بخشی از پاورپوینت

 اسلاید 1 :

     بازاريابي و مديريت بازار يکي از شاخه هاي مهم دانش مديريت است که وظيفه اصلي آن شناخت نيازها و خواسته هاي انساني و رفع آنها از طريق فرايند مبادله منابع مي‏باشد.

اسلاید 2 :

نياز کمبودي است که توسط فرد احساس مي شود يا به عبارت ديگر نياز عبارت است از حالت محروميت احساس شده در فرد که اين محروميت آرامش و تعادل آدمي را بر هم زده و در او انگيزه اي براي ارضاي آن پديد مي آورد.بعضي از اين نيازها ذاتي و بعضي از آنها هم اکتسابي مي باشند که بايد ارضاء شوند.

اسلاید 3 :

خواسته ها بيانگر کيفيت ارضاء نيازها و مطلوبيت هاي دلخواه انسان بوده و در واقع بخش عمده اي از کوشش و تلاش فرد براي نيل به خواسته هاي نامحدود او صورت مي‏گيرد. تنوع طلبي و انتظار دستيابي به امکانات رفاهي و بالا بردن سطح زندگي ناشي از خواسته هاي انسان است.

اسلاید 4 :

فرق خواسته و تقاضا در اين است که امکان دارد خواسته فردي به منظور رفع نياز گرسنگي، چلوکباب باشد در حالي که با پول همراه خود فقط توانايي خريد يک ساندويچ را دارد و نهايتاً با توجه به قدرت خريد و رضايت حاصله از آن، ساندويچ را براي خريد انتخاب مي کند که در اثر اين عمل خريد ساندويچ به عنوان عمل تقاضا محسوب شده و خواسته چلوکباب به حساب نمي آيد.

اسلاید 5 :

نيازها، خواست ها و تقاضاها افراد را به سوي کالاهاي خاصي سوق مي دهند که بتوانند جوابگوي خواسته آنها باشند یعنی هر شيء، يا چيزي که توسط شخص معين و يا موسسه اي توليد شده و قادر باشد نيازهاي فردي و يا جمعي مصرف کنندگان را برآورده سازد، کالا ناميده مي شود.

اسلاید 6 :

1- محصولات فيزيکي

2-خدمات

3- ايده ها، عقايد و انديشه‏ها

4- سازمانها، مکانها، فعاليتها

اسلاید 7 :

محصولي که خواسته مربوط به نياز خاصي را کاملاً ارضاء نمايد يک کالاي ”ايده‏ال“ ناميده مي شود و بدين جهت است که اکثر توليدکنندگان سعي مي کنند محصولي را به بازار عرضه کنند که با خواسته ها و نيازهاي مصرف کنندگان بيشترين مطابقت را  داشته باشد.

اسلاید 8 :

-نام بر معروفيت تجاري کالا

-ابعاد و اندازه

-کيفيت

-شکل

-طرح و رنگ

-گارانتي

-خدمات پس از فروش

-تسهيلات خريد

-حمل و نقل

-شرايط تحويل

اسلاید 9 :

هنگامي که مردم براي ارضاي نيازهاي خود در مورد خريد و فروش کالا تصميمي را اتخاذ مي کنند عمل مبادله صورت مي گيرد.

اسلاید 10 :

1-  خود توليدي: در اين روش انسان نياز، به ارتباط با ديگران ندارد و نيازي به بازار و بازاريابي نمي باشد.

2- تکدي گري: کمک خواستن عاجزانه از ديگران

3- توسل به زور و سرقت: غيراخلاقي و به تراز روش هاي ديگر است.

4- مبادله در ازاي پول: بازاريابي رکن اساسي جهت دستيابي به محصول است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید