بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

اغلب موتور های برف پاک کنی که امروزه به کار میروند الکتروموتورهایی سه زغاله با آهنربای دائمی اند که از طریق یک چرخدنده حلزونی (دنده ماردون) نیرو را انتقال می دهندتاگشتاور افزایش و سرعت کاهش یابد.
 

اسلاید 2 :

بر اساس مقررات جاری در جامعه اروپا، بوق (یا وسیله هشدار دهنده صوتی)باید صدایی یکنواخت تولید کند . طبق این مقررات استفاده ازبوقهای آژیر مانند یا آهنگین ممنوع است .بیشتر بوقها جریان زیادی می کشند ،بنابراین معمولا" آنها رااز طریق رله مناسب قطع و وصل می کنند
بوق استاندارد از طریق قطع ووصل الکترومغناطیسی کار می کند ویارسیدن جریان ،آرمیچرمتصل به یک صفحه صدا ساز را جذب می کند . با انجام این عمل تعدادی کنتاکت باز می شود،جریان قطع می شود و آرمیچر و صفحه صدا ساز، تحت تاثیر نیروی فنر،به جای خود باز می گردند . وقتی شستی بوق رها نشده است این فرایند تکرار میشود . در نتیجه انجام این فرایند بوق به صدا در می آید .طبق مقررات فرکانس صدای بوق باید بین 8/1و5/3 کیلو هرتز باشد .چنین صدایی در سروصدای عبور ومرور اتومبیلها به اندازه کافی نافذ هست . بوقهای دوقلو صدای بالاوپایین دارند .این بوقها صدای گوش نواز تری تولید می کنند ،اما بازهم در سروصدای عبور ومرور شهری ونیز در سرعتهای بالا به خوبی شنیده می شوند .  

اسلاید 3 :

موتور بیشتری پروانه های رادیاتور آهنربای دائمی دارد. پره های پروانه های مورد استفاده غالبا" به صورت بی تقارن نصب می شوند تا درهنگام کار کمتر سر وصدا کنند . یکی از نکات شایان ذکر این است که درصورت استفاده از دو پروانه می توان آنها را به صورت متوالی یا موازی به کار انداخت.
غالبا" هنگامی از دو پروانه برای خنک شدن رادیاتوراستفاده می کنند که اتومبیل کولر داشته باشد زیرا چنگالنده سیستم تهویه مطبوع را معمولا" در جلو رادیاتور نصب می کنند و ممکن است افزایش سرعت هوای خنک کن رادیاتور ضروری باشد .
 

اسلاید 4 :

در دل  هر ابزار مکانیکی تعداد  زیادی  چرخ دنده  وجود دارد.  تا به حال فکر کرده اید که چرا این قدر چرخ دنده در آن ها استفاده می‌شود. مهم ترین دلیل آن اینست که همه این ابزارها یک موتورکوچک دارندکه با سرعت بالا می‌چرخد. این موتور می‌تواند توان مورد نیاز را تأمین کند، اما گشتاور آن به اندازه کافی زیاد نیست. مثلاً در یک پیچ گوشتی برقی باید گشتاور بالا برود تا پیچ  گوشتی  بتوان د پیچ‌ها  را  سفت  کند،  ولی  موتور گشتاور کمی تولید  می‌کند و در عوض سرعت بالایی دارد. کافیست از چند چرخ دنده استفاده کنیم تا مشکلمان حل شود.
 کار دیگری که از چرخ  دنده برمی آید تغییرجهت چرخش است. اگر دو چرخ دنده را که کنار هم  قرار دارند با دقت  نگاه کنید می‌بینید که همواره یکی از آن ها ساعتگرد می‌چرخد ودیگری پادساعتگرد.  در این مطلب می‌خواهیم  شما  را با  انواع مختلف چرخ دنده هایی که در ابزارهای مکانیکی می‌بینید آشنا کنیم.
 
 

اسلاید 5 :

وقتی ما ماشین را استارت میزنیم استارت با دنده ای به  نام فرای ویل درگیر می شود که باعث چرخش چرخ لنگر می شود. میل لنگ نیز به چرخ لنگر متصل است و وقتی شروع به حرکت می کند پیستون ها که به میل لنگ متصل هستند شروع به بالا و پایین رفتن کرده و مخلوط هوا و بنزین را که از طریق توربو شارژر و سوپاپ وارد سیلندر شده اند را فشرده می کند.لازم به ذکر است که حرکت همه ی سیلندر های ماشین یکسان نیست زیرا در این حالت ماشین خاموش می شود.به همین دلیل حرکت نصف سیلندر ها با حرکت نصف سیلندر های دیگر متفاوت است و اکثرا تعداد سیلندر ماشین ها زوج است.همچنین تعداد سوپاپ های ماشین ها نیز زوج است زیرا در هر سیلندر یک یا چند سوپاپ ورود برای مخلوط هوا و بنزین وجود دارد و نیز یک یا چند سوپاپ تخلیه برای خارج کردن گاز حاصل از انفجار مخلوط وجود دارد 
 
پس از فشرده شدن مخلوط در داخل سیلندر دلکو جرقه ها را با نظم و ترتیب خاصی به شمع می فرستد و شمع مخلوط را منفجر می کند و گاز حاصل از انفجار از سوپاپ تخلیه خارج می شود 

اسلاید 6 :

 
برای آنکه تصور درستی از رینگ و پیستون داشته باشید به مثال ساده زیر  توجه کنید. در نظر بگیرید که یک  قوطی کنسرو ماهی را به سطح صافی مثل یک تکه فلز ، شیشه آینه‌ای و... تکیه دهید حال از کنار به محل تماس قوطی و سطح نگاه کنید مشاهده خواهید نمود که قوطی کنسرو از  لبه‌های فوقانی و تحتانی که مقداری برجسته‌تر است به سطح مذکور چسبیده است و مابقی ته قوطی با کمی فاصله نسبت به سطح صاف قرار دارد. در واقع رینگ‌های  پیستون همان برجستگیها می‌باشند و بدنه قوطی هم به مشابه بدنه پیستون.

اسلاید 7 :

کلاچ يک اتصال اصطکاکي ميان موتور اتومبيل به عنوان منبع توليد توان و جعبه دنده اتومبيل برقرار مي‌کند. در حالي که کلاچ اتومبيل درگير است توان از موتور به جعبه دنده و از آنجا به چرخها انتقال مي‌يابد. ليکن گاهي لازم مي‌شود که دنده مورد استفاده در جعبه دنده ماشين بر حسب شرايط جاده و سرعت حرکت ماشين تغيير کند. براي آنکه بتوان اين تغيير را به راحتي انجام داد، ابتدا لازم است که توان را از چرخ دنده‌هاي موجود در جعبه دنده قطع کرد. براي قطع کردن اين ارتباط تواني ميان جعبه دنده و موتور از کلاچ استفاده مي‌شود. اين کار براي راننده اتومبيل مي‌تواند به‌راحتي فشاردادن يک پدال به کمک پاي خويش باشد. ليکن فشار دادن اين پدال پايي باعث فاصله گرفتن محور جعبه دنده از صفحه در حال چرخش موتور (فلايويل) خواهد شد. بوجود آمدن فاصله، معادل است با قطع ارتباط و انتقال توان. در اين حالت راننده براي مدت کوتاهي پدال کلاچ را نگه مي‌دارد و در حالي که جعبه دنده تحت هيچ نيروي خاصي قرار ندارد دنده مناسب را انتخاب کرده و جعبه دنده را در آن دنده مطلوب قرار مي‌دهد و سپس پدال کلاچ را رها مي‌کند. در اين حالت انتقال توان از موتور به جعبه دنده دوباره از سر گرفته خواهد شد.

اسلاید 8 :

قطعه استوانه شکلی است که در داخل سیلندر با اتصال داشتن به شاتون حرکت رفت و برگشتی دارد.پیستون قطعه اصلی موتور است و زمان های موتور را به وجود می آورد.ضمنا نیرو های تراکمی و انبساطی ناشی از احتراق را تحمل می کند.

اسلاید 9 :

فرمان خودروهنگامی که راننده غربیلک فرمان خودرو را به چپ یا راست می چرخاند این حرکت به وسیله پیچ بی انتهایی که در انتهای میل فرمان است دنده را حول محورش به راست یا چپ بسته به گردش چرخ فرمان می گرداند. محور این دنده به وسیله اهرم های مختلف به چرخ های جلو که چرخ های هدایت خودرو هستند حرکات سمتی می دهند.
حساسیت فرمان در خودرو نهایت اهمیت را داشته، راننده بایستی به روغن کاری اهرم های فرمان و مرتب بودن آنها توجه داشته باشد.
امروزه کیسه های هوایی که محافظ راننده به هنگام تصادف هستند نیز در درون فرمان جاسازی می شوند.

اسلاید 10 :

جعبه فرمان ساچمه ای جنرال موتورز نشان داده شده است . این جعبه فرمان یک سیلندر و
پیستون مجتمع دارد. در این جعبه فرمان ، شانه ای مارپیچ فرمان بخشی از پیستون
هیدرولیکی است . اعمال فشار روغن به هر طرف پیستون به حرکت شانه ای تاج خروسی کمک
می کند . شیر چرخان فشار روغن را بر یکی از دو طرف پیستون وارد می کنداین شیر از طریق یک فنر موج گیر به میل فرمان متصل می شود . وقتی فلکه فرمان میچرخد
، مقاومت چرخهای جلو در برابر فرمانگیری سبب پیچش فنر موج گیر بیشتر می پیچد
و شیر چرخان را بیشتر باز می کند و در نتیجه روغن بیشتری کمکی فرمان افزایش می
یابد. سایر جعبه فرمان های ساچمه ای مجتمع نیز به همین شکل کار می کنند.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید