بخشی از پاورپوینت

--- پاورپوینت شامل تصاویر میباشد ----

اسلاید 1 :

تعريف جنگ نرم

در جنگ رواني و آنچه كه امروز به او جنگ نرم گفته مي‌شود در دنيا ، دشمن به سراغ سنگر‌هاي معنوي مي‌آيد كه آنها را منهدم كند . به سراغ ايمان‌ها ، معرفت‌ها ، عزم‌ها ، پايه‌ها و اركان اساسي يك نظام و يك كشور ،‌دشمن به سراغ اين‌ها مي‌آيد كه اين‌ها را منهدم بكند و نقاط قوت را در تبليغات خود به نقاط ضعف تبديل كند ، فرصت‌هاي يك نظام را به تهديد تبديل كند.

اسلاید 2 :

هستي شناسي جنگ نرم

وقتي انسان ، تجهيز ، صف آرايي ، دهانهاي با حقد و غضب گشوده شده و دندان‌هاي با غيظ فشرده شده عليه انقلاب ، امام خميني و آرمانهاي نظام اسلامي را مي‌بيند وجود اين جنگ نرم را باور مي‌كند ، هرچند ممكن است عده‌اي اين‌ها را نبينند.

اسلاید 3 :

ماهيت جنگ نرم

يكي از مسئولان طراز اول كشور رژيم صهيونيستي غاصب اسرائيل ، در سال گذشته توصيه‌اي به آمريكايي‌ها كرد . اين توصيه كاملاً در مطبوعات خارجي و اينترنت منعكس شد و امر پنهاني و مخفيانه اي نيست . توصيه وي به آمريكايي‌ها اين بود كه بيهوده وقت خود را با عراق و كره شمالي و كشورهايي از اين قبيل تلف نكنيد . مسئله اصلي شما ايران است . اگر خاورميانه را مي‌خواهيد وقتتان را مصروف عراق نكنيد ، سراغ ايران برويد ، كانون و سرچشمه آنجاست ، اما ايران مثل عراق و كره شمالي و افغانستان نيست كه بتوان با حمله نظامي آن را تسخير كرد. نظام و حكومت اسلامي به مردم متكي است ، مردم آن را حفظ كرده اند . بايد كاري كنيد كه مردم آنه را رها كنند . راهش اين است كه مردم را با ترويج فرهنگ و ادبيات غربي و فرهنگ و تربيت آمريكايي ، به واگرايي نسبت به دين و فرهنگ و سنت و تاريخشان سوق داد . وقتي مردم اين تعلقات را رها كردند ، بعد از گذشت چند سال ، بدون اين كه سرمايه اي صرف كنيد ، با يك حمله و تحرك احياناً نظامي مختصر ، مي‌توانيد اين مانع بزرگ ، يعني نظام اسلامي را از سراه برداريد.

اسلاید 4 :

* تعريف جنگ نرم (Soft War):

هر گونه اقدام نرم افزارانه اعم از :

رواني ، تبليغاتي ، رسانه اي ، سايبري ، ديجيتالي ، اطلاعاتي ، فرهنگي ، سياسي ، اجتماعي و علمي است كه جامعه يا گروه هدف را نشانه ميگيرد و بدون درگيري نظامي يا بهره گيري از روشهاي اقناع سازي و يا مديريت احساسات و بهره گيري از روشهاي جذب ، رقيب را به انفعال يا شكست
وا مي
دارد.

اسلاید 5 :

—همراه با رشد فنّاوري‌هاي اطّلاعاتي و ارتباطاتي چهرة جنگ‌هاي نظامي در دنيا نيز تغيير کرده و انواع جديدي از جنگ پا به عرصه وجود گذاشته است.
جنگ الکترونيک، جنگ اينترنتي، جنگ رايانه‌اي، جنگ مجازي، جنگ اطّلاعاتي، جنگ رواني، جنگ رسانه‌اي ، جنگ سایبری، جنگ‌هاي فضايي و جنگ ستارگان اصطلاحاتي هستند که اين روزها در ادبيّات سياسي و نظامي در سطح بين‌الملل مطرح مي‌باشند.

اسلاید 6 :

—امّا جنگ الکترونيک چيست، چه ماهيّتي دارد، تکنيک‌هاي به کار رفته در آن کدام است و مرز ميان جنگ الکترونيک و جنگ اينترنتي و رايانه‌اي و ساير جنگ‌ها چيست؟

اسلاید 7 :

—در جنگ اخير آمريکا در عراق از بمب‌هاي الکترومغناطيسي استفاده مي‌شد که بعد از رها شدن از هواپيما و منفجرشدن تشعشعات الکترو مغناطيسي قوي به وجود مي‌آورد و در نتيجه باعث مي‌شد که تمام ارتباطات راديويي، بي‌سيم و وسايل ارتباطاتي نظامي و غيرنظامي تا شعاع چندين کيلومتر مختل شود. در اين جنگ از بمب‌هاي گرافيکي هم استفاده مي‌شد که سبب مي‌شد هيچ نوع ارتباطاتي حتّي با سيم هم صورت نپذيرد.

اسلاید 8 :

—امروزه به خاطر پيشرفت در تکنولوژي ارتباطات و الکترونيک جنگ‌ها به سمت الکترونيکي شدن پيش مي‌رود. يعني جنگ‌ها از حالت سنّتي و لشگرکشي کم‌کم خارج مي‌شود و بيشتر تجهيزات الکترونيکي است که مي‌تواند هدايت موشک‌ها، تانک‌ها و حتي هواپيماها را از راه دور بر عهده بگيرد. از طرف ديگر خود تجهيزات نظامي که انسان در هدايت آن‌ها دخيل است از ابزارهاي الکترونيکي پيشرفته‌اي استفاده مي‌کنند که به عنوان يک چشم الکترونيکي براي ما کار مي‌کنند که مي‌توانند اهداف را رديابي و آشکارسازي کنند و هدف را از بين ببرند.

اسلاید 9 :

—جنگ الکترونيک انواع و اقسامي دارد.

— جنگ الکترونيک، ضدّ جنگ الکترونيک و ضدّ ضدّ جنگ الکترونيک که اينها همه بر مي‌گردد به خنثي کردن حمله الکترونيکي و دفاع در برابر آن.

—ما مي‌خواهيم در امنيّت زندگي کنيم و حال چه دشمن داشته باشيم و چه نداشته باشيم بايد از اين جهت خود را قوي کنيم. در حال حاضر کشورهاي صنعتي و پيشرفته در اين زمينه سرمايه‌گذاري و کارهاي زيادي کرده‌اند، آن‌ها سلاح‌هايي را به ما مي‌فروشند که ضد آن‌ها را براي خود توليد مي‌کنند. بايد به صورت بنيادي در اين زمينه سرمايه‌گذاري کنيم و تحقيقات عملي فراواني انجام دهيم تا خودمان بتوانيم تجهيزات نظامي و الکترونيکي را توليد کنيم.

اسلاید 10 :

—مطابق تئوري آنتوني گيدنز جامعه‌شناس و فيلسوف برجستة انگليسي در نظريه « اطّلاعات و دولت- ملت» نيروهاي نظامي و ارتش‌ها بزرگ‌ترين توليدکننده و مصرف‌کننده اطلاعات در جوامع به شمار مي‌روند بر اين اساس بي‌جهت نيست که بزرگ‌ترين شبکه اطّلاعاتي دنيا يعني اينترنت پروژه‌اي است که توسط وزارت جنگ آمريکا « پنتاگون» ابداع، طراحي و گسترش يافته است. اکنون نيز برخي اخبار محرمانه ، حکايت از ابداع نسل جديد اينترنت با عنوان اينترنت 2 به ميان آمده که مجدّدا" توسط پنتاگون در حال طرّاحي است.

در متن اصلی پاورپوینت به هم ریختگی وجود ندارد. برای مطالعه بیشتر پاورپوینت آن را خریداری کنید