بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

بازی‌هایی هستند که گیمرها می‌توانند آن‌ها را به راحتی و در شرایط مختلف بازی کنند. بازی‌های ساده در کل این خصوصیات را دارند:
- قوانین و اهداف بازی بسیار بسیار ساده و واضح هستند.
- بازی‌کننده خیلی سریع در بازی استاد می‌شوند و مهارت پیدا می‌کنند.
- بازی‌های ساده و زمان انجام آن‌ها با زمان‌بندی زندگی بازی‌کننده‌ها هم‌خوانی دارد.
- روند بازی به تکه‌های کوتاه و مقطع تقسیم می‌شود.
- از تم‌ها و مفاهیمی پایه‌ای در گیم‌پلی استفاده می‌کنند که مخاطبان به طور ذاتی با آن‌ها آشنا هستند.
- بیش‌تر از 70 درصد مخاطبان این دسته بازی‌ها مونث هستند.

اسلاید 2 :

اولین بازی ساده‌ی تاریخ بازی «پک‌من» معروف شرکت نامکو است.

دومین بازی ساده‌ی تاثیر گذار تاریخ «تتریس» است که در سال 1989 توسط نینتندو منتشر شد.

بازی «سالیتیر» که در سیستم عامل ویندوز 3/1 به بعد وجود داشت بازی‌های ساده را به شدت بین کاربرهای عادی مطرح کرد.

با مطرح شدن Flash به عنوان پلتفرمی برای ساخت بازی، بازی Bejeweled ساخته و به سرعت معروف شد. معروف شدن این بازی مقدمه‌ی تاسیس شرکت Popcap بود.

اسلاید 3 :

قوانین طراحی بازی‌های سادهوقتی ایده‌ی بازی نوشته شد باید قوانین تعیین بشوند. برای تعیین قوانین باید این موارد را مد نظر داشت:
- دقیق و واضح بودن
- محکم بودن
- کارهایی که باید کرد نه کارهایی که نباید کرد!
- پرهیز از موارد خاص زیاد
- ارایه و مشخص کردن هدف بازی
- بیان واضح قوانین بازی مانند قصه
- ارایه‌ی مثال
- تقسیم‌بندی بازی و مراحل

اسلاید 4 :

انواع الگوهای بازی‌های سادهجورکردن (Matching)
مرتب کردن (Sorting)
جست‌وجو کردن (Seeking)
مدیریت کردن (Managing)
ضربه زدن (Hitting)
زنجیره درست کردن (Chaining)
ساختن (Constructing)
پرت کردن، قل دادن، انبار کردن (Tossing, Rolling and Stacking)
برقراری رابطه‌ی اجتماعی (Socializing)

اسلاید 5 :

مغز انسان به صورت ذاتی در جست‌وجوی الگو است و بازی‌های جور کردنی از این خصوصیت مغز بهره می‌گیرند.
بازی Bejeweled یکی از بهترین بازی‌هایی است که جور کردن را به عنوان مکانیک اصلی خود انتخاب کرده است.
در بازی‌های سبک جور کردن مکانیک‌های مختلفی ممکن است در کنار مکانیک پایه وجود داشته باشند که در هر بازی متفاوت‌اند.
مهم‌ترین نکته در طراحی بازی‌های جورکردنی گذاشتن محدودیت برای بازی‌کننده است.

اسلاید 6 :

یکی از کارهای اصلی مغز، مرتب کردن اطلاعات و داده‌هایی است که می‌گیرد و ما هم به تبع آن به مرتب کردن و دسته‌بندی چیزها علاقه داریم. بازی‌هایی که از این مفهوم پایه برای طراحی مکانیک پایه‌ی‌شان استفاده می‌کنند بازی‌های موفقی هستند.

اسلاید 7 :

بازی‌های کلمه‌سازی و جداسازی حروف هم جزو بازی‌های محبوب سبک مرتب کردن هستند.

اسلاید 8 :

 

بازی کردن این سبک بازی‌ها برای بازی‌کننده‌های کم سن و سال هم مناسب است.

اسلاید 9 :

پنهان کردن یک وسیله و درخواست از بازی‌کننده‌ها برای پیدا کردن آن جزو قدیمی‌ترین مکانیک‌های بازی‌های ساده و کودکانه بوده‌اند.
پیدا کردن رمزهای پنهان در نقاشی‌ها و آثار قدیمی هم جزو سرگرمی‌های محبوب است.

اسلاید 10 :

مدیریت کردن زمان و منابع هم جزو کارهایی است که آدم‌ها در زندگی روزمره زیاد انجام می‌دهند. بازی Dinner Dash در سال 2003 از این فعالیت یک بازی ساده‌ی بسیار موفق تولید کرد که سرآغاز بازی‌های مدیریتی زیادی شد.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید