بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

«رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود:
امت من در خير و خوشي هستند مادامي که يکديگر را دوست داشته و با صلح و سازش زندگي نمايند، و امانت را به صاحبش باز پس بدهند، و از حرام اجتناب نمايند، و مهمان نوازي نموده و نماز را بر پا داشته و زکات بپردازند. وقتي که اين کارهاي خير را ترک کنند به قحطي و گراني مبتلا مي شوند.»

اسلاید 2 :

«امير المؤمنين (ع) فرمود:
از گناهان خودداري نماييد، چون هيچ بلايي و کمي روزي به انسان نمي رسد مگر به سبب گناه؛ حتي خراش در بدن و افتادن بر زمين و مصيبت زدگي؛ همه اين ها به سبب گناه به انسان مي رسد. خداوند در قرآن مي فرمايد: «هر مصيبتي که به شما مي رسد به سبب کارهاي خود شما است، و اين در حالي است که خداوند بسياري از گناهان را ناديده گرفته و مي بخشد.»

اسلاید 3 :

رسول خدا (ص) فرمود:
از جمله کرامت و عزت مؤمن پيش خداوند اين است که براي اجل او وقتي قرار نداده است، تا آن وقت که قصد کار بدي نمايد، موقعي که تصميم به انجام کار بد گرفت، خداوند قبض روحش مي کند [تامعصيت نکرده و دچار غضب الهي نگردد].

اسلاید 4 :

امام صادق (ع)فرمود:

خداوند مدتي براي مرگ مؤمن قرار نداده است او را مادامي که بقاء در دنيا را دوست دارد زنده نگاه مي دارد وقتي که خداوند دانست که مؤمن عملي انجام خواهد داد که موجب هلاک دينش باشد، او را با حفظ کرامتش قبض روح مي کند.

اسلاید 5 :

امام جعفر صادق (ع) فرمود:

از کارهاي زشت و ناگوار بپرهيزيد تا عمر شما طولاني گردد.
تعداد کساني که به گناه مي ميرند بيشتر است از کساني که به اجل طبيعي مي ميرند و کساني که به احسان [و نيکوکاري] زندگي مي کنند بيشتر از کساني هستند که به اندازه ي عمر هاي طبيعي [خود] زندگي مي کنند.

اسلاید 6 :

أصبغ بن نباته، از امير المؤمنين عليه السلام نقل مي کند، که رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود:
وقتي که خداوند به مردمان يک جامعه غضب نموده و لکن عذاب نازل نفرمايد، در عوض قيمت ها گران مي شود، و عمرشان کم مي گردد، و داد و ستد کنندگان از معامله خود سود و بهره نمي برند، و ميوه هاي آن ها خوب نمي شود، و آب نهرها و رودخانه ها کم گردد و باران نمي بارد و اشرار بر آنان سلطنت پيدا مي کنند.»

اسلاید 7 :

و يا اين که در تاريخ مي خوانيم: امير مؤمنان (ع)به مردم متمرد مي فرمود: اگر در وضع تدين واعمال خود تجديد نظر ننماييد خداوند "غلام ثقيف" [يعني فرزندي از طايفه ي ثقيف را] را بر شما مسلط خواهد نمود.
گاهي دعا مي فرمود: خدايا بر اين مردم غلام ثقيف را مسلط فرما! و بالأخره در اثر مسامحه مردم نسبت به اسلام و احکام اسلام و بي اعتنايي نسبت به اهل بيت عصمت و طهارت، خداوند "حجاج بن يوسف ثقفي" را بر آن ها مسلط گردانيد که در تاريخ نقل شده او هفتاد هزار انسان بي گناه را کشت، تازه غير از آن هايي که در جنگ ها توسط عوامل او کشته شده بودند. و از خود او نقل شده که گفته است: «لذيذترين غذا براي من آن غذايي است که سر شيعه را ببرند و او دست و پا زند و من نگاه کنم و در آن حال غذا بخورم!»

اسلاید 8 :

در حکايتي شگفت از مثنوي معنوي مي خوانيم که گناه و معصيت بويي دارد که از آن بو مي توان گناهکار را از بي گناه تشخيص داد. در آن حکايت پيل با استشمام دهان آنان که در مظان قتل بچه اش بودند بي گناه را از گناهکار باز شناخت او سپس نتيجه مي گيرد که اگر دعاي گناهکار را خداوند نمي پذيرد از آن است که نفس دعا گو آلوده است و خداوند دعاي او را رد مي کند

اسلاید 9 :

امام باقر (ع):

به راستي که [گاه باشد] بنده اي از خداوند حاجتي را درخواست مي کند و [در آن مورد] قصد خداوند اين است که تا زماني نزديک يا تا درنگي اندک حاجت او را بر آورده سازد پس در اين فاصله آن بنده مرتکب گناهي مي شود پس خداوند تبارک و تعالي به فرشته ي خود مي فرمايد: حاجتش را بر آورده مساز و او را محروم گردان زيرا او [با گناه خويش] خود را در معرض خشم من قرار داد و مستوجب بي بهرگي از رحمت من گشت.

اسلاید 10 :

از امام محمد باقر عليه السلام نقل شده که فرمود:
در نوشته ي رسول خدا صلي الله عليه و آله بود: وقتي که بعد از من زنا علني شد، مرگ ناگهاني زياد مي شود، موقعي که در خريد و فروش وزن و کيل را کم دادند خداوند قحط و غلا را بر آن ها مسلط مي گرداند، وقتي که صله ي رحم را قطع نمودند، اموال در دست اشرار قرار مي گيرد، وقتي که امر به معروف و نهي از منکر ترک گرديد و از اخبار اهل بيت من تبعيت ننمودند، خداوند اشرار را بر آن ها مسلط مي گرداند؛ پس اخيار دعا مي کنند و دعايشان به اجابت نمي رسد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید