بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

 

پایتخت: برلین زبان رسمی: آلمانی نوع حکومت: جمهوری فدرال واحد پول: یورو مذهب: كليساهاي مختلف پروتستان امید طول عمر: ٥ /٧٣ سال رشد سالانه جمعیت: ٠٢/ درصد جمعیت: 82,424,609نفر بزرگ‌ترین شهر:برلین

اسلاید 2 :

شهرهای مهم: بن ، اسن ، هامبورگ ، مونیخ (مونشن)، کلن ، فرانکفورت ، دورتموند ، دوسلدورف ، اشتوتگارت ،برمن ، لایپزینگ ، دویسبورگ، درسدن، هانوور، نورمبرگ (نورنبرگ)، بوخوم، ووپرتال، بیله فلد، شمنیتز،مانهایم، ماگدبورگ، گلزن گیرشن،کارلسروهه، ویسبادن، روستوک ، برانزویک، مونشن گلادباخ، مونستر،آوگسبورگ، کیل ، کرفلد، آخن ، اوبرهاوزن، لوبک،فرایبورگ،مولهایم ، ماینز, لورکوزن
مساحت: ٣٥٧٠٢١ کیلومتر مربع خط ساحلی: ٢٣٨٩ کیلومتر مختصات جغرافیایی: ٥١درجه شمالی و ٩ درجه شرقی

اسلاید 3 :

سازماندهی دولتی بر پایه قانون اساسی است. در رأس دولت رئیس جمهور قرار دارد که نقش وی نمادین است. رئیس حکومت صدراعظم است. وی تعیین‌کننده سیاست حکومتی است.

اعلامیه جهانی حقوق بشر رکن جدایی‌ناپذیر قانون اساسی آلمان است. ماده ۲۰ قانون اساسی نظام سیاسی، آلمان را با مشخصه‌های دموکراتیک بودن، اجتماعی بودن، مبتنی بر قانون بودن و فدرال بودن معرفی می‌کند.

اسلاید 4 :

آلمان 16 ایالت دارد به قرار زیر:
1-بادن-وورتمبرگ (Baden-Württemberg)
2-بایرن (Bayern)
3-برلین (Berlin)
4-براندنبورگ (Brandenburg)
5-برمن (Bremen)
6-هامبورگ (Hamburg)
7-هسن (Hessen)
8-مکلنبورگ-فورپومرن (Mecklenburg-Vorpommern)
9-نیدرزاکسن (Niedersachsen) (زاکسن سفلی)
10-نوردراین-وستفالن (Nordrhein-Westfalen)
11-راینلاند-فالتز (Rheinland-Pfalz)
12-زارلاند (Saarland)
13-زاکسن (Sachsen)
14-زاکسن-آنهالت (Sachsen-Anhalt)
15اشلسویگ-هولشتاین (Schleswig-Holstein)
16-تورینگن (Thüringen)

اسلاید 5 :

جمهوری فدرال آلمان یکی از صنعتی‌ترین کشورهای جهان است. این کشور که در اروپای مرکزی واقع شده از شمال با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک، از شرق با لهستان و جمهوری چک، از جنوب با اتریش و سوییس و از غرب با فرانسه، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند هم‌مرز است.

اسلاید 6 :

سیاست خارجی
آلمان در سیاست خارجی بازیگر تنها نیست. سیاست آن تقویت بلوکی است که "غرب" خوانده می‌شود. آلمان در این بلوک سیاست خود را پیش می‌برد. یک وجه اصلی سیاست خارجی آلمان فعالیت آن در صحنه اروپا و جهان در چارچوب اتحادیه اروپاست. آلمان نزدیکی ویژه‌ای با فرانسه دارد. همکاری و همراهی با ایالت متحده آمریکا رکن دیگری از سیاست خارجی آلمان فدرال است. آلمان با اسراییل روابط دوستانه ویژه‌ای دارد و تقویت مناسبات با کشورهای عربی را نیز همواره جزو اولویتهای سیاسی خود قرار داده‌است. در سرتاسر جهان مبنای اعلام‌شده سیاست خارجی آلمان تحکیم صلح، گسترش روابط مودت‌آمیز و کمک به رشد اقتصادی خاصه در "جهان سوم" است. در سالهای اخیر حقوق بشر به یک مفهوم راهنمای عمده در سیاست خارجی آلمان بدل شده‌است.

اسلاید 7 :

انرژی
آلمان بزرگترین تولید کننده انرژی بادی در جهان است. در سال ۲۰۰۲ میلادی آلمان پنجمین مصرف‌کننده انرژی در جهان بود و دو سوم انرژی اولیه در این کشور وارد می‌شد. در همین سال آلمان بزرگترین مصرف‌کننده الکتریسیته در میان کشورهای اروپایی بود و دولتمردان آلمان تامین نیمی از انرژی‌های مصرفی کشور از انرژی‌های تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرار دادند.

اسلاید 8 :

پايتخت: برن
زبان رسمي: آلماني، فرانسوي، ايتاليايي، رومانش
نوع حكومت: دولت پارلماني با سيستم پارلماني و دموكراسي مستقيم
مذهب: اكثرا مسيحيت كاتوليك(8/41%) و پروتستان(3/35%)
تاريخ تشكيل: 1آگوست1291
مساحت: 41،285 كيلومترمربع
جمعيت:7،782،900 نفر(برآورد سال2009)
واحد پول: فرانك سوييس
تولید ناخالص داخلی: 314869 میلیارد
حافظ منافع ایالات متحده آمریکا در ایران

اسلاید 9 :

- این كشور از لحاظ ارائه خدمات مالی، به خصوص بانكداری از شهرت جهانی برخودار است.
قطب‌ اقتصادی این کشور دو شهر ژنو هستند. سوئیس یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و درآمد سرانه در این کشور با ۳۹٬۰۰۰ دلار برای هر نفر از بالاترین‌ها در جهان است.
سوئیس دارای سابقه طولانی بی طرفی در مناسبات جهانی است به طوری که این کشور از سال 1815 تاکنون وارد هیچ جنگی نشده‌است. این کشور مقر سازمان‌های بین المللی چون صليب سرخ و سازمان تجارت جهاني است. یکی از دو دفتر اروپای سازمان ملل نیز در این کشور و در شهر ژنو قرار دارد.

اسلاید 10 :

شهرهای مهم: زوريخ, ژنو, بازل, لوزان, لوسرن, سن گال, وينترتور, بيِل /بيِن, تون, لوگانو, نوشاتل, فرايبورگ, شافهاوزن, تسوگ خط ساحلی: خط ساحلی ندارد مختصات جغرافیایی: 47 درجه شمالی و 8 درجه شرقی
عضویت: : سازمان ملل متحد، اتحاديه‌ي بازرگاني آزاد اروپا ، كنفرانس امنيت و همكاري در اروپا ، سازمان همكاري اقتصادي و توسعه ، شوراي اروپا
كل نيروهاي مسلح :‌ 1.100.000 (هنگام بسيج عمومي).
خدمت سربازي : 1 سال براي سنين 20 تا 50 سال به اضافه‌ي فراخواني براي آموزش .
ميزان با سوادي : 99%. سنين تحصيل اجباري :‌ 7 تا 16 سال . تعداد دانشگاه : 10 دانشگاه شامل 2 پلي تكنيك و 1 مؤسسه‌ي همطراز با دانشگاه .

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید