بخشی از مقاله

چکیده

شیرهای هیدرولیکی یکی از اجزاء مهم در هر سیستم هیدرولیکی هستند. عملکرد اصلی این شیرها کنترل میزان جریان، جهت جریان و یا میزان فشار در سیستمهای هیدرولیک است. از آنجا که شیرهای هیدرولیکی تنها اجزاء کنترل شونده فعال در سیستم هیدرولیک هستند، بررسی مراحل ساخت و نحوه عملکرد این شیرها دارای اهمیت بسزائی میباشد. از آنجائیکه این شیرها در فشار عملکردی بسیار بالایی کار میکند ونیروهای فشاری و تنشی بسیار زیادی را تحمل می کند، ما چگونگی ساخت آن را به همراه نحوه عملکرد آن مورد بررسی قرار دادهایم. از آنجائیکه دانستن نحوه عملکرد شیر در ساخت آن، همچنین اهمیت و نقش قطعات در مراحل مختلف ساخت را آشکار میکند، لذادر مقاله حاظر سعی کردیم با استفاده از یک سری ابزار و ادوات مخصوص، نشتی، زمان پاسخ، وعملکرد هر قطعه را جداگانه بررسی کرده و در مجموع بتوانیم هر قطعه را جداگانه تحلیل کرده، واز تجمیع ایرادات در انتهای مونتاژ شیر جلوگیری کنیم. تستهای انجام شده، درآزمایشگاه کالیبره شده با سیال مخصوص هیدرولیک هوایی انجام می شود، تا نتایج تست با دقت کافی انجام گیرد.

واژههای کلیدی : شیرهیدرولیک، میزان جریان، جهت جریان، شیر الکتروهیدرولیک، میزان فشار، فشار عملکردی

-1 مقدمه:

شیرهای هیدرولیکی یکی از اجزاء مهم در هر سیستم هیدرولیکی هستند. عملکرد اصلی این شیرها کنترل میزان جریان، جهت جریان و یا میزان فشار در سیستمهای هیدرولیک است. از آنجا که شیرهای هیدرولیکی تنها اجزاء کنترل شونده فعال در سیستم هیدرولیک هستند، لذا عملکرد دینامیکی این شیرها تعیین کننده پایداری سیستم های هیدرولیک است. ساخت شیرهای الکتروهیدرولیک در صنعت هوائی، بدلیل عملکرد همراه با دقت و سرعت بالا از اهمیت ویژهای در سیستم هیدرولیک برخوردار است . انتخاب فرآیند صحیح ساخت و بهینهسازی طراحی برای تطابق بیشتر با فرآیند انتخاب شده شامل یک سری تصمیمات میشود که تغییرات زیادی در کیفیت و هزینه نهایی محصول میگردد. ساختی که در این مقاله توضیح داده می شود، به این منظور بکار میرود که علم و اطلاعات مورد نیاز برای تعیین فرآیند صحیح ساخت را از روی فرآیندهای ممکن بدست آورد تا انتخاب بهینه صورت گیرد.

این روش، ابزار لازم جهت تحلیلهایی با جزئیات بیشتر با در نظر گرفتن امکان سنجی فنی و اقتصادی برای تعیین فرآیند ساخت را در اختیار ما قرار میدهد. ملاحضات کیفی مربوط به فرآیندطراحی و ساخت، اطلاعات باارزشی در مورد مطابقت فرآیند ساخت انتخابی با آنچه که باید باشد، برای تصمیمگیری در اختیار ما قرار میدهد. بخش مهمی از این روش شامل مسائل کیفیت می شود و هیچ عذر و بهانهای در این زمینه پذیرفته نیست. عدم تطابق، اغلب باعث تحمیل هزینه های بالایی در تهیه محصول و کیفیت نهایی آن میشود. این هزینه ها ناشی از دوبارهکاری، تغییر سفارش، ادعاهای مربوط به ضمانت محصول و لغو قرارداد است. در بسیاری از کارها این هزینه ها بالغ بر 20درصد از کل گردش مالی میشود که بسیار گزاف است.

هدف اصلی در این مقاله بررسی مراحل ساخت و عملکرد این شیرها با توجه به استانداردهای جهانی میباشد.این نتایج به ما نشان می دهد که در صورتیکه ساخت ما با دقت انجام گرفته باشد، عملکردی بسیار مطلوب ،چه از لحاظ زمانی، و چه از لحاظ دبی با شرایط استاندارد مطابقت میکند. در این سالها، تحقیقات بسیاری بوسیله محققین بر روی مواد مختلف به منظور مطالعه پارامترهای موثر در ساخت قطعات صورت گرفته است. حمید زارع پور و همکاران، درخصوص تحلیل آماری ماشینکاری فولاد سخت شده AISI4340 برای پیش بینی مقدار صافی سطح تحقیق کرده است. در این تحقیق به بررسی و مطالعه تأثیر جنس ابزار بر سرعت برشی، نرخ پیشروی و سختی قطعه کار بر صافی سطح بر روی این فولاد انجام شده است.[1] بهزاد عباسزاده و همکاران، در خصوص بررسی پارامترهای مؤثر بر صافی سطح ماشینکاری ماده آلومینیوم تحقیقی انجام داده و در آن با استفاده از تحلیلهای آماری بر روی داده هایتجربی، از طرح تاگوچی در رویکرد طراحی آزمایش استفاده شدهاست و جهت بهبود سطح از نتایج آنالیز واریانس استفاده کردهاند.[2]چین و تسای، با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی یک مدل برای پیشبینی فرسایش ابزار ارایه دادهاند.[3]کپک و همکاران، مقادیربهینه پارامترهای ماشینکاری - سرعت برشی، عمق برشی، جنس ابزار و جنس قطعه کار - برای دستیابی به صافی سطح دلخواه در عملیات تراشکاری قطعات فولادی کار شده را به کمک روش تاگوچی به دست آوردهاند.[4] کوکلرو همکاران، یکسری آزمایشات بر روی سه فولاد مختلف - - 1040- 2379 -2738 جهت رسیدن به صافی

در متن اصلی مقاله به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر مقاله آن را خریداری کنید