارهای آن
بازاریابی الکترونیک به فنها و اصول بازاریابی از طریق رسانههای الکترونیک - کامپیوتر شخصی، نرمافزار، پایگاه دادهها و شبکه - و بهطورخاص اینترنت اشاره دارد. برای بازاریابی الکترونیک مترادفهایی مانند بازاریابی اینترنت، بازاریابی آنلاین، بازاریابی از طریق وب و ... بکار برده شده است. بازاریابی الکترونیک، بازاریابی مستقیم، بازاریابی غیر مستقیم و عناصر بازاریابی را شامل میشود و از طیف وسیعی ازفنّاوریها برای ارتباط با مشتریان استفاده میکند . - Sargeant&West,2007 - بنابراین بازاریابی الکترونیک همه فعالیتهای هدایت یک کسب و کار از طریق اینترنت با هدف جذب کسبوکار جدید، حفظ کسبوکار فعلی و توسعه هویت نام تجاری را شامل میشود . - Haugestad,2009 -
ابزارها بازاریابی بسیاری برای تبلیغات وجود دارد. عمومیترین ابزارها و خدمات بازاریابی که امروزه استفاده میشوند عبارتنداز:

✓    تبلیغات بنر:3 شاید عمومیترین و شناختهترین شکل از تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنر باشد. تبلیغات بنر به بازاریاب اجازه میدهد یک یک بیلبورد آنلاین بر روی سایتهای مرتبط یا مشهور برای نشاندن پیامهای ترفیعی خریداری نماید. چالش عمده مربوط به تبلیغات بنر پاسخدهی پایین به آن است. از آنجا که اکثر سایتها دارای ویژگی تبلیغات بنر چندگانه در یک صفحه هستند جذب توجه یک مشتری و شروع کلیک میتواند فرآیند دشواری باشد.

✓    بازاریابی از طریق موتور جستجو :4 - SEM - بازاریابی از طریق موتور جستجو شکل مشهور دیگری از تبلیغات آنلاین که شامل خرید لینکهای حمایت شده برای واژههای کلیدی موتور جستجو مطمئن است. زمانی که یک کاربر برای یک عبارت یا واژه کلیدی جستجو میکند یک لیست اضافی از پیام بازاریابی را در بالا یا اطراف نتایج جستجو نشان میدهد. از معایب آن میتوان به گران بودن و زمان بر بودن آن اشاره کرد.

✓    بازاریابی پست الکترونیک:5 فعالیت بازاریابی پست الکترونیک یک روش مستقیم و مقرون به صرفه برای ارتباط با مصرف کنندگان کسانی کهقبلاً به محصولات علاقه نشان داده و از آن استفاده کردهاند.
✓    ضمانتها - حمایتها - :6 مشابه اکثر موارد تبلیغات بنر، ضمانتهای آنلاین بهطور عمومی قابلیتی را برای یکپارچه کردن محتوا یا پیامهای بازاریابی در درون وب سایتها دیگر را پیشنهاد میکنند. یک بسته حمایتی بهطور معمول میتواند شامل چندین بنر و مکانی برای وصل شدن به وب سایت بازاریابان دیگر باشد.

✓    مدیریت ارتباط با مشتری: - CRM - 1 مدیریت ارتباط با مشتری یک سیستم نرمافزاری برای حفظ داده فروش و بازاریابی است. هدف مدیریت ارتباط با مشتری بهبود روابط با مشتریان است.

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید